آلن دلون؛ ستاره‌ای علیه هالیوود

آلن دلون؛ ستاره‌ای علیه هالیوود

آلن دلون دیشب نخل طلای افتخاری جشنواره‌ی فیلم کن را در حالی دریافت کرد که ذره‌ای از مواضع‌اش نسبت به هم‌جنس‌گرایان و حرکت #Me Too کوتاه نیامد.

کد خبر : ۷۰۱۰۰
بازدید : ۱۲۹۲۶
آلن دلون؛ ستاره‌ای علیه هالیوود
آلن دلون قبل دریافت جایزه، مسترکلاسی درباره‌ی بازیگری را در شهر ساحلی کن برگزار کرد و در یک مصاحبه که درست در همین روز منتشر شد به تمام جنجال‌های اخیر واکنش نشان داد.
دلون در این سال‌ها متهم شده که از ژان ماری لوپن و جریان راست افراطی در فرانسه دفاع کرده و باعث آزار چند زن شده است و حتی یکی از آن‌ها را کتک زده. همه‌ی این‌ها در شرایطی مطرح شد که مواضع او در مخالفت با روابط آزاد زن‌ومرد و اعطای فرزندخواندگی به هم‌جنس‌خواهان هم جنجال آفرید.
این مواضع که خلاف ارزش‌های معمول غربی بود باعث واکنش‌هایی از طرف گروه‌های مختلف اجتماعی شد؛ از جمله هزار و ۸۰۰ نفر در نامه‌ای به تی‌یرمو فرمو، مدیر جشنواره‌ی کن، خواهان تجدیدنظر این جشنواره در اهدای نخل طلای افتخاری به او شدند.

در حالی‌که کمپین مخالفت با جایزه‌ی دلون گسترده شد مدیر جشنواره اعلام کرد که این جشنواره بابت کارنامه‌ی سینمایی این بازیگر به او جایزه می‌دهد. اما خود آلن دلون هم کوتاه نیامد و دیروز به‌تک‌تک این اتهامات پاسخ داد؛ اول از همه از آمریکایی‌ها انتقاد کرد و گفت که «این آمریکایی‌ها کی هستند؟ آن‌ها مدام از خودشان نظریه اختراع می‌کنند.»
و بعد در پاسخ به سوالی که او را مخالف هم‌جنس‌گرایان می‌دانست رک و صریح جواب داد: «این‌ها برای من اهمیتی ندارند. اما من مخالف فرزندخوانده‌هایی هستم که به زوج‌هایی هم‌جنس داده می‌شوند. از نظر من یک بچه باید پدر و مادر داشته باشد.»

خبرنگار به موضوع کتک‌زدن زن‌ها هم اشاره کرد؛ این که دلون متهم است به یک زن لطمه زده است. اما دلون با خونسردی تمام جواب داد «باید به آن جمله اضافه کنم که من بیشتر از اینکه به آن‌ها سیلی بزنم، از آن‌ها سیلی خورده‌ام.» او از اظهارنظر‌های سیاسی‌اش هم دفاع کرد.
توضیح او روشن بود؛ «من از زمان حضور در ارتش با ژان ماری لوپن دوست بودم. اما عده‌ای می‌خواهند برچسب افراطی بودن به من بزنند.» او در آخر مصاحبه از آرزویش هم گفت؛ همان جمله‌ای که روزنامه‌ی لوموند هفته‌ی پیش از قول او منتشر کرد: «تن‌ها یک آرزوست که به‌دلم مانده. من دلم می‌خواهد پیش از مرگم با یک فیلم‌ساز زن همکاری کنم.»

ظاهراً حرف‌های خلاف عادت او در کن همه را شوکه کرده است!
منبع: سازندگی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید