ماجرای سرقت نیم‌ میلیاردی

ماجرای سرقت نیم‌ میلیاردی

کارآگاهان با توجه به اظهارات فرزندان مال‌باخته اطلاع پیدا کردند طلاجات مادرشان که همه عتیقه بوده، به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان سرقت شده است.

کد خبر : ۷۰۲۲۷
بازدید : ۱۲۵۷۷
سرقت نیم‌میلیاردی خدمتکار از زن مسن
زن خدمتکار بعد از بیهوش‌کردن زنی مسن، طلا‌های او را به ارزش نیم میلیارد تومان سرقت کرد. روز ۱۲ اردیبهشت پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل به شیوه بیهوشی از کلانتری ۱۰۲ پاسداران در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان با آغاز رسیدگی به پرونده، اطلاع پیدا کردند صاحبخانه زنی ۶۰ ساله است که به علت مسمومیت شدید بیهوش شده و در بیمارستان تحت درمان است.

فرزندان این زن پس از حضور در پلیس آگاهی در اظهارات خود به کارآگاهان گفتند: «چندین نوبت با تلفن منزل و تلفن همراه مادرمان تماس گرفتیم، اما کسی پاسخ‌گوی تماس‌های ما نبود. این در حالی بود که برای انجام تمامی امورات منزل، یک نیروی خدماتی به نام «مریم. س» (۴۳ ساله) استخدام کرده بودیم و در طول چندسال گذشته نیز این زن در منزل مادرمان حضور داشت و ما در این چندسال به او اعتماد کامل پیدا کرده بودیم».
کارآگاهان با توجه به اظهارات فرزندان مال‌باخته اطلاع پیدا کردند طلاجات مادرشان که همه عتیقه بوده، به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان سرقت شده است.

کارآگاهان با توجه به اینکه مریم از زمان وقوع سرقت مفقود شده بود، اطمینان پیدا کردند دزدی طلاجات توسط وی انجام شده است. به همین دلیل در اولین مرحله به شرکت خدماتی‌ای که مریم برای اولین‌بار از سوی آن به مال‌باخته معرفی شده بود، رفتند و اطلاع پیدا کردند مریم چندین‌سال است هیچ‌گونه ارتباطی با شرکت ندارد و مال‌باخته پس از مدت کوتاهی، به شکل خصوصی و بدون اطلاع‌دادن موضوع به شرکت، مریم را به‌عنوان نیروی خدماتی استخدام کرده است.

کارآگاهان در ادامه رسیدگی به پرونده با شناسایی محل سکونت مریم در شهرستان شهریار و اخذ نیابت قضائی به این شهرستان اعزام شدند و اطلاع پیدا کردند این زن حدود یک هفته پیش از سرقت، محل سکونتش را تغییر داده است. آن‌ها در ادامه تحقیقات و با انجام اقدامات ویژه پلیسی، مخفیگاه متهم را در شهرستان شهریار شناسایی و او را روز پنجشنبه هفته گذشته دستگیر کردند.

مریم پس از انتقال به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ صراحتا به سرقت طلاجات مال‌باخته به شیوه بیهوشی اعتراف کرد و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در این چندسالی که در منزل شاکی کار می‌کردم، اطلاع کاملی درباره وضعیت مالی او پیدا کرده بودم و از نگهداری طلاجات توسط وی در خانه نیز اطلاع و اطمینان داشتم تا اینکه پس از جابه‌جایی محل سکونتم در شهریار، با تهیه نوشیدنی مسموم ابتدا زن مسن را بیهوش کردم و پس از سرقت، بلافاصله به شهریار رفتم و طلاجات را به دو نفر مجموعا به مبلغ ۷۰ میلیون تومان فروختم.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان با شناسایی محل تردد دو خریدار اموال مسروقه در شهرستان شهریار، در دو عملیات جداگانه هر دو نفر آن‌ها را دستگیر کردند و در بازرسی از مخفیگاه و محل فعالیت آن‌ها تعدادی از طلاجات مسروقه نیز کشف شد و درحال‌حاضر متهم اصلی پرونده و همچنین دو خریدار اموال مسروقه با قرار قانونی صادره از سوی دستگاه قضائی برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر طلاجات مسروقه در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید