ماموران حیات وحش، توله خرس اهلی را کشتند!

ماموران حیات وحش، توله خرس اهلی را کشتند!

اداره حیات‌وحش اورگون اعلام کرد، بر اساس قانون این ایالت، «پخش غذا، زباله یا هر چیز جذابی که باعث جذب و دست آموز شدن حیوانات شود، غیرقانونی است.»

کد خبر : ۷۰۸۷۳
بازدید : ۱۱۶۶۱
توله خرسی که از دست آدم‌ها غذا می‌خورد، توسط آن‌ها کشته شد
فرادید | مسئولان حیات‌وحش در ایالت اورگون در آمریکا، یک توله خرس سیاه جوان را که عادت کرده بود به قایق‌های مسافران که روی دریاچه این ایالت تردد می‌کردند، نزدیک شود و از دست آن‌ها غذا بگیرد، با شلیک گلوله کشتند.

اداره حیات‌وحش و ماهی‌های اورگون هفته گذشته اعلام کرد که مقامات مسئول بعد از آنکه مشاهده کردند این خرس اهلی شده است، آن را که حدودا ۲ یا ۳ ساله بود، «به طرز وحشیانه‌ای» از منطقه پاکسازی کردند.

تصمیم‌گیری برای کشتن این خرس بعد از آن اتخاذ شد که کلانتری واشنگتن و اداره حیات‌وحش اورگون، گزارش‌هایی مبنی بر مشاهده خرس جوان در نزدیکی منطقه در هنگام ناهار دریافت کردند. مقامات پلیس منطقه همچنین عکس‌هایی در شبکه‌هایی اجتماعی یافتند که گردشگران را در حال گرفتن «سلفی» با خرس جوان نشان می‌داد.

یک زیست‌شناس حیات وحش، کرت لیسنس، به یکی از مجلات تخصصی گفت: «۵ شنبه هفته گذشته، مقامات ایالتی تلفنی دریافت کردند مبنی بر اینکه توله خرس مشغول خوردن غذا‌هایی است که گردشگران و عابران برای او گذاشته‌اند. آن‌ها برای گرفتن و انتقال حیوان عازم محل شدند، اما متوجه شدند که حیوان «به شدت اهلی شده است» و نمی‌توانند آن را جا‌به‌جا کنند.

اداره حیات‌وحش اورگون اعلام کرد، بر اساس قانون این ایالت، «پخش غذا، زباله یا هر چیز جذابی که باعث جذب و دست آموز شدن حیوانات شود، غیرقانونی است.»

بر طبق نظر مقامات این اداره، غذا دادن به خرس‌ها، نه تنها باعث بیماری آن‌ها می‌شود بلکه به مسئولان اجازه نمی‌دهد که حیوان را جا‌به‌جا کنند و احتمال اینکه این حیوانات در آینده در قبال انسان‌ها رفتار‌های خطرناکی از خود بروز دهند، بیشتر می‌شود.

لیسنس می‌گوید: به همین دلیل است که از مردم می‌خواهیم به حیوانات غذا ندهند. درست است که افراد از غذا دادن به این حیوانات نیت خوبی دارند، اما هرگز نباید به خرس‌ها غذا داد.»

در حالیکه برخی از مردم از اقدام مسئولان مبنی بر کشتن توله خرس عصبانی هستند، عده‌ای دیگر مسئولیت کشته شدن این خرس جوان را به گردن مردمی می‌اندازند که به او غذا داده‌اند.

جنیفر هریسون، یکی از بازدید‌کنندگان از دریاچه، در‌این‌باره گفت: «آن‌ها خرس را کشتند و این اصلا کار درستی نیست. آن‌ها کاری را انجام دادند که احساس کردند درست است، اما این کار منجر به کشته شدن یک توله خرس شد، پس لطفا به خرس‌ها غذا ندهید.»

منبع: هافینتگون پست
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید