چرا باید تلویزیون OLED خرید و چرا OLED ۸K ال‌جی بهترین انتخاب است؟

چرا باید تلویزیون OLED خرید و چرا OLED ۸K ال‌جی بهترین انتخاب است؟

بعد از گذشت سال‌ها و ارائه طرح‌های مفهومی از تلویزیون‌های 8K، بالاخره امسال تلویزیون‌های رویایی مشتریان در بسیاری از کشورهای جهان عرضه شده‌اند.

کد خبر : ۷۰۹۳۷
بازدید : ۷۹۵۱
چرا باید تلویزیون OLED خرید و چرا OLED ۸K ال‌جی بهترین انتخاب است؟

بعد از گذشت سال‌ها و ارائه طرح‌های مفهومی از تلویزیون‌های ۸K، بالاخره امسال تلویزیون‌های رویایی مشتریان در بسیاری از کشور‌های جهان عرضه شده‌اند.


بعد از گذشت سال‌ها و ارائه طرح‌های مفهومی از تلویزیون‌های ۸K، بالاخره امسال تلویزیون‌های رویایی مشتریان در بسیاری از کشور‌های جهان عرضه شده‌اند.

اما ممکن است تا کنون این سؤالات برای شما پیش آمده باشد که واقعا وضوح ۸K یعنی چه و چه فرقی با ۴K و ۲K و کیفیت‌های دیگر دارد؟ آیا با عرضه تلویزیون‌های ۸K دیگر تلویزیون‌های ۴K منسوخ و از رده خارج می‌شوند؟

قبل از هر پاسخ به این سؤالات، بهتر است اطلاعات فنی بیشتری در مورد وضوح ۸K در اختیار شما بگذاریم تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید و بدانید چرا همه دنیا تلویزیون OLED را ترجیح می‌دهند.

در سال ۲۰۱۳، ال‌جی اولین تلویزیون‌های OLED خود را معرفی و روانه بازار کرد و از آن زمان بود که به توسعه محصولات متنوع با فناوری این نمایشگر برای بهتر کردن تجربه مشاهده پرداخت. به گزارش مرکز تحقیقاتی IHS، بیش از ۴ میلیون تلویزیون OLED ال‌جی طی این بازه ۶ ساله به تولید انبوه رسیده است.
این شرکت امسال قصد دارد مجموع فروش تلویزیون‌های خود را ۲۵ درصد افزایش دهد و با برنامه‌های تولید پنل که به تازگی اعلام کرده تا سال ۲۰۲۱ به رشد ۳ برابری هم برسد و ۱۰ میلیون دستگاه از این تلویزیون‌های OLED را در سراسر جهان به دست مشتریان دهد.

ال‌جی برای آن دسته از مشتریانی که می‌خواهند تجربه مشاهده غوطه‌ورکننده‌تر و بهتری داشته باشند با شرکت دالبی همکاری داشته و اولین تلویزیون Dolby Vision HDR را در قالب یک تلویزیون OLED تولید کرده و همراه با آن، قابلیت‌های صوتی Dolby Atmos را نیز در مدل‌های پرچمدار این خانواده گنجانده است.
بنابراین، مشتریان می‌توانند از تجربه صدای سینمایی در خانه با بهره‌مندی از فناوری انقلابی دالبی که عمق رنگ، وضوح و کنتراست را ارائه می‌دهد نهایت لذت را ببرند.

نمایشگر OLED به فرمانروایی خود در صنعت الکترونیک ادامه می‌دهد تا رنگ‌های دقیق‌تر، زنده‌تر و طبیعی‌تری را ارائه دهد و همزمان با آن بازده عملکرد را نیز افزایش دهد. نمایشگر‌های LCD نیاز به نوردهی پشت LED دارند که به دلیل نوع ساختارشان از نظر ارائه مشکی واقعی محدودیت‌هایی دارند. در مقایسه با آن، فناوری نمایشگر OLED می‌تواند مشکی واقعی را با کنترل نور در حد پیکسل به راحتی ایجاد کند و دقت بالاتر و رنگ‌های واقعی‌تری فراهم کنند.

با تلویزیون‌های ۸K OLED ال‌جی بیشتر آشنا شوید
وقتی سخن از تجربه مشاهده تلویزیون به میان می‌آید، ال‌جی متعهد است که بهترین‌ها را به مشتریان ارائه دهد. ال‌جی مدام در حال نوآوری در زمینه فناوری نمایشگر OLED و نشان دادن قابلیت‌های آن بوده تا در تمامی بازار‌ها نیاز مشتریان را برآورده کند؛ از تلویزیون ۴K تا تلویزیون ۸K از نظر کیفیت گرفته تا تلویزیون‌های کاغذ دیواری یا لول‌شونده از نظر شکل ظاهری.

دیگر وقتش رسیده که با ۴K خداحافظی کنید و به استقبال تلویزیون‌های ۸K بروید. با این که این تلویزیون‌ها هنوز در بازار ایران عرضه نشده‌اند، اما بهتر است اگر خیال خرید تلویزیون جدید را دارید مدتی صبر کنید و به جای وضوح پایین‌تر ۴K به انتخاب وضوح بالاتری اقدام کنید که ۸K است.

تلویزیون متداول HD، وضوح ۱۰۸۰ پیکسل دارد. به عبارت دیگر، ۱۹۲۰ پیکسل با آرایش افقی و ۱۰۸۰ پیکسل عمودی کنار هم چیده شده‌اند. بسیاری از پروژکتور‌های دیجیتال که در سالن‌های سینما از آن‌ها استفاده می‌شود وضوح ۱۰۸۰×۲۰۴۸ پیکسل دارند. از آنجا که در صنعت سینمای هالیوود بیشتر به وضوح افقی اشاره می‌شود به این وضوح اصطلاحا ۲K گفته می‌شود، اما در اصل همان وضوح HD ۱۰۸۰p هستند که شما در تلویزیون HD خود در خانه دارید.


واژه ۴K هم از صنعت سینما می‌آید که وضوح افقی ۴۰۹۶ پیکسل دارد و به اختصار به آن ۴K می‌گویند. در صنعت تلویزیون، برای کسب وضوح دو برابر نسبت به وضوح افقی و عمودی در تلویزیون‌های HD ۱۰۸۰p به تعداد پیکسل‌های ۲۱۶۰×۳۸۴۰ پیکسل می‌رسیم که خیلی‌ها به آن ۴K می‌گویند و اصطلاح فنی برای تلویزیون‌های Ultra HD هم محسوب می‌شود. به عبارت دیگر، تعداد پیکسل‌های آن ۴ برابر تلویزیون‌های HD ۱۰۸۰p است.

حالا نوبت می‌رسد به ۸K وضوح دو برابر افقی و عمودی ۴K را در نظر بگیرید تا به تعداد پیکسل‌های ۴۳۲۰×۷۶۸۰ پیکسل و در مجموع ۳۳۱۷۷۶۰۰ پیکسل برسید. این وضوح نه تنها ۴ برابر وضوح تلویزیون‌های ۲K یا HD است بلکه تعداد پیکسل‌هایش ۱۶ برابر وضوح ۱۰۸۰p است.

برای این که درک این موضوع برایتان ساده‌تر باشد به شما توصیه می‌کنیم نگاهی به جدول پایین بیاندازید.
چرا باید تلویزیون OLED خرید و چرا OLED ۸K ال‌جی بهترین انتخاب است؟

وضوح تلویزیون‌ها
تلویزیون OLED ۸K ال‌جی بزرگترین تلویزیون OLED ال‌جی است و از پنل پیشرفته‌ای بهره می‌برد که بیش از ۳۳ میلیون پیسکل خودنورده دارد تا کیفیت تصویر بی‌مانند و مثال‌زدنی تلویزیون OLED را ارائه دهد و طبیعی‌ترین و زنده‌ترین تصاویر ممکن را در زاویه دید عریض، کنتراست بی‌نهایت و مشکی واقعی به رخ بکشد. تصاویر در تلویزیون ۸۸ اینچ OLED ۸K ال‌جی به لطف وجود وضوح ۸ K. Ultra HD با ۴۳۲۰×۷۶۸۰ پیکسل بسیار شفاف هستند و وضوح آن ۱۶ برابر تعداد پیکسل‌های تلویزیون full HD و ۴ برابر یک تلویزیون UHD است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید