کشف اجساد باستانی ۴۰۰۰ ساله

کشف اجساد باستانی ۴۰۰۰ ساله

به همراه اجساد دفینه‌های طلایی و برنزی هم پدیا شده و زن جوان دو النگو در هر کدام از بازو‌ها و همینطور یک گردن‌آویز با طرح خورشید به گردن دارد. دو نوجوان در یک مجموعه گورستان باستانی به نام «کیزیلاتو» پیدا شدند که از ۵ تپه تشکیل شده و در منطقه‌ای دورافتاد‌های در کاراگاندا در قزاقستان قرار دارد.

کد خبر : ۷۱۸۵۰
بازدید : ۱۲۸۷۰
فرادید | دو نوجوان که ۴۰۰۰ سال پیش زندگی می‌کردند در حالی که یکدیگر را در آغوش گرفته و صورت‌هایشان رو‌به‌روی هم قرار دارد در قزاقستان پیدا شدند. این جفت باستانی که گمان می‌رود هنگام مرگ ۱۶ یا ۱۷ سال سن داشته‌اند به گفته باستانشناسان احتمالاً به یک خانواده اشرافی تعلق داشتند.
کشف اجساد باستانی ۴۰۰۰ ساله

هنوز مشخص نیست آن‌ها خواهر و برادر بودند یا عشاق، اما طوری دفن شده‌اند که برای سفر به دنیای بعدی صورت‌هایشان مقابل هم باشد.

کارشناسان هنوز مشغول بررسی علت مرگ آن‌ها هستند.
کشف اجساد باستانی ۴۰۰۰ ساله

دو نوجوان در یک مجموعه گورستان باستانی به نام «کیزیلاتو» پیدا شده اند که از ۵ تپه تشکیل شده و در منطقه‌ای دورافتاده در کاراگاندا قرار دارد.
کشف اجساد باستانی ۴۰۰۰ ساله

به همراه اجساد دفینه‌های طلایی و برنزی هم پدیا شده و زن جوان دو النگو در هر کدام از بازو‌ها و همینطور یک گردن‌آویز با طرح خورشید دارد.

او همچنین حلقه‌های ارزشمندی از طلا دارد که گمان می‌رود گوشواره باشند.
کشف اجساد باستانی ۴۰۰۰ ساله

ایگور کوشوشکین، باستان‌شناس، می‌گوید: «زوج جوان که با توجه به محتویات پیدا شده در قبر به احتمال زیاد از یک خانواده اشرافی هستند متعلق به عصر برونز هستند و بین ۱۶ تا ۱۷ سال سن دارند.»
بیشتر بخوانید:

او می‌گوید: در نزدیکی این اجساد، جسد یک زن روحانی به همراه ۷ خمره، خاکستر و جمجمه که در کنار او دفن شده بودند، پیدا شده است. اگرچه بسیاری از قبر‌های باستانی منطقه غارت شده‌اند، اما قبر این زن کشیش دست‌نخورده است.
کشف اجساد باستانی ۴۰۰۰ ساله

«به‌نظر می‌رسد چیزی اینجا آن‌ها را ترسانده است. تعداد ۷ خمره غیرمعمول است. به‌احتمال زیاد او یک زن روحانی بوده است.»

منبع: دیلی‌میل
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید