اضافه وزن در نوجوانی؛ حمله قلبی در میانسالی

اضافه وزن در نوجوانی؛ حمله قلبی در میانسالی

از آنجا که شیوع اضافه وزن و چاقی در بین جوانان همچنان رو به افزایش است، در آینده ممکن است شاهد میزان بالاتری از حملات قلبی و سکته مغزی باشیم.

کد خبر : ۷۲۶۲۱
بازدید : ۱۱۶۸۲
اضافه وزن در نوجوانی؛ حمله قلبی در میانسالی
نتایج تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که اضافه وزن آقایان در سنین نوجوانی، احتمال حمله قلبی قبل از ۶۵ سالگی را افزابش می‌دهد.
انجمن قلب و عروق اروپا، دانشمند دانشگاه یوتبری سوئد اعلام کردند: "به عنوان مثال، افزایش شاخص توده بدنی (BMI) از ۲۷.۵ به ۲۹.۹ کیلوگرم در هر متر مربع با افزایش ۲.۶۴ برابری و افزایش BMI از ۳۰ به ۳۴.۹ کیلوگرم در هر متر مربع با افزایش ۳.۰۵ برابری احتمال حمله قلبی همراه است. "

بر اساس تحقات انجام شده، تقریبا ۱.۷ میلیون نوجوان متولد بین سال‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۸۷، که با گذراندن معاینه پزشکی در ۱۸ سالگی در خدمت سربازی اجباری ثبت نام کرده اند، در مطالعه حاضر شرکت کردند. پس از آن، این مردان از سال ۱۹۶۹ تا ۲۰۱۶ مورد بررسی قرار گرفتند که در طی آن ۲۲.۴ هزار حمله قلبی ثبت شد. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که به طور متوسط، حمله قلب در سن ۵۰ سالگی رخ داده است.

به گفته این دانشمند: " نتیجه گیری ما در مورد رابطه BMI در نوجوانان و حمله قلبی در بزرگسالی، یافته‌های قبلی ما در مورد نارسایی قلبی را تأیید می‌کند. از آنجا که شیوع اضافه وزن و چاقی در بین جوانان همچنان رو به افزایش است، در آینده ممکن است شاهد میزان بالاتری از حملات قلبی و سکته مغزی باشیم. به همین دلیل، والدین، مدارس و سیاستمداران برای متوقف کردن بیماری همه گیر چاقی در بین کودکان و جوانان باید به اقدامات فوری دست بزنند. "
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید