به پرچمدار کوچک سونی سلام کنید

به پرچمدار کوچک سونی سلام کنید

در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۹ از گوشی سونی اکسپریا ۵ (Sony Xperia ۵) رسما رونمایی شد. این موبایل هوشمند با صفحه نمایش اولد ۶.۱ اینچی را می‌توان نسخه جمع‌وجور سونی اکسپریا ۱ دانست.

کد خبر : ۷۲۶۹۳
بازدید : ۱۳۲۷۰
به پرچمدار کوچک سونی سلام کنید
محمدسعید خزایی | در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۹ از گوشی سونی اکسپریا ۵ (Sony Xperia ۵) رسما رونمایی شد. این موبایل هوشمند با صفحه نمایش اولد ۶.۱ اینچی را می‌توان نسخه جمع‌وجور سونی اکسپریا ۱ دانست.

گوشی سونی اکسپریا ۵ از چیپست پرچمدار اسنپدراگون ۸۵۵ بهره می‌برد، اما متاسفانه خبری از تکنولوژی ۵ G. برای این گوشی نیست. دوربین پرچمدار کوچک سونی دقیقا همانند برادر بزرگترش یعنی اکسپریا ۱، سه‌گانه بوده و از یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی در وسط، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید عریض و یک لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است، با این تفاوت که در گوشی Sony Xperia ۵ دوربین به جای وسط قاب پشتی در بالا سمت چپ موبایل قرار گرفته است.

با کوچک‌تر شدن صفحه نمایش، سونی تصمیم گرفته رزولوشن آن را هم کاهش دهد و حالا با یک صفحه ۶.۱ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (۲۵۲۰ در ۱۰۸۰) مواجه هستیم. همچنین صدای دالبی گوشی نسبت به اکسپریا ۱ تقویت شده و حالا به لطف بلندگوی پایینی موبایل و اسپیکر مکالمه با کیفیت صدای فراگیر بالاتری مواجه هستیم.
به پرچمدار کوچک سونی سلام کنید
در سونی اکسپریا ۵ قابلیتی به نام «اتصال هوشمند» وجود دارد که به هنگام استفاده از شبکه وای فای اگر گوشی متوجه شد اتصال شما کیفیت مطلوبی ندارد به صورت خودکار به شبکه LTE سوییچ می‌کند.

با توجه به کوچک شدن پرچمدار جدید سونی نسبت به پرچمدار قبلی ژاپنی‌ها، طبیعی است که ظرفیت باتری گوشی نیز کاهش یابد و حالا یک باتری ۳.۱۴۰ میلی آمپر ساعت با قابلیت شارژ ۱۸ وات داریم که اندکی کم به نظر می‌رسد.

از هفته آینده پیش‌فروش گوشی Xperia ۵ آغاز خواهد شد، اما بر اساس اعلام سونی باید در اکتبر (مهر/آبان) منتظر عرضه این گجت باشیم تا ببینیم پرچمدار جدید بزرگترین گوشی‌ساز ژاپن چگونه عمل خواهد کرد.
به پرچمدار کوچک سونی سلام کنید
منبع: وبسایت گجت نیوز
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید