همه‌چیز درباره هواوی میت ۳۰

همه‌چیز درباره هواوی میت ۳۰

گوشی‌های تازه‌نفس هواوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو هم از نظر طراحی و هم از نظر سخت‌افزار و دوربین با خانواده میت ۲۰ متفاوت هستند؛ بلکه پخته‌تر و بهتر شدند تا نشان دهند هنوز هواوی رو به جلو حرکت کرده و خالی از ایده و نوآوری نشده است.

کد خبر : ۷۲۹۶۶
بازدید : ۱۳۷۳۵
همه‌چیز درباره هواوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو
میثاق محمدی‌زاده | هواوی طی مراسمی در مونیخ آلمان، از پرچم‌دار‌های سری Mate امسال خود رونمایی کرد. هواوی هر سال دو سری گوشی پرچم‌دار معرفی می‌کند. سری پی در اوایل سال و سری میت در اواخر سال تا با جدیدترین پرچم‌دار‌های بازار رقابت کنند.

گوشی‌های تازه‌نفس هواوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو هم از نظر طراحی و هم از نظر سخت‌افزار و دوربین با خانواده میت ۲۰ متفاوت هستند؛ بلکه پخته‌تر و بهتر شدند تا نشان دهند هنوز هواوی رو به جلو حرکت کرده و خالی از ایده و نوآوری نشده است.

نبوغ این شرکت چینی را می‌توان گوشی‌های جدیدش مشاهده کرد. هر فردی به راحتی متوجه می‌شود جزو بهترین گوشی‌های رده بالای دنیا هستند و روی دوربین آن‌ها تمرکز ویژه‌ای صورت گرفته است. همراه ما باشید تا مهم‌ترین نکات و مولفه‌های پرچم‌دار‌های چند چشمی هواوی را بررسی کنیم:
همه‌چیز درباره هواوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو
طراحی جدید
هواوی دوست دارد هر سال طراحی گوشی‌هایش را تغییر دهد. او به تغییر برخی المان‌ها به صورت محدود نیز رضایت نمی‌دهد و معمولا شاهد یک بازطراحی کامل هستند. طراحی خانواده میت ۳۰ نیز نسبت به سال گذشته متفاوت است.

بزرگ‌ترین و بدیهی‌ترین تغییر در ماژول دوربین پشتی رخ داده است و اکنون شاهد یک ماژول دایره‌ای در وسط و بالای پنل پشتی گوشی‌ها هستیم. در این ماژول دوربین چهار لنز کار شده است و به گفته خود مدیران هواوی حلقه‌ای هاله‌ای و بدیع است.

خمیدگی لبه‌های گوشی‌های هواوی ادامه پیدا کرده و اکنون در میت ۳۰ شاهد خمیدگی ۸۸ درجه‌ای هستیم. هواوی می‌گوید طراحی‌های جدید گوشی‌هایش از آبشار الهام گرفته‌اند و صفحه‌نمایش‌ها کاملا افقی هستند. کلید‌های خازنی لمسی جایگزین کلید‌های سخت‌افزاری سنتی شدند تا گوشی منحنی‌تر به نظر برسد.

در صفحه‌نمایش جلو، میت ۳۰ پرو دارای یک پنل اولد ۶.۵۳ اینچی با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۸.۴:۹ است. این پنل از استاندارد DCI-P ۳ HDR پشتیبانی می‌کند. فیلتر نور آبی نسل جدید این پنل نسبت به پنل‌های میت ۲۰ حدود ۲۵ درصد بهتر عمل می‌کنند. نسبت نمایشگر به بدنه هم ۹۴.۱ درصد است.

میت ۳۰ با صفحه‌نمایشی ۶.۶۲ اینچ و رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل عرضه می‌شود. هر دو گوشی در رنگ‌های مشکی، آبی، سبز و طلایی وارد بازار می‌شوند.
همه‌چیز درباره هواوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو
قدرت سخت‌افزاری
همه می‌دانستیم که گوشی‌های هواوی میت ۳۰ با پردازنده کرین ۹۹۰ هواوی معرفی می‌شوند. پردازنده‌ای که همین چند هفته پیش معرفی شد و قدرتمندترین تراشه موبایل دنیا است. هواوی یک مدل میت ۳۰ پرو ۵ G. نیز رونمایی کرده است که از دو اسلات سیم‌کارت فایوجی و ۱۴ آنتن داخلی بهره می‌برد و هر دو نوع امواج رادیویی شبکه‌های ۵ G. را پشتیبانی می‌کند.

گوشی‌های Mate ۳۰ Pro و Mate ۳۰ Pro ۵ G. با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شوند، ولی میت ۳۰ با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی وارد می‌شود.

باتری‌ها هم بزرگ‌تر از نسل میت ۲۰ هستند. مدل پرو دارای باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که حتی از باتری سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس نیز بزرگ‌تر است. باتری میت ۳۰ کوچک‌تر و دارای ظرفیتی ۴۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی است. هر دو گوشی با فناوری سوپرشاٰرژ ۴۰ واتی عرضه می‌شوند و قادر به استفاده از شارژ سریع بی‌سیم ۲۷ واتی هستند. سرعت شارژ بی‌سیم نسبت به سری قبل نزدیک به سه برابر بیشتر شده است.
همه‌چیز درباره هواوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو
۴ دوربین و اولترا اسلوموشن
همان‌طور که گفتیم بیشترین تمرکز هواوی در پرچم‌دار‌های جدید روی ماژول دوربین بوده است.

هر دو گوشی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو با یک لنز اصلی ۴۰ مگاپیکسلی RYYB و یک لنز تله‌فوتو ۸ مگاپیکسل با زوم ۳ برابر اپتیکال و ۵ برابر ترکیبی عرضه شدند. هواوی می‌گوید دوربین اصلی این گوشی‌ها ۱۳۷ درصد روشن‌تر از آیفون ۱۱ پرو مکس است.

میت ۳۰ از یک دوربین اولتراواید ۱۶ مگاپیکسلی نیز سود می‌برد. میت ۳۰ پرو دارای یک دوربین ۳ D. ToF برای عکاسی بوکه و یک دوربین اولتراواید ۴۰ مگاپیکسلی است.

این دوربین اولتراواید دارای قابلیت‌های بهبوددهنده تصویر در نور کنم است. از سنسور بزرگ‌تری سود برده (۱/۱٫۷ اینچ برای لنز اصلی و ۱/۱٫۵ اینچ برای لنز اولتراواید) تا نور بیشتری و عکس‌هایی به مراتب واضح‌تر و بهتر از دوربین‌های اولتراواید اسمارت‌فون‌های دیگر ثبت کند.

هواوی می‌گوید کاربران میت ۳۰ پرو می‌توانند با استفاده از دوربین ۳ D. ToF عکس‌های پرتره و بوکه‌ای با زوم ۳ و ۵ برابر بگیرند که یک ویژگی و ظرفیت بسیار جدید است.

دوربین سلفی میت ۳۰ پرو نیز ۳۲ مگاپیکسل با لنز عمق‌سنج ۳ D. است، ولی میت ۳۰ از دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسل سود می‌برد.

هواوی در بخش فیلم‌برداری هم ویژگی‌های جدیدی به پرچم‌دار‌های خود افزوده است. دوربین میت ۳۰ پرو می‌تواند ویدیو‌های بوکه بی‌درنگ بگیرد؛ ضبط ویدیوی ۷۶۸۰ fps با ظرفیت ۴ K. و ۶۰ fps برای اولین بار و تایم‌لپس ۴ K. HDR داشته باشد.

هواوی می‌گوید رکورد ویدیوی اولتراواید هواوی میت ۳۰ پرو روشن‌تر و تمیزتر از گلکسی نوت ۱۰ پلاس است.
همه‌چیز درباره هواوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو
EMUI ۱۰ و امنیت بیومتریکی
گوشی‌های جدید هواوی با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ و پوسته EMUI ۱۰ عرضه می‌شوند. البته، روی این گوشی‌ها خبری از نرم‌افزار‌های مجوزدار گوگل نیست. برای آگاهی از ویژگی‌های جدید اندروید ۱۰ به این مطلب مراجعه کنید. در اندروید جدید، شاهد ویژگی Always-On Display بهبودیافته و Dark Mode در سراسر گوشی و اپ‌ها هستیم.

هواوی می‌گوید قابلیت‌های امنیتی و بیومتریکی را هم در خانواده میت ۳۰ ارتقا داده است. شکاف ناچ نسبتا بزرگ در پنل جلویی گوشی‌های تازه‌وارد هواوی برای بسیاری از کاربران خوش‌آیند نیست، ولی امکان فعال کردن قفل تشخیص چهره به صورت سخت‌افزاری را فراهم می‌کند.

در حقیقت، اطلاعات تشخیص چهره و بیومتریکی به همراه سنسور اثر انگشت زیرصفحه‌نمایش توسط یک سیستم میکرو کرنل مبتنی بر Harmony OS محافظت می‌شوند.
همه‌چیز درباره هواوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو
قیمت و زمان عرضه
گوشی میت ۳۰ با قیمت ۸۸۳ دلار و میت ۳۰ پرو با قیمت ۱۲۱۵ دلار به فروش می‌رسند. قیمت میت ۳۰ پرو فایوجی هم حدود ۱۰۰ یورو گران‌تر خواهد بود. هواوی یک گوشی ویژه میت ۳۰ پروشه دیزاین نیز با قیمت ۲۳۱۶ دلار عرضه می‌کند. این گوشی دارای ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایتی است.

همه این گوشی‌ها در آینده‌ای نزدیک (اکتبر ۲۰۱۹) روانه بازار می‌شوند.
منبع: وبسایت یک پزشک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید