بهترین هدست‌های VR

بهترین هدست‌های VR

چه نشستن روی مبل و تماشای یک فیلم VR، بازی کردن یک بازی VR یا پیاده‌روی در اطراف و کاوش در کل محیط VR، روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای تفریح آن‌ها را عملی کنید و تجربیات بسیار شگفت‌انگیزی به دست آورید.

کد خبر : ۷۳۱۱۴
بازدید : ۱۴۰۲۴
مهرنوش گرکانی | روی کاناپه خانه‌تان بنشینید و تا آن‌جا که دوست دارید تفریح کنید. تفریحی که سخت می‌توان از آن خسته شد و راحت‌ترین تفریحی است که می‌توانید انجام دهید. واقعیت مجازی به خوبی و واقعی وارد دنیا شده است.
چه نشستن روی مبل و تماشای یک فیلم VR، بازی کردن یک بازی VR یا پیاده‌روی در اطراف و کاوش در کل محیط VR، روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای تفریح آن‌ها را عملی کنید و تجربیات بسیار شگفت‌انگیزی به دست آورید. این‌جا بهترین هدست‌ها را برای شما انتخاب کرده‌ایم.

در حال حاضر دو نوع اصلی هدست VR وجود دارد: موبایل و tether (اتصال به یک Wi-Fi که می‌تواند کامپیوتر باشد یا گوشی هوشمند). هدست‌های تلفن همراه یا از تلفن همراه شما برای پردازش صفحه و تصویر استفاده می‌کنند و هدست VR فقط یک جفت لنز است، یا از یک پردازنده مشابه با تلفن، اما همه در یک واحد مستقل قرار دارند.

هدست‌های متصل به صفحه نمایش، لنز‌های مخصوص به خود را دارند، اما برای انجام کلیه پردازش و تهیه تصویر، به رایانه شخصی یا کنسول‌های بازی نیاز دارند. واحد‌های دارای کیفیت تصویر، کیفیت تصویر بهتری دارند، با نمایشگر‌های با وضوح بالاتر، لنز‌های بهتر و سخت‌افزار قدرتمندتر که تمام پردازش‌ها را انجام می‌دهند.
با این حال، هدست‌های موبایل هنوز تجربه‌ای غافلگیرکننده را ارایه می‌دهند که به اندازه کافی در ایجاد سرگرمی با VR خوب هستند. محدودیت اصلی آن‌ها پردازش گرافیک است، به این معنی که بازی‌های VR روی تلفن شما اساسی‌تر هستند.
بهترین هدست‌های VR
PlayStation VR
PlayStation VR سونی پرفروش‌ترین هدست اتصال‌دهنده VR است. درحالی‌که مشخصات فنی آن به‌طور کامل نمی‌تواند با هدست‌های مبتنی بر رایانه شخصی مانند Oculus Rift نمایشگر‌های با وضوح پایین ۹۶۰ x. ۱۰۸۰، زمینه دید ۱۰۰ درجه باریک رقابت کند، اما باز هم یک تجربه VR شگفت‌آور را ارایه می‌دهد.
نه‌تن‌ها خود دستگاه بسیار ارزان است، بلکه این یک واقعیت است که شما فقط به PS۴ نیاز دارید تا بتواند کار کند و همین موضوع باعث صرفه‌جویی در هزینه نیز می‌شود. اگر در خانه پلی‌استیشن دارید و به این فکر می‌کنید که یک هدست VR هم داشته باشید، شک نکنید که این بهترین گزینه برای شماست و نسبت به رقبا هزینه کمتری هم باید پرداخت کنید.
بهترین هدست‌های VR
HTC Vive
این هدست از دیرباز به‌عنوان بهترین هدست بزرگ نسل اول VR یعنی HTC Vive و Oculus Rift در نظر گرفته می‌شد. دلیل آن این بود که شامل ردیابی اتاق و کنترل‌کننده‌های حرکت است که به ترتیب به شما امکان می‌دهند در یک فضای سه‌بعدی حرکت کنید و دستان خود را در واقعیت مجازی ببینید.
با این حال، اکنون Oculus Rift این دو ویژگی را دارد و حتی اگر به اندازه Vive خوب نباشد، اما هنوز هم به اندازه کافی خوب است که وقتی با قیمت پایین ترکیب شود، خرید معقول‌تری را رقم می‌زند و باید گفت: برای تازه‌واردان VR بسیار خوب است.
اگر بخواهید به‌طور خاص لحظات VR تعاملی‌تری داشته باشید، HTC Vive گزینه بسیار خوبی است. سنسور‌های اتاق را به درستی تنظیم کنید و هرچه در خانه خطر‌آفرین است را از خود دور کنید، حالا می‌توانید با دنیا‌های شگفت‌انگیز VR روبه‌رو شوید.
بهترین هدست‌های VR
Oculus Rift
Oculus شرکتی است که انقلاب VR را آغاز کرده است و باید گفت: آن‌ها اصلی‌ترین و بهترین هستند. در صورت داشتن یک کامپیوتر سریع می‌توانید یک هدست فوق‌العاده داشته باشید و بهترین کیفیت VR را تجربه کنید و اصلا نگران هزینه نباشید، چون هزینه آن برای داشتن یک هدست VR با کیفیت و خوب بسیار پایین است.
این نسخه جدید کنترل‌های لمسی را اضافه کرده است که به شما این امکان را می‌دهد تا دستان خود را در فضای مجازی و همچنین سنسور‌های اتاق مشاهده کنید و درواقع می‌توانند حرکت شما را ردیابی کنند. این امر باعث می‌شود تجربه VR تعاملی‌تری نسبت به نسخه‌های قبلی Rift ایجاد شود.

با توجه به هزینه Rift به میزان قابل توجهی کمتر از Vive و همچنین کیفیت تصویر و صدای کمی بهتر، باعث می‌شود برنده اصلی برای هدست‌های مبتنی بر رایانه شخصی VR، Oculus Rift باشد.
بهترین هدست‌های VR
HTC Vive Pro
Vive Pro یک آپدیت همه‌جانبه نسبت به HTC Vive است، با افزودن هدفون داخلی، یک دوربین بیرونی، میکروفن نویز و از همه مهمتر صفحه نمایش با وضوح بالاتر از HTC Vive جلو زده است. Vive Pro همچنین از نمایشگر‌های ۱۰۸۰ x. ۱۲۰۰ پیکسل Vive به صفحه نمایش ۱۴۴۰ x. ۱۶۰۰ پیکسل ارتقا پیدا کرده است.
این امر وضوح و غوطه‌وری کلی تجربه VR را بهبود می‌دهد، اگرچه پیکسل‌های اضافی فشار بیشتری به سخت‌افزار رایانه شما وارد می‌کنند.

هدست جدید همچنین از طراحی تصفیه‌شده‌ای برخوردار است که توزیع وزن بهتری دارد و استفاده از آن را برای زمان‌های طولانی، راحت‌تر و آسان‌تر می‌کند. همچنین در طراحی آن و قسمتی که روی بینی قرار می‌گیرد، میزان نشت نور در اطراف آن ناحیه را کاهش داده و باعث کیفیت بهتری می‌شود. اما با تمام این‌ها قیمت آن به قدری بالاست که شاید هر کسی نتواند داشته باشد، پس اگر خیلی حرفه‌ای یا پولدار هستید این VR را بخرید.
بهترین هدست‌های VR

Google Cardboard
ارزان‌ترین هدست VR که وارد بازار شده، Google Cardboard است. فقط با ۲۰۰‌هزار تومان این لنز‌های پلاستیکی و یک تکه مقوا دریافت می‌کنید که می‌توانید گوشی خود را در یک قاب VR قرار دهید. نتیجه نهایی یک شکل بسیار اساسی از VR است که تقریبا نمی‌خواهید بیش از چند دقیقه از آن استفاده کنید.
با این‌حال، این میزان به اندازه کافی طولانی است تا بتوانید درک کنید که VR مدرن چه کاری می‌تواند انجام دهد و قضاوت کنید که آیا علاقه‌مند به خرید یک VR توانمندتر هستید.Cardboard با طیف گسترده‌ای از تلفن‌های Android سازگار است و بارگیری برنامه‌های مختلف VR که برای ادامه کار لازم است، رایگان است. مانند همه هدست‌های تلفن همراه، به هدفون‌های جداگانه‌ای برای وصل کردن تلفن خود نیاز خواهید داشت.
بهترین هدست‌های VR

Google Daydream
اگر از تجربه Google Cardboard قانع شده باشید، اما می‌خواهید چیزی با کمی راحتی و توانایی بیشتری داشته باشید، Google Daydream گام منطقی بعدی است. علاوه بر ساخته‌شدن برای راحتی بیشتر و ماندگاری بیشتر، Daydream از راه دور نیز کار می‌کند که به شما امکان می‌دهد خیلی راحت‌تر با تلفن خود ارتباط برقرار کنید.Daydream هنوز هم برای ارایه تصویر خود به یک تلفن متکی است، اما این شگفت‌آور است که چقدر می‌تواند این ویژگی خوب باشد، به‌خصوص برای ویدیو، زیرا این به قابلیت پردازش گرافیکی سه‌بعدی تلفن شما وابسته نیست. فهرست تلفن‌های سازگار با Google Cardboard کاملا متفاوت نیست، اما تنوع بسیار بیشتری نسبت به Samsung Gear VR وجود دارد.
بهترین هدست‌های VR
Oculus Go, ۶۴ gb
Oculus Go یک تغییر جدید در VR است. در حالی‌که تمام هدست‌های قبلی یا با یک واحد اتصال‌دهنده یا یک واحد تلفن همراه بودند، Go نخستین هدست VR مستقل است. در عملکرد اصلی، این یک رقیب برای هدست‌های مبتنی بر تلفن‌های هوشمند VR است که هنوز به پردازنده گرافیکی بسیار قدرتمندتری که در دستگاه تلفن همراه دریافت می‌کنید، متکی است تا یک رایانه بزرگ یا کنسول بازی. این بدان معنی است که برای فیلم خوب است، اما تجربیات بازی بسیار تفاوت دارد.

این هدفون از حافظه مخصوص خود استفاده می‌کند. یک جک هدفون برای استفاده از هدفون شخصی شما و دو صفحه نمایش LCD با کیفیت ۱۲۸۰ x. ۱۴۴۰ پیکسل با لنز‌های Fresnel رده بالا دقیقا مانند اندازه Oculus Rift. کیفیت تصویر کمی بهتر از VR مبتنی بر تلفن همراه است، اگرچه هنوز به اندازه واحد‌های آزمایشی خوب نیست.
بهترین هدست‌های VR
Samsung Gear VR with Controller
Gear VR یک هدفون تلفن همراه VR است که از نظر فنی فقط با تلفن‌های سامسونگ سازگار است، هر چند می‌توان با سایر مدل‌ها نیز کار کرد. مانند سایر گزینه‌های VR مبتنی بر تلفن، تا حدود زیادی فقط از یک قاب برای نگه‌داشتن تلفن و چند لنز تشکیل شده است.
این هدست به طرز حیرت‌انگیزی راحت است، همچنین تنها هدست موبایل در این فهرست است که شامل تنظیم فوکوس لنز می‌شود و دستیابی به بهترین کیفیت تصویر را آسان‌تر می‌کند. سامسونگ همچنین با Oculus برای ایجاد Gear VR همکاری کرده است، بنابراین می‌توانید به فروشگاه Oculus دسترسی پیدا کنید که در آن می‌توانید بسیاری از برنامه‌های سرگرم‌کننده VR را پیدا کنید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید