ضرر قطعی اینترنت

صحبت‌هایی که درباره زیان‌های میلیارددلاری اقتصاد ایران به دلیل قطعی اینترنت مطرح می‌شود، بعید است که مبنای دقیق داشته باشد و بیشتر هیجانی است. البته هنوز شرایط برای بررسی دقیق آنچه در روز‌های گذشته برای اقتصاد ایران رخ داد، وجود ندارد.

کد خبر : ۷۴۵۴۱
بازدید : ۱۱۰۲۵
رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین معتقد است در دنیای امروز با توجه به اهمیت اینترنت در تجارت، قطعی دسترسی ایران به این شبکه در کنار زیان‌های مالی برای اعتبار کشور نیز چندان نتیجه مثبتی نداشت.
مجیدرضا حریری در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: برای تحلیل اتفاقات روز‌های گذشته باید یک موضوع مهم را در نظر داشت و آن اینکه با توجه به شرایط کشور برخی تصمیمات و واکنش‌ها از روی هیجان مطرح شدند و از این‌رو احتمالا با گذشت چند هفته از این اتفاق بسیاری از تحلیل‌ها و واکنش‌ها از هیجان دور شده و واقعی‌تر خواهند شد.

به گفته وی، صحبت‌هایی که درباره زیان‌های میلیارددلاری اقتصاد ایران به دلیل قطعی اینترنت مطرح می‌شود، بعید است که مبنای دقیق داشته باشد و بیشتر هیجانی است. البته هنوز شرایط برای بررسی دقیق آنچه در روز‌های گذشته برای اقتصاد ایران رخ داد، وجود ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه شرایط تجارت امروز با دهه قبل متفاوت است، اظهار کرد: اگر چند دهه قبل بحث ارسال تلکس مطرح بود و پس از آن ابزار‌هایی همچون تلفن و فکس اضافه شد امروز بخش قابل توجهی از فرایند تجارت بین‌المللی به وسیله اینترنت انجام می‌شود و قطعی چندروزه آن نه تنها باعث زیان مالی می‌شود که اصلی‌ترین نتیجه آن ضربه خوردن به اعتبار ما در فضای بین‌المللی است.

حریری توضیح داد: حتی در کشور‌هایی که شرایط عادی اقتصادی دارند، برای پیگیری معاملات نیاز به استفاده از اینترنت است. در ایران با توجه به تحریم‌های اقتصادی ما مجبور هستیم چند برابر تاجران دیگر کشور‌ها پیگیر باشیم و امورات مربوط به صادرات و واردات کالا را دنبال کنیم. از این‌رو قطعی اینترنت می‌تواند در این حوزه‌ها مشکل‌ساز شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین به فعالان اقتصادی جوان توصیه کرد از برخورد‌ها و واکنش‌های هیجانی نسبت به شرایط به‌وجود‌آمده دوری کنند و با شناخت واقعیت‌های اقتصادی ایران، اهداف و برنامه‌های خود را پیگیری کنند.
در قطعی اینترنت یک تصمیم امنیتی اجرا شد که قطعا برای آن دلیل و علت‌هایی وجود دارد، اما از منظر اقتصاد این تصمیم می‌تواند با انتقاد‌هایی مواجه شود که البته باید به دور از هیجان آن‌ها را بررسی و ارائه کرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید