سرقت‌های عجیب از هتل‌های لوکس

سرقت‌های عجیب از هتل‌های لوکس

بر‌خلاف تصور معمول سرقت از هتل‌ها تنها محدود به کالا‌های کم ارزشی مانند حوله و روتختی نیست.

کد خبر : ۷۴۹۰۹
بازدید : ۴۴۶۴
سرقت‌های عجیب از هتل‌های لوکس
هرچه هتل‌ها لوکس‌تر باشند، کالایی که به سرقت می‌رود با ارزش‌تر است. اگرچه سرقت وسایل بهداشتی توسط مهمانان هتل‌ها چندان غیرعادی نیست، طبق یک نظرسنجی برخی از مهمانان پا از این فراتر گذاشته و وسائلی مانند تشک، قهوه‌ساز و آثار هنری موجود در اتاق‌ها را به سرقت می‌برند.

سازمان «ولنس هِون» که در حوزه ارزیابی و نقد هتل‌ها و چشمه‌های آب معدنی فعالیت می‌کند در نظرسنجی از هزار و ۱۵۷ هتل چهار و پنج ستاره دریافته است که هر سال شماره چشمگیری از اقلام بزگ و حجیم به سرقت می‌روند - و هرچه هتل لوکس‌تر باشد احتمال سرقت اقلام گران‌قیمت بیشتر است.

تاسیلو کایلمان، مدیر اجرایی ولنس هِون در مصاحبه با «سی‌ان‌ان تراول» گفت: «این نتایج من را شگفت‌زده کرد، چون قاعدتا بعد از تحویل اتاق پیشخدمت هتل وسایل موجود در اتاق را بررسی می‌کند و مسئولین هتل به آسانی می‌توانند بفهمند که چه کسی آن را سرقت کرده است. راحت می‌توان گفت که فلان مهمان تلویزیون یا تشک را دزدیده است.

حدود ۴۹ هتل گزارش دادند که از سال ۲۰۱۸ تا کنون تشک‌های آن‌ها سرقت شده است، و یکی از هتل‌ها ادعا کرد که دزد‌ها نصف شب با استفاده از آسانسور‌هایی که مستقیم به پارکینگ زیرزمین می‌روند این اقلام را می‌دزدند، بدون آنکه مسئولین پذیرش آن‌ها را ببینند.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که احتمال سرقت تشک از یک هتل پنج ستاره در مقایسه با هتل چهار ستاره ۸.۱ برابر بیشتر است.

همچنین احتمال سرقت آثار هنری از هتل‌های پنج ستاره بسیار بیشتر است. ۳۷ درصد از هتل‌های لوکس گزارش دادند که برخی از آثار هنری آن‌ها به سرقت رفته است در حالی در ۶.۶ درصد از هتل‌های چهار ستاره این نوع سرقت اتفاق افتاده بود.

همچنین این نظرسنجی نشان داد که احتمال سرقت قهوه‌ساز، تلویزیون و تبلت در هتل‌های پنج ستاره بیشتر است. میزان مفقود شدن این اقلام در هتل‌های پنج‌ستاره به ترتیب ۱۲.۴ درصد، ۱۲ درصد و ۲۳.۲ درصد بوده است.

هتل‌های پنج و چهار ستاره مثل هم اعلام کردند که حوله، رخت حمام و رخت‌آویز چیز‌هایی هستند که بیشتر سرقت می‌شوند و احتمال سرقت آن‌ها توسط مهمانان هتل‌های چهار ستاره بیشتر است.

در این نظرسنجی، در کنار سرقت‌های عادی موارد بسیار عجیبی نیز گزارش شد. یکی از هتل‌ها گزارش داد که یک پیانوی بزرگ از لابی سرقت شده است، و هتلی دیگر نزدیک سالزبورگ در اتریش گفت که نیمکت‌های چوبی سونای آن‌ها را دزدیده‌اند.

در موردی دیگر، مهمان یک هتل در انگلیس شماره روی در را با خود برد، و هتلدار زمانی متوجه شد که مهمان بعدی نتوانست اتاق را پیدا کند.

به گفته کایلمان بسیاری از هتل‌های لوکس ترجیح می‌دهند که موارد سرقت را گزارش ندهند. او می‌گوید: «در بسیاری موارد آن‌ها به پلیس گزارش نمی‌دهند، چون نمی‌خواهند درگیر یک پرونده جنایی شوند.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید