اسثتمار جنسی دختران هائیتی در ازای چند سکه

اسثتمار جنسی دختران هائیتی در ازای چند سکه

سربازان از ۱۲ کشور متفاوت شامل اروگوئه، شیلی، آرژانتین، کانادا و فرانسه زنانِ محلی در هائیتی را باردار کرده‌اند. «یافتن آمار دقیقِ بچه‌های هائیتیایی که پدرانشان دیده‌بانان صلح سازمان ملل هستند، ناممکن است،اما «محققان و مسئولان سازمان‌های غیردولتی بر سر حداقل ۱۰۰ کودک توافق دارند.»

کد خبر : ۷۵۱۳۶
بازدید : ۱۹۵۸۴
un
فرادید | یک گزارش مدعی است که صلح‌بانان سازمان ملل پدرِ «صدها» کودکی هستند که در نتیجه استثمار جنسی آن‌ها نسبت به زنانِ جوانِ هائیتیایی متولد شده‌اند. صلح‌بانان این زنان جوان را ترک کرده‌اند.

این گزارش که به مطالعه مأموریت سازمان ملل در این کشورِ فاجعه‌زده در منطقه کارائیب پرداخته، مدعی است دخترانِ کم سن و سال که برخی فقط ۱۱ سال دارند، در اثر استثمار جنسی باردار شده‌اند.

به گزارش فرادید به نقل از دیلی میل ، این مطالعه که در سطح دانشگاهی در بریتانیا انجام شده است، نشان می‌دهد: بعضی از دختران در ازای «چند سکه» که برای خرید غذا و زنده ماندن نیاز داشتند، با صلح‌بانانِ سازمان ملل رابطه جنسی برقرار کرده‌اند.

روزنامه تایمز می‌گوید، این مادرانِ جوان بعد از به دنیا آمدن فرزندانشان در فقر رها شدند.

معضل کارکنان سازمان ملل که در جریانِ بالاگرفتنِ تنش‌های سیاسی در پی زلزله ۲۰۱۰ در هائیتی حضور پیدا کردند و صاحب فرزند شدند، به قدری در این کشور جدی شد که برخی افراد محلی برای کودکانی که از این روابط به دنیا آمدند نام مستعار ابداع کردند. Petit Minustah به معنی کوچولو‌هایی که حاصلِ مأموریت سازمان ملل برای برقراری عدالت در هائیتی هستند.
un
سابین لی، از دانشگاه بیرمنگام، هدایت تیم تحقیقاتی این پروژه را که با بیش از ۲۵۰۰ نفر در هائیتی مصاحبه کرده‌اند، برعهده داشته است. افراد مصاحبه‌شونده کسانی بودند که در نزدیکی پایگاه‌های سازمان ملل ساکن بودند و طی ۳ ماه در سال ۲۰۱۷ به سؤالات محققان پاسخ دادند.

نتیجه این مطالعه نشان می‌دهد که دخترانی به جوانیِ ۱۱ سال توسط صلح‌بانانِ سازمان ملل مورد استثمارِ جنسی قرار گرفته‌اند و در اثر این روابط باردار شدند؛ و سپس با یک کودک در فقر مطلق رها شدند.

گفته شده سربازان از ۱۲ کشور متفاوت شامل اروگوئه، شیلی، آرژانتین، کانادا و فرانسه زنانِ محلی را باردار کرده‌اند.
لی می‌گوید: «یافتن آمار دقیقِ بچه‌هایی که پدرانشان دیده‌بانان صلح هستند، ناممکن است، اما می‌افزاید، «محققان و مسئولان سازمان‌های غیردولتی بر سر حداقل ۱۰۰ کودک توافق دارند.»
بیشتر بخوانید:

او افزود: «این یک مسئله فراگیر است و به یکی دو مورد ختم نمی‌شود. تعدد داستان‌ها و تکرارِ روایت‌هایی که از استثمار جنسی، آزار و رها شدنِ کودکانی که در اثر رابطه جنسی کارکنان صلح به دنیا آمده‌اند به قدری زیاد است که نشان می‌دهد ابعاد این اتفاق بسیار گسترده است.»

مأموریت سازمان ملل در هایئیتی یکی از طولانی‌ترین مأموریت‌های این سازمان است و تلاش‌های بشردوستانه این سازمان همواره بحث‌برانگیز بوده است.
un

بعد از زلزله ویرانگر سال ۲۰۱۰، سربازان نپالی باعث شیوع وبا در هائیتی شدند که منجر به از دست رفتنِ جانِ ۱۰۰۰۰ نفر شد. بعد از آن ۱۱۴ سرباز از سریلانکا که به اتهام تجاوز به کودکان، به خانه فرستاده شدند.

سال گذشته و به دنبال درخواست گسترده مبنی بر نظارت بر عملکرد کارکنانِ سازمان ملل در کشور‌های مختلف، کمیسیون خیریه (Charity Commission) در انگلستان تحقیقاتی را درباره عملیات گروهِ بشردوستانه آکسفم در هائیتی، چاد و لیبریا آغاز کرد.
کارفرمایانِ این گروه خیریه برای تحقیق و تفحص جداگانه درباره ادعای سوء رفتار‌های جنسی توسط کارمندانشان در مقابل نمایندگان مجلس قرار گرفتند؛ و مشخص شد که آکسفم یکی از کارکنان صلح را که پیش از این به دلیلِ رسوایی جنسی اخراج شده بود دوباره به خدمت گرفته است.

با انتشار این گزارش در ژوئن سال جاری مشخص شد کارکنانِ آکسفم در هائیتی «مشکلات فرهنگی، اخلاقی و رفتاری» جدی در هائیتی داشته‌اند.

منبع: The DailyMail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید