جمعه بازار‌های عاشقی در اینستاگرام

 جمعه بازار‌های عاشقی در اینستاگرام

این هنرمند کشورمان در فراخوانی اعلام کرد که کسب و کار‌های خانگی به او پیام دهند تا در قسمت استوری صفحه شخصی‌اش برای آن‌ها تبلیغات کند، خیلی زود جمعه‌ها شاهد جمعه بازار کوچکی در صفحه این هنرمند بودیم که کسب و کار‌های خانگی تبلیغ می‌شد.

کد خبر : ۷۵۴۶۲
بازدید : ۵۰۰۳
 جمعه بازار‌های رایگان در اینستاگرام
با تشدید نابسامانی‌های اقتصادی و افزایش بیکاری در جامعه، خیلی از مردم به کسب و کار‌های خانگی رو آوردند، اما بزرگترین معضل در این بخش تبلیغات است. سال گذشته با افزایش نرخ ارز خیلی از کسب و کار‌های خانگی و نوپا با بحران رو به رو شدند، همان زمان‌ها بود که برخی از هنرمندان اعلام کردند تبلیغات کسب و کار‌ها زیر پست‌های اینستاگرامی آن‌ها آزاد است.
بعد از آن هم زیر پست‌های اینستاگرامی خیلی از هنرمندان پر شد از تبلیغات مختلف؛ اما موضوع به همین‌جا ختم نشد و حالا مدتی است که شاهدیم برخی هنرمندان در صفحات شخصی اینستاگرام خود که معمولا هم مخاطبان زیادی دارد، جمعه بازار عاشقی راه‌انداخته‌اند و روز‌های جمعه کسب و کار‌های کوچک و خانگی را در استوری‌های خود به صورت رایگان تبلیغ می‌کنند.
کامبیز دیرباز و جمعه بازار عاشقی
کامبیز دیرباز که صفحه اینستاگرامش نزدیک به ۳ میلیون دنباله کننده دارد جزو اولین هنرمندان و سلبریتی‌هایی بود که تبلیغات کسب و کار‌ها را زیر پست‌های اینستاگرامش آزاد اعلام کرد. او حتی در قسمت توضیحات صفحه اینستاگرامش نوشته است: «هر چی دوست دارید زیر پست‌هام تبلیغ کنید، یه سفره است دور هم حال می‌کنیم باهاش، نوش جونتون، من که راضیم.»، اما ماجرا به همین جا خلاصه نشد و چند ماه پیش برای اولین بار در صفحه کامبیز دیرباز با جمعه بازار عاشقی رو به رو شدیم.
این هنرمند کشورمان در فراخوانی اعلام کرد که کسب و کار‌های خانگی به او پیام دهند تا در قسمت استوری صفحه شخصی‌اش برای آن‌ها تبلیغات کند، خیلی زود جمعه‌ها شاهد جمعه بازار کوچکی در صفحه این هنرمند بودیم که کسب و کار‌های خانگی تبلیغ می‌شد.
انواع کسب و کار‌های کوچک و خانگی حالا برای خودشان تبلیغاتی پر قدرت داشتند که نزدیک به ۳ میلیون دنباله کننده را مخاطب قرار می‌داد. پس از مدتی برخی از هنرمندان به زنجیره جمعه بازار عاشقی پیوستند که از جمله آن‌ها می‌توان به امیر مهدی ژوله، پرستو صالحی و ارژنگ امیر فضلی اشاره کرد.

انواع غذا‌های خانگی، زیور آلات دست ساز، مزون‌های لباس و از این دست کسب و کار‌ها هر جمعه در صفحات هنرمندان به صورت کاملا رایگان تبلیغ می‌شود و خیلی از این کسب و کار‌ها از همین راه رونق می‌گیرد.

کامبیز دیرباز، هنرمند خوب کشورمان که فعالیت‌های مدنی زیادی هم دارد در رابطه با جمعه بازار عاشقی به آفتاب یزد گفت: «حدودا ۶ ماه پیش شروع به این کار کردم و به صورت مداوم هر هفته به جز هفته‌ای که اینترنت‌ها دچار مشکل شد جمعه بازار داشتیم؛ پیش از آن چند وقتی بود که به این موضوع فکر می‌کردم که چطور می‌توانم به مردمم کمک کنم؟ در زمانی که شرایط اقتصادی برای مردم روز به روز سخت‌تر می‌شد این موضوع بیشتر ذهنم را به خودش مشغول کرد.
دیدم که همکارانم برای استوری گذاشتن و تبلیغات در اینستاگرام پول می‌گیرند، چند باری هم به خودم پیشنهاد تبلیغات شد و از آن جایی که هیچ کس از پول بدش نمی‌آید من هم این کار را انجام دادم. وقتی مزه‌اش زیر دندانم رفت احساس کردم این نامردی است که خودم تنهایی بخواهم این لذت را ببرم، گفتم حالا که خدا عزتی به من داده است و مردم دوستم دارند و صفحه من را نگاه می‌کنند، در کنارش می‌توانم جمعه‌ها به صورت رایگان برای کسانی که کسب و کار‌های خانگی دارند تبلیغ کنم.
این تبلیغات معمولا برای خانم‌های سرپرست خانوار و تولیدی‌ها و کسب و کار‌های خانگی است که بازارشان رونقی پیدا کند نه بیزینس‌های دلالی و واسطه گری. این را به این دلیلی می‌گویم که در حال حاضر کسب و کار‌های اینترنتی زیاد است، اما سعی من بر آن است که کسانی را مورد حمایت قرار دهم که کسب و کار‌های کوچک و خانگی دارند.»

هنرمندان صفحات خودشان را جمعه‌ها به مردم اختصاص دهند
او در رابطه با استوری‌های تبلیغاتی توضیح داد: «این تبلیغات به صورت صد در صد رایگان انجام می‌شود و حتی هر از گاهی شخصا از هوادارنم خواهش می‌کنم تا صفحاتی که تبلیغ می‌کنم را به اشتراک بگذارند. خیلی خوشحالم که بعضی از هنرمندان به این زنجیره پیوستند، یادم می‌آید چند هفته بعد از جمعه بازار صفحه من، پرستو صالحی هم به این کار مشغول شد و هنوز هم این کار را انجام میدهد.
بازخوردی که از کسانی که برایشان تبلیغ انجام می‌دهم دارم این است که همگی رضایت صد در صدی دارند و معمولا روز‌های بعد از جمعه بازار پیام میدهند و تشکر می‌کنند و معتقدند که صفحاتشان یک تکان اساسی خورده است و فروش داشته‌اند، اما واقعیت این است که من یک دست هستم و اگر همکارانم هم به این زنجیره بپیوندند تاثیر خیلی بیشتری برای کسب و کار‌های خانگی و نوپا خواهد داشت.
ما اگر دست به دست هم بدهیم حتما حمایت خوبی می‌توانیم از کسب و کار‌های کوچک داشته باشیم. به نظر من این زنجیره باید تبدیل به حرکتی شود تا سینمایی‌ها جمعه‌ها صفحاتشان را به مردم اختصاص دهند. چه اشکالی دارد؟ اینستاگرام که مال پدرمان نیست! این هم سفره‌ای است که ما خودمان هم دور آن نشسته‌ایم، چون همه ما کاربر آن هستیم. تصمیم من این است که دور این سفره کمی جمع و جورتر بنشینیم تا چهار نفر دیگر هم جا شوند.»

تبلیغ من به منزله تائید اجناس نیست
او در رابطه با برخورد مردم با این نوع تبلیغات گفت: «مردم کاری را که ما از ته دلمان انجام می‌دهیم از شوآف و کار‌های تبلیغاتی تشخیص می‌دهند. مردم همیشه به من محبت داشتند و برای جمعه بازار هم به من محبت کردند، من هم تمام تلاشم را می‌کنم که علاوه بر حمایت کسب و کار‌های کوچک مشکلی برای کسی پیش نیاید، چون همه جا افرادی هستند که سوء استفاده می‌کنند.
البته من همه جا می‌نویسم که تبلیغ من به منزله تائید اجناس نیست و کاربران خودشان حواسشان را جمع کنند، چون به هر حال کلاهبرداری‌های مجازی هم یکی از مشکلات امروز ما محسوب می‌شود، اما همه تلاشم را می‌کنم که مشکلی در این زمینه پیش نیاید و الویت‌ها به افرادی که نیاز بیشتری به تبلیغات دارند تعلق بگیرد. البته تا امروز در کمپین جمعه بازار با مشکلات کلاهبرداری و سوء‌استفاده مواجه نشده ام، اما همچنان تمام تلاشم را انجام می‌دهم.»

شاخ‌های اینستاگرامی هم به جمعه بازار پیوستند
خیلی زود شاهد بودیم که برخی از کاربران اینستاگرام که از دنبال کننده‌های زیادی برخوردار بودند به زنجیره جمعه بازار رو آوردند و در روز جمعه به تبلیغ رایگان کسب و کار‌های اینترنتی پرداختند. این موضوع گرچه شایع نشد و در بین شاخ‌های مجازی تعداد‌اندکی را در برگرفت، اما از آن جایی که نشان دهند مسئولیت اجتماعی افراد در فضای مجازی است بسیار حائز اهمیت به نظر می‌رسد.
با این اوصاف حالا در روز‌های جمعه با یک جمعه بازار بزرگ در فضای مجازی به ویژه اینستاگرام رو به رو هستیم که کسب و کار‌های کوچک را رونق می‌بخشد.
منبع: روزنامه آفتاب
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید