ترامپ ادعا کرد از بهشت آمده!

ترامپ ادعا کرد از بهشت آمده!

در ماه نوامبر، ریک پری وزیر انرژی ایالات متحده ترامپ را به عنوان «فرد برگزیده خدا» توصیف کرد و گفت: به رئیس جمهور هم گفته است که توسط خدا انتخاب شده تا بر کشور حکم براند.

کد خبر : ۷۵۵۱۷
بازدید : ۶۰۷۶
دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در زنجیره‌ای از توییت‌ها درست چند روز بعد از کریسمس، پستی را به اشتراک گذاشت که ادعا می‌کند او «از بهشت آمده» و اظهار داشته باراک اوباما عیسی مسیح را از ایالات متحده «بیرون کرده» است.

رئیس جمهور آمریکا بخشی از زمان خود را در روز جمعه صرف انتشار توییت‌هایی در ستایش از خویش کرد، از جمله توییتی از ژانویه ۲۰۱۸ با تصویر مردی شبیه عیسی مسیح و با توضیحی که نوشته بود: «اوباما مرا بیرون انداخت. ترامپ دوباره مرا به کشور دعوت کرد.»

توضیح این عکس در ادامه و با اشاره به رئیس جمهور نوشت: «من واقعا معتقدم این مرد از بهشت فرستاده شده تا مهربان‌ترین، خیرخواه‌ترین و در نتیجه کامیاب‌ترین کشور دنیا را حفظ کند.»

تصمیم ترامپ مبنی بر به اشتراک گذاشتن این پست بعد از آن اتفاق می‌افتد که چندین مقام سابق و فعلی کابینه وی اظهار داشته‌اند رئیس جمهور از طرف خدا فرستاده شده است. این ادعا درباره عیسی مسیح که خود مردی از خاور میانه بود در حالی اظهار می‌شود که پذیرش پناهندگان در ایالات متحده در طول ریاست جمهوری ترامپ به پایین‌ترین حد خود در طول تاریخ رسیده است.

به گزارش مرکز پژوهش پیو (Pew Research Centre) اطلاعات وزارت امور خارجه نشان می‌دهد بعد از مراسم تحلیف ترامپ و با سقوط شدید نرخ پناهنده پذیری، ایالات متحده دیگر اولین کشور دنیا در پذیرش پناهندگان نیست.

رئیس جمهور با انتشار این پست، خطاب به خالق آن نوشت: «ممنون» و همچنین آن را در حساب اینستاگرام خویش نیز منتشر کرد. در ماه نوامبر، ریک پری وزیر انرژی ایالات متحده ترامپ را به عنوان «فرد برگزیده خدا» توصیف کرد و گفت: به رئیس جمهور هم گفته است که توسط خدا انتخاب شده تا بر کشور حکم براند.
ترامپ می‌گوید برای نجات آمریکا از بهشت آمده!
نیکی هیلی، سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل نیز با نظری مشابه قدم در راه پری گذاشت و ادعا کرد انتخاب ترامپ نمایانگر این بود که «وقوع هر چیز حکمتی خاص دارد.»

هیلی گفت: «به نظر من خدا بعضی اوقات مردم را بر سر کار‌هایی می‌گذارد که باعث تعلیم و آموزش شده و بعضی اوقات آن‌ها را سر کاری قرار می‌دهد که موجب تغییر شوند؛ و شما می‌توانید به تمام اتفاقاتی که در طول ریاست جمهوری ترامپ رخ داده نگاه کنید، به زعم من ما شاهد تغییرات بسیاری هستیم و به نظرم در حال آموختن درس‌های فراوانی نیز می‌باشیم.»

سارا سندرز، سخنگوی سابق کاخ سفید نیز همچنین ادعا کرده بود خدا «می‌خواست دونالد ترامپ رئیس جمهور شود.» با این وجود، در روز‌های اخیر اعتبار معنویت رئیس جمهور زیر سوال رفته است.

پیشتر در ماه جاری میلادی، مجله مذهبی کریسشینتی تودی (Christianity Today) از استیضاح آقای ترامپ حمایت کرد و از پیروان مسیحیت انجیلی خواست «وفاداری بی قید و شرط» خویش به ریاست جمهوری وی را مورد بازنگری قرار دهند.

این موضع باعث واکنش خشمگین رئیس جمهور شد که در توییتر مجله را متهم به ایفای نقش برای «چپ افراطی» کرد.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید