شکست مرسدس‌بنز از ب‌ام‌و

شکست مرسدس‌بنز از ب‌ام‌و

ب‌ام‌و هفته گذشته اعلام کرد در سال گذشته میلادی ۳۲۴ هزار و ۸۲۶ دستگاه ماشین در آمریکا فروخته است که نسبت به سال قبل ۴/۴ درصد بیشتر است. فروش مرسدس-بنز در آمریکا در مدت مشابه ۳۱۶ هزار و ۹۴ دستگاه اعلام شده است.

کد خبر : ۷۵۷۶۹
بازدید : ۲۶۶۲۱
شکست مرسدس بنز از ب‌ام‌و
محبوبیت شاسی‌بلند‌های ب‌ام‌و باعث برتری این شرکت در بازار آمریکا شده است

رقابت تا دقیقه نود
ب‌ام‌و توانسته برای اولین بار در چهار سال گذشته با پیشی‌گرفتن از مرسدس-بنز، پرفروش‌ترین خودروساز لوکس در بازار آمریکا شود. رقابت دو خودروساز تا آخرین ماه سال ۲۰۱۹ با اختلاف بسیار کمی ادامه داشت، تا جایی که اختلاف فروش دو کارخانه در ماه سپتامبر تنها ۳۴ دستگاه بود. اما ب‌ام‌و در ماه دسامبر رقیب قدیمی خود را کنار زد و مقام اول را کسب کرد.

ب‌ام‌و هفته گذشته اعلام کرد در سال گذشته میلادی ۳۲۴ هزار و ۸۲۶ دستگاه ماشین در آمریکا فروخته است که نسبت به سال قبل ۴/۴ درصد بیشتر است. فروش مرسدس-بنز در آمریکا در مدت مشابه ۳۱۶ هزار و ۹۴ دستگاه اعلام شده است.

پس از این دو شرکت، لکسوس، سومین خودروساز بزرگ لوکس آمریکا در سال ۲۰۱۹ بود. این شرکت در سال گذشته ۲۹۸ هزار و ۱۱۴ هزار دستگاه ماشین فروخت.
شکست مرسدس بنز از ب‌ام‌و
استقبال از مدل‌های کوچک مرسدس-بنز به فروش این شرکت در سال ۲۰۱۹ کمک کرده است

برتری در بازار آمریکا گام مهمی در رقابت اصلی بین بنز و ب‌ام‌و برای کسب عنوان بزرگترین خودروساز لوکس جهان است. نتیجه نهایی، اما علاوه بر آمریکا به عملکرد در بازار چین بستگی دارد.

دو شرکت هنوز آمار کل فروش در ماه دسامبر را اعلام نکرده‌اند، اما براساس آمار یازده ماه سال ۲۰۱۹، بنز به لطف محبوبیت مدل‌های کوچکش، با فروش بیش از دو میلیون و ۱۳۳ هزار دستگاه از ب‌ام‌و جلوتر است.

مرسدس-بنز در سال ۲۰۱۶ عنوان بزرگترین خودروساز لوکس جهان را پس از بیش از یک دهه از ب‌ام‌و گرفت و تاکنون این مقام را حفظ کرده است.

شکست مرسدس بنز از ب‌ام‌و
آینه آستون مارتین تصاویر سه دوربین را همزمان به راننده نمایش می‌دهد

آینه با دید بهتر
آستون مارتین با همکاری یک قطعه‌ساز آمریکایی به نام جنتکس، آینه جدیدی ساخته که قرار است هفته آینده در نمایشگاه لوازم الکترونیکی در لاس‌وگاس رونمایی شود.

این آینه در حالت عادی مانند آینه‌های معمولی نمایی از عقب ماشین را نشان می‌دهد، اما راننده با فشار دکمه‌ای می‌تواند تصاویر سه دوربین را هم‌زمان در نمایشگری که در آینه گنجانده شده ببیند. یکی از این دوربین‌ها در پشت ماشین قرار گرفته و دو دوربین دیگر روی آینه‌های بغل نصب شده است.

شکست مرسدس بنز از ب‌ام‌و
آینه جدید آستون مارتین در مدل دی‌بی‌اس سوپرلاجرا نمایش داده خواهد شد

استفاده از دوربین به عنوان جایگزینی برای آینه به تازگی توسط خودروسازان پیشنهاد شده و از امسال چند شرکت محصولات خود را با این دوربین‌ها به بازار عرضه می‌کنند.

در آینه‌های دوربین‌داری که تاکنون معرفی شده‌اند، تصاویر دوربین‌ها در نمایشگر‌هایی روی در یا دو گوشه داشبورد نمایش داده می‌شد. اما آستون مارتین می‌گوید با گنجاندن نمایشگر بر روی آینه عقب، حواس راننده کمتر پرت می‌شود. در این سیستم آینه‌های کناری حذف نمی‌شود و تنها با اضافه شدن دوربین دید راننده بهتر خواهد شد.

آستون مارتین این آینه جدید را در یک مدل دی‌بی‌اس سوپرلاجرا نمایش می‌دهد. این شرکت آینه‌ای با یک دوربین در عقب ماشین را امسال در مدل‌های خود نصب می‌کند، اما هنوز اعلام نکرده سیستم جدید را چه زمانی به مدل‌های خود اضافه خواهد کرد.

شکست مرسدس بنز از ب‌ام‌و
فولکس‌واگن می‌گوید با استفاده از ربات‌های هوشمند مشکل زیرساخت برای شارژ ماشین‌های الکتریکی حل خواهد شد

ایده "انقلابی" فولکس‌واگن
فولکس‌واگن ابتکار تازه‌ای معرفی کرده و می‌گوید با به کارگیری آن مشکل نبود زیرساخت کافی برای شارژ ماشین‌های الکتریکی را حل می‌شود.

با هجوم خودروسازان به سمت تولید ماشین‌های الکتریکی، زمان طولانی برای شارژ ماشین و نبود تعداد کافی ایستگاه‌های شارژ، به یکی از مشکلات اصلی خودروسازان و مصرف‌کنندگان تبدیل شده است.

در روش پیشنهادی فولکس‌واگن، به جای اینکه ماشین‌ها برای شارژ به ایستگاه‌های شارژ بروند، شارژر‌ها به نزدیکی ماشین برده می‌شود.

ابتکار فولکس‌واگن شامل باتری‌های چرخ‌داری است که توسط یک ربات هوشمند در پارکینگ‌ها نصب می‌شود. این ربات به طور خودکار باتری‌ها را نزدیک ماشین برده و ماشین را شارژ می‌کند. ربات برای وصل کردن باتری به ماشین نیازی به کمک ندارد و پس از شارژ ماشین، باتری را از ماشین جدا کرده و به ایستگاه برمی‌گرداند.

فولکس‌واگن هنوز برنامه‌ای برای اجرای این پروژه ندارد، ولی می‌گوید اجرای آن با سرعت امکان‌پذیر است و توجیه اقتصادی دارد.

گروه خودروسازی فولکس‌واگن با بیش از ۳۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری، قصد دارد بزرگترین تولیدکننده خودرو‌های الکتریکی در جهان شود. اولین مدل الکتریکی این شرکت امسال به بازار عرضه خواهد شد و کارخانه اعلام کرده است، تا سال ۲۰۲۳ یک میلیون دستگاه ماشین الکتریکی تولید خواهد کرد.
شکست مرسدس بنز از ب‌ام‌و
اولین شاسی‌بلند جنسیس در ماه جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد

اولین شاسی‌بلند لوکس کره‌ای
جنسیس، مارک لوکس هیوندای اولین تصاویر از تازه‌ترین مدل خود را منتشر کرد. این ماشین که یک شاسی‌بلند به نام G۷۸۰ است قرار است تا چند هفته دیگر در کره جنوبی رونمایی و به بازار عرضه شود.

هیوندای از سال ۲۰۱۷ برای رقابت با خودروسازان لوکس آلمانی و ژاپنی، ماشین‌هایی با مارک جنسیس را به بازار عرضه کرده است.

در سه سال گذشته، جنسیس اعتبار خوبی به عنوان یک مارک لوکس کسب کرده است، اما نتوانسته فروش کافی داشته باشد. یکی از دلایل این کسادی، نبود مدل‌های شاسی‌بلند در محصولات کارخانه است.

شکست مرسدس بنز از ب‌ام‌و
داشبورد ماشین با چرم پوشانده شده و نمایشگری بزرگی اطلاعات را به راننده نمایش می‌دهد

اولین شاسی‌بلند جنسیس با ماشین‌هایی نظیر ب‌ام‌و X۵، آئودی Q۷ و مرسدس-بنز GLE رقابت خواهد کرد. ماشین با جلوپنجره جدید مدل‌های جنسیس طراحی شده و چراغ‌های جلو به شکل دو خط باریک طراحی شده اند. طراحی داخل ماشین ساده است و علاوه بر روکش چرمی، نمایشگر بزرگی روی داشبور قرار داده شده است.

شکست مرسدس بنز از ب‌ام‌و
هیوندای محصولات لوکس خود را با مارک جنسیس به بازار عرضه می‌کند

جزییات فنی ماشین هنوز منتشر نشده است. کانسپتی که در سال ۲۰۱۷ از این ماشین رونمایی شد قوای محرکه هیدروژنی داشت، اما به احتمال زیاد G۷۸۰ با موتور شش سیلندری به بازار عرضه خواهد شد که قبلا در مدل‌های جنسیس دیده شده است. پیش‌بینی می‌شود قیمت پایه ماشین ۵۰ هزار دلار باشد.

جنسیس همزمان در تدارک عرضه دومین مدل شاسی‌بلند خود است که از G۷۸۰ کوچکتر است و اوایل سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه خواهد شد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید