احمد حمزه نماینده کهنوج؛ اظهاراتی که جنجالی شد!

احمد حمزه نماینده کهنوج؛ اظهاراتی که جنجالی شد!

احمد زیدآبادی روزنامه نگار وتحلیلگر مسائل سیاسی در واکنش به اظهارات حمزه، در کانال تلگرامی اش نوشت: "من نمی‌دانم آقای حمزه سه میلیون دلار از کجا آورده که می‌خواهد به قاتل ترامپ هدیه دهد! شاید منظورش این است که این پول را از بین مردم استان کرمان جمع آوری کند. اگر او موفق به جمع‌آوری چنین پولی شد توصیه‌ام این است که آن را خرج ساخت مدرسه یا درمانگاه یا جاده یا بنگاهی تولیدی برای مردم فقیر و محنت‌زدۀ حوزۀ انتخابی خود کند، وگرنه در ایران بنیاد‌های پولدار بسیاری برای تعیین این نوع جوایز پیدا می‌شود! "

کد خبر : ۷۶۳۰۷
بازدید : ۳۸۰۷
جنجال ادامه دار اظهارات احمد حمزه نماینده کهنوج؛ از ترور ترامپ تا تهدید به انهدام سفارتخانه
فرادید | احمد حمزه نماینده مردم کهنوج، استان کرمان روز‌های گذشته در صحن علنی مجلس در اظهاراتی عجیب گفت که " به نیابت از مردم کرمان برای هر کس که ترامپ را به قتل برساند سه میلیون دلار جایزه نقدی می‌دهیم. " این گفته‌های حمزه بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارج پیدا کرد و با واکنش‌های گسترده مواجه شد.

به گزارش فرادید، احمد حمزه علاوه بر جایزه گذاشتن برای ترور ترامپ در مورد خروج از NPT وساخت موشک‌هایی قادر به حمل کلاهک‌های هسته نیز اظهاراتی عجیب ارائه کرد. او گفت: "اگر امروز جنگ‌افزار هسته‌ای داشتیم از تهدید مصون بودیم. "

نماینده کهنوج ادامه داد: "حال که اروپا از تعهدات خود سر باز زده است پیشنهاد می‌کنم هر چه سریع‌تر از NPT خارج شده و انفجار‌های شکاف و جوش هسته‌ای را انجام دهیم و به دنیا اعلام کنیم که به باشگاه قدرت‌های هسته‌ای پیوسته‌ایم. "

حمزه افزود: "باید موشک‌هایی با بُرد زیاد و دارای ظرفیت قابل حمل کلاهک‌های نامتعارف را در دستور کار قرار دهیم. این حق طبیعی ما است. "
اظهارات احمد حمزه نماینده کهنوج در مورد ترور ترامپ
او سفارتخانه‌ها و هواپیما‌های مسافربری آمریکا را هم تهدید کرد و گفت: "شهید قاسم سلیمانی خطرناک‌تر از حاج قاسم است. این را خواهی چشید. اگر حمله پیشدستانه را در قوانین بین‌المللی مجاز بدانید، آیا سفارتخانه‌های شما در منطقه امن خواهند بود؟ مگر نه اینکه سفارتخانه‌های شما محل توطئه برای قتل مردم بی‌گناه ما است، آیا مجاز به انهدام آن‌ها هستیم؟ آیا پایگاه‌ها و مراکز نظامی شما در منطقه برای خیرخواهی مستقر هستند یا برای ضربه به ملت‌ها؟ "

حمزه اضافه کرد: "آیا مجاز می‌دانید که در حمله‌ای پیشگیرانه همه پایگاه‌های شما را منهدم کنیم؟ آیا شما که هواپیمای غیرنظامی ما را مورد حمله قرار می‌دهید نمی‌دانید که روزانه ده‌ها فروند از هواپیما‌های مسافربری شما از کنار مرز‌های ما عبور می‌کنند که بعضا فرماندهان تروریستی شما را جابه‌جا می‌کنند؟ "

شاید بیان این اظهارات از زبان یک نماینده که سابقه حضور در جناح‌های تندرو را هم ندارد، قدری عجیب باشد. این درحالی ست که حمزه در طول دوران نمایندگی اش نطق‌های این چنین تند هم نداشته است. اظهاراتی که تاکنون حتی از زبان تندروترین نمایندگان مجلس نیز بیان نشده است. اما حالا گفته‌های احمد حمزه جنجال آفرین شده و همچنان واکنش‌ها به حرف‌های او ادامه دارد.
احمد حمزه عضو فراکسیون مستقلین مجلس وعضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس نیز هست و نماینده مردم شهرستان‌های رودبار جنوب، فاریاب، قلعه گنج، منوجان و کهنوج استان کرمان در مجلس است.

واکنش‌ها به اظهارات احمد حمزه

گرچه نماینده کهنوج این اظهارات را روز‌های گذشته مطرح کرده، اما واکنش‌ها به گفته‌های او در داخل و خارج از کشور همچنان ادامه دارد. رابرت وود نماینده آمریکا در امور خلع سلاح، تعیین جایزه سه میلیون دلاری از سوی نماینده مردم کهنوج در مجلس را "اقدامی مضحک" خواند و درگفتگو با رویترز مدعی اتهاماتی در مورد جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی مدعی شد پیشنهاد نماینده پارلمان کشورمان "نشان دهنده تروریستی بودن نظام ایران است. "

احمد زیدآبادی روزنامه نگار وتحلیلگر مسائل سیاسی نیز به این موضوع واکنش نشان داد و در کانال تلگرامی اش نوشت: "من نمی‌دانم آقای حمزه سه میلیون دلار از کجا آورده که می‌خواهد به قاتل ترامپ هدیه دهد! شاید منظورش این است که این پول را از بین مردم استان کرمان جمع آوری کند. "

او ادامه داد: "اگر او موفق به جمع‌آوری چنین پولی شد توصیه‌ام این است که آن را خرج ساخت مدرسه یا درمانگاه یا جاده یا بنگاهی تولیدی برای مردم فقیر و محنت‌زدۀ حوزۀ انتخابی خود کند، وگرنه در ایران بنیاد‌های پولدار بسیاری برای تعیین این نوع جوایز پیدا می‌شود! "

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از خبرگزاری ایسنا اظهارات احمد حمزه را منتشر کرده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید