تایید اولین مورد مرگ "کرونا" در اروپا

تایید اولین مورد مرگ "کرونا" در اروپا

به غیر موارد ثبت شده در کشتی دایاموند پرینسس در ژاپن در دیگر کشور‌ها شمار مبتلایان از چند ده نفر بیشتر نیست. تنها حدود ۱ درصد از مبتلایان به کرونا درگذشته‌اند و بالای ۸۰ درصد مبتلایان بدون مشکلات وخیم درمان شدند.

کد خبر : ۷۷۰۳۰
بازدید : ۸۹۱
تایید اولین مورد مرگ
در مجموع ۱۱ مورد ابتلا به کرونا در فرانسه ثبت شده

با درگذشت یک گردشگر چینی در فرانسه، که به ویروس جدید کرونا مبتلا شده بود، اولین مورد مرگ یک نفر در اثر این بیماری در خارج از قاره آسیا تایید شده است.

بنا به اعلام وزیر بهداشت فرانسه شخص درگذشته، یک مرد ۸۰ ساله چینی از استان هوبی این کشور، در مرکز شیوع، بود. او ۱۶ ژانویه، یک ماه پیش، وارد فرانسه شد و پس از ۱۰ روز در بیمارستانی قرنطینه شد.

تاکنون تنها سه مورد مرگ بر اثر کرونا خارج از سرزمین اصلی چین گزارش شده بود؛ در هنگ‌کنگ، فیلیپین و ژاپن. تازه‌ترین ارقام منتشر شده از سوی مقام‌های بهداشتی چین در روز یکشنبه نشان می‌دهد که ۱۳۹ نفر دیگر در استان هوبی درگذشته اند که مجموع شمار قربانیان را به بیش از ۱۶۰۰ نفر می‌رساند.

همزمان مقام‌های هوبی ابتلای ۱۸۴۳ نفر دیگر را گزارش کرده اند که نسبت به آمار ابتلا در روز شنبه کاهش نشان می‌دهد. مجموع شمار موارد ابتلا در چین از زمان شروع این اپیدمی بیش از ۶۸ هزار نفر است.

وانگ یی وزیر خارجه چین روز شنبه گفت که شیوع در هوبی اکنون به طور موثرتری مدیریت می‌شود "که نشان می‌دهد این اپیدمی در مجموع قابل کنترل است. " او که در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت کرده بود گفت که شمار کسانی که بعد از ابتلا خوب شده اند روز جمعه به بیش از هشت هزار نفر رسید.

همزمان مدیر سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که همه کشور‌ها باید برای ورود این ویروس آمادگی داشته باشند.

آمار فرانسه
فرانسه اولین کشور اروپایی بود که مواردی از ابتلا به این ویروس را تایید کرد. به گفته مقامات فرانسوی در مجموع ۱۱ مورد ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شد که از این میان شش نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند.

انیس بوزان، وزیر بهداشت فرانسه، گفت: این مرد چینی در بیمارستانی در شمال پاریس بستری بود و عفونت ریه، ناشی از ویروس کرونا، دلیل مرگ او بود.

به گفته خانم بوزان دختر ۵۰ ساله این گردشگر چینی هم یکی از افراد مبتلا به کرونا و بستری در بیمارستان است، که البته حال او رو به بهبودی است.

پنج نفر دیگر شهروندان بریتانیایی هستند که حین اقامت در کلبه‌ای کوهستانی برای تعطیلات و اسکی به کرونا مبتلا شدند. سازمان بهداشت جهانی این بیماری جدید را به مخفف "بیماری ویروس کرونای ۲۰۱۹"، به نام "کووید ۱۹" می‌خواند.

وضعیت در سایر کشور‌ها
در خارج از چین بیش از ۵۰۰ مورد بیماری کووید-۱۹ در ۲۶ کشور ثبت شده است. از سوی دیگر آمریکا گفت که هواپیمایی را برای خارج کردن آمریکایی‌هایی که در کشتی تفریحی "دایاموند پرینسس" در بندری در ژاپن قرنطینه هستند اعزام می‌کند.

به گزارش شبکه "ان اچ کی" ژاپن حدود ۴۰۰ شهروند آمریکایی مسافر این کشتی هستند. انتظار می‌رود افرادی که علائم بیماری نشان می‌دهند در ژاپن تحت مداوا قرار گیرند.

از میان ۳۷۰۰ سرنشین کشتی، تاکنون تست ویروس کرونا به روی ۲۸۵ نفر مثبت بوده است. استرالیا هم گفت: درحال بررسی خارج کردن شهروندانش از کشتی است.

در تحولی دیگر تست کووید-۱۹ به روی یک زن ۸۳ ساله آمریکایی که از مسافران یک کشتی تفریحی بود که در کامبوج پهلو گرفت، بعد از پرواز به مالزی مثبت نشان داده است.

پیشتر پنج بندر از جمله جزیر گوام آمریکا از پذیرش کشتی تفریحی "ام اس وستردم" خودداری کرده بودند، اما کامبوج به آن اجازه ورود داد. این زن و شوهرش در میان ۱۴۵ مسافری بودند که بعد از ورود به کامبوج به مالزی پرواز کردند.

با این حال تاکنون هیچ مورد دیگری از ابتلا در میان ۱۴۵۵ مسافر و ۸۰۲ خدمه کشتی ثبت نشده است. هرچند که در چین بالای ۶۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و گسترش آن به عنوان بحران جهانی اعلام شده، هنوز کرونا به یک همه‌گیری جهانی تبدیل نشده است.

به غیر موارد ثبت شده در کشتی دایاموند پرینسس در ژاپن در دیگر کشور‌ها شمار مبتلایان از چند ده نفر بیشتر نیست. تنها حدود ۱ درصد از مبتلایان به کرونا درگذشته‌اند و بالای ۸۰ درصد مبتلایان بدون مشکلات وخیم درمان شدند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید