چگونه قد بلند شویم؟ /راه‌های ساده و مهم برای افزایش قد به صورت طبیعی

چگونه قد بلند شویم؟ /راه‌های ساده و مهم برای افزایش قد به صورت طبیعی

چگونه قد بلند شویم؟ این سوالی است که همه کسانی که دوست دارند قد بلند‌تر شوند از خود پرسیده اند. با این حال ممکن است احساس کنید که دوستان شما ناگهان در رشدشان جهش داشته اند و رشد شما واقعا کند است و از آن‌ها عقب مانده اید. ممکن است که نصف بیشتر اعضای خانواده تان واقعا قد بلند باشند و شما متعجب هستید که کاری کنید تا به آن‌ها برسید. در واقعیت قد هر فرد به چیز‌هایی بستگی دارد که خارج از کنترل آن شخص است، مثل ژن. اما عوامل بسیاری وجود دارند که می‌توانند روی قد شما در دوران نوجوانی تاثیر بگذارند و این عوامل می‌توانند کنترل شوند مثل رژیم و سطوح فعالیت.

کد خبر : ۷۸۰۰۵
بازدید : ۱۰۳۹۵۱

چگونه قد بلند شویم؟ /راه‌های ساده و مهم برای افزایش قد به صورت طبیعی

فرادید | قدبلند بودن یک امتیاز برای خوش تیپ و زیبا بودن محسوب می‌شود. البته شاید همه ما قدبلند زاده نشویم. اما سوال این است که آیا راهی برای افزایش قد وجود دارد؟ آیا ما می‌توانیم در افزایش قد خود یا فرزندمان تاثیر داشته باشیم؟ چه راه‌هایی برای اینکار وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوالات، مطلب زیر را بخوانید.

به گزارش فرادید، تنها درصد اندکی از آدم‌های کوتاه‌قد می‌توانند قد بکشند. پژوهش‌ها هم نشان می‌دهند که رشد قدِ بیشتر افراد در اواسط دهه‌ی سوم زندگی متوقف می‌شود. بنابراین اگر کاملا بالغ نشده‌اید یعنی که هنوز ممکن است بتوانید قد بکشید. میزان قد کشیدن و بلند شدن قد شما به عوامل زیادی بستگی دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

خب حالا اگر ژن‌های شما تصمیم گرفته باشند کوتاه باشند باید چه کنید؟ این همان چیزی است که قرار است در این مطلب درباره آن صحبت کنیم؛ راهکارهای افزایش قد.

عوامل مؤثر در افزایش قد

۱. عوامل ژنتیکی

قد شما بیش از هر چیز تابعی از عوامل ژنتیکی است. اما اگر والدین شما هر دو قدی کوتاه یا متوسط داشته باشند شما لزوما سرنوشت مشابهی نخواهید داشت. قد، خصوصیتی چندژنی است. یعنی گروهی از ژن‌ها روی آن اثر دارند. اگر در خاندان شما افراد بلندقدی وجود داشته باشند این شانس وجود دارد که ژن بلندی قد به شما هم رسیده باشد. تعیین سقف قد شما امکان‌پذیر نیست. اما با استفاده از فرمول ساده‌ی زیر می‌توانید پتانسیل قد خود را حساب کنید:

قد مورد انتظار = (مجموع قد پدر و مادر شما + ۱۳ اگر پسر هستید یا - ۱۳ اگر دختر هستید) / ۲

عددی که به دست می‌آورید، به اضافه و منهای ۵ سانتی‌متر، قد مورد انتظار شماست. در نظر داشته باشید که اگرچه این یک تخمین کلی است باز هم باید خیلی به قدی که در نهایت به آن می‌رسید نزدیک باشد.

۲. عوامل غیرژنتیکی

عوامل غیرژنتیکی دیگری هم می‌توانند روی قد مورد انتظار شما اثر بگذارند. تعیین‌کننده‌ی بیشتر این فاکتورها محیطی است که فرد در آن رشد می‌کند. بلندی قد با رشد در ارتباط است. بنابراین،‌ عواملی که مخل رشد باشند همان تأثیر را بر قد خواهند داشت.

چگونه قد بلند شویم؟ /راه‌های ساده و مهم برای افزایش قد به صورت طبیعی

برخی از این عوامل غیرژنتیکی عبارتند از:

  • قرار گرفتن در معرض دود تنباکو در زمان جنینی
  • بیماری زمان کودکی یا بلوغ
  • کیفیت مراقبت‌های پس از تولد
  • وزن پایین هنگام تولد

با اینکه بسیاری از عوامل موثر بر قد از کنترل شما خارج هستند، چندین کار هست که می‌توانید برای رسیدن به نهایت قد خود انجام دهید. با در نظر گرفتن این نکته، بهترین روش‌ها برای افزایش قد طبیعی در ادامه ذکر می‌شوند.

نکاتی برای افزایش قد به شکل طبیعی

۱. توجه به خواب کافی

ناگفته پیداست که خواب خوب و کافی یکی از عوامل مهم برای رشد سالم است. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که نوجوانان در حال رشد حداقل به ۸ ساعت خواب شبانه نیاز دارند (۱۱ ساعت خواب برای بهبود رشد سلامت بسیار موثرتر است).
چگونه قد بلند شویم؟ /راه‌های ساده و مهم برای افزایش قد به صورت طبیعی
خواب مناسب اهمیت زیادی دارد، چون بدن در هنگام خواب رشد کرده و بافت نو تولید می‌کند. مغز ما به خصوص زمانی که در حالت امواج آهسته و چرخه‌های عمیق خواب هستیم هورمون رشد انسانی (HGH) ترشح می‌کند. به این ترتیب، خواب ناکافی تولید HGH را کاهش داده و مانع رشد شما تا حداکثر قد مورد انتظارتان خواهد شد.

خوشبختانه، برای داشتن خواب مناسب چندین کار می‌توانید انجام بدهید. اول از همه، زمان‌تان را به خوبی مدیریت کنید تا بعد از یک روز کاریِ شلوغ زمان کافی برای استراحت داشته باشید. دوم، محیط مناسبی برای خواب خود ایجاد کنید تا بتوانید خوب بخوابید. عواملی را که باعث اختلال در خواب می‌شوند، مانند نور یا سروصدای زیاد، از بین ببرید. به علاوه، پیش از رفتن به بستر از نوشیدن نوشیدنی‌های حاوی کافئین بپرهیزید، چون زمان ارزشمند خواب شما را از بین خواهند برد. در عوض، پیش از رفتن به بستر می‌توانید چای بابونه بنوشید، چون خواب را بهبود می‌دهد. حمام گرم پیش از خواب هم می‌تواند کیفیت خواب شما را تا حد زیادی بهتر کند.

۲. داشتن تغذیه‌ سالم

تغذیه‌ی مناسب برای رشد کافی کاملا ضروری است چرا که کمک می‌کند اطمینان حاصل کنید همه‌ی مواد غذایی لازم برای رشد کامل به بدن شما می‌رسد. کلید تغذیه‌ی سالم متعهد بودن به رژیم غذایی متعادل و اجتناب از غذا‌های ناسالم است. برای اینکه به حداکثر قد بالقوه‌ی خود برسید موارد زیر را در تغذیه‌ی خود رعایت کنید.
چگونه قد بلند شویم؟ /راه‌های ساده و مهم برای افزایش قد به صورت طبیعی
ویتامین D کافی
ویتامین D. برای رشد سلامت استخوان‌ها ضروری است، به خصوص در مورد کودکان. ویتامین D. را می‌توان از غذا‌هایی مانند ماهی، قارچ و لبنیات، تخم‌مرغ، یونجه و توفو یا قرار گرفتن در معرض نور مناسب خورشید به دست آورد.

کلسیم کافی
کلسیم دریافتی هم بسیار اهمیت دارد چرا که استخوان‌ها برای رشد و شکل‌گیری به این ماده نیاز مبرمی دارند. منابع غنی کلسیم عبارتند از: پنیر، دانه‌های سویا، ماهی ساردین، سبزیجات و لبنیات.
روی
روی دریافتی خود را با استفاده از غذا‌هایی مانند حبوبات، مارچوبه، تخم‌مرغ، شکلات و صدف افزایش دهید تا رشد سلامت شما بهبود یابد. مصرف روی به خصوص در کودکان اهمیت دارد چرا که کمبود روی باعث توقف رشد می‌شود.

سایر مواد غذایی مهم
به جز موارد ذکرشده‌ی فوق، از سایر مواد غذایی هم غافل نشوید چرا که آن‌ها هم به رشد مناسب کمک می‌کنند. برای انرژی بخشیدن به سلول‌ها به کربوهیدارت‌ها احتیاج دارید. مصرف پروتئین کافی هم لازم است تا بدن‌تان آجر کافی برای بالا بردن ساختمان قامت شما داشته باشد. اگر به هر دلیلی قادر نیستید مواد غذایی لازم برای رشد خود را از طریق غذا دریافت کنید می‌توانید به سراغ مواد دارویی مکمل بروید.

زمان بندی غذایی خوب
قانون کلی این است که باید سه وعده‌ی غذایی متعادل در طول روز مصرف کنید. خوردن میان‌وعده‌های سالم بین این وعده‌های غذایی هم متابولیسم بدن شما را فعال نگه داشته و رشد سالم شما را بهبود می‌دهد.

۳. انجام ورزش منظم

ورزش منظم یا انجام ورزش مورد علاقه‌تان یکی از بهترین روش‌ها برای قدبلند شدن است. بچه‌ها و نوجوانان همیشه تشویق می‌شوند که از نظر فیزیکی فعال باشند چرا که این کار باعث بهبود رشد می‌شود. حتی اگر بیشتر از ۱۸ سال دارید تا زمانی که در میانه‌ی دهه سوم زندگی (تقریبا تا ۲۵ سالگی) هستید می‌توانید با ورزش کردن چند سانتی‌متری به قد خود اضافه کنید.

چگونه قد بلند شویم؟ /راه‌های ساده و مهم برای افزایش قد به صورت طبیعی

دلیل علمی اینکه فعالیت فیزیکی به رشد کمک می‌کند ساده است: هرچه بدن فعال‌تر باشد مواد غذایی بیشتری جذب می‌کند. افزایش دریافتی مواد غذایی هم به معنای رشد است. به علاوه، ورزش منظم به تحریک هورمون‌های رشد هم کمک می‌کند.

ورزش منظم اگر همراه با رژیم غذایی متعادل و خواب کافی باشد به بلندتر شدن قد شما کمک می‌کند. برخی از بهترین ورزش‌هایی که می‌توانند به افزایش قد کمک کنند عبارتند از:

شنا

شنا یکی از بهترین ورزش‌هایی است که می‌تواند به بلندتر شدن قد شما کمک کند. شنا باعث کشیدگی ماهیچه‌ها می‌شود و اگر آن را از سن کودکی انجام دهید در رسیدن شما به قد مناسب کمک شایانی خواهد کرد. البته برای اثرگذاری،‌ باید حداقل ۲ ساعت در روز و ۴ تا ۵ روز در هفته شنا کنید.

بارفیکس

آویزان شدن از یک میله افقی با بازوهای کشیده روشی موثر در افزایش قد است. برای استفاده از این روش ۱۰ ثانیه در وضعیت یکسان آویزان بمانید و بعد چندین مرتبه این حرکت را تکرار کنید.

روش بهتر هم آن است که پاهایتان را جمع کنید و چند ثانیه در حالتی موازی با زمین نگه‌ دارید. اگر بخواهید این ورزش اثر مثبتی روی قد شما داشته باشد باید این نرمش را چندین بار در هفته انجام دهید.

رساندن نوک انگشت‌های دست به انگشت‌های پا

رساندن نوک انگشت‌های دست به انگشت‌های پا یکی از چندین نرمش کششی است که می‌توانید برای افزایش قد انجام دهید. وقتی برای رساندن دست‌ها به پاها خم می‌شوید ستون فقرات شما کشیده می‌شود. این نرمش را هم در حالت نشسته و هم ایستاده می‌توان انجام داد. به علاوه، روشی عالی برای گرم کردن بدن پیش از نرمش‌های شدیدتر است.

کشش‌

برای انجام این نرمش به سادگی صاف بایستید و دست‌هایتان را تا آنجا که ممکن است به طرف بالا بکشید.

خم شدن به عقب هم می‌تواند کشش ایجاد شده را افزایش بدهد. به علاوه،‌ در این حالت خواهید توانست کشش را در پایین کمرتان احساس کنید. ترکیب این روش با روش رساندن انگشت‌های دست به انگشت‌های پا هم یک نرمش کششی برای تمام بدن است. بهترین حالت این است که هر حرکت را به مدت ۴ تا ۷ ثانیه انجام دهید و بعد به سراغ حرکت بعدی بروید. کل چرخه را چندین بار تکرار کنید.

طناب بازی

طناب بازی فقط یک بازی کودکانه نیست بلکه ورزشی عالی برای افزایش قد هم به شمار می‌رود. در هنگام انجام این بازی بدن‌تان به حالت صاف قرار گرفته و کمر و ستون فقراتتان کشیده می‌شود. خم شدن دائم روی زانوها هم باعث می‌شود که ماهیچه‌های ساق پا به صورت عمودی کشیده شوند. این حرکات فیزیکی در کنار هم توده‌ی استخوانی را در قسمت پایینی پا افزایش می‌دهد که آن هم به نوبه‌ی خود چند سانتی‌متری برایتان افزایش قد می‌آورد.

۴. عادت به صاف نگه‌ داشتن بدن

افراد زیادی عادت دارند موقع نشستن پشت کامپیوتر یا وقتی از گجت‌هایی مثل گوشی تلفن استفاده می‌کنند بد بنشینند. این عادت در طول زمان باعث خم شدن ستون فقرات می‌شود. این حالت خمیدگی روی قد شما اثر گذاشته و باعث می‌شود کوتاه‌تر از چیزی که واقعا هستید به نظر برسید. از طرف دیگر، حالت خوب بدن سر را هم در راستای گردن قرار می‌دهد. این هم چند سانتی‌متری به شما اضافه خواهد کرد، چون قد واقعی‌تان دیده خواهد شد.
چگونه قد بلند شویم؟ /راه‌های ساده و مهم برای افزایش قد به صورت طبیعی
اگر حالت بدنی بدی دارید ناراحت نباشید. نرمش‌های کششی زیادی وجود دارند که می‌توانند آسیبی که عادت‌های بد هنگام نشستن به ستون فقرات شما وارد کرده‌اند را جبران کنند. اینکه چه نرمش‌هایی برای شما ایده‌آل هستند به میزان تحدب (برآمدگی) غیرعادی ستون فقرات شما بستگی دارد. برای جلوگیری از آسیب به ستون فقرات خود سعی کنید از همان ابتدا به صاف نگه‌داشتن بدن‌تان عادت کنید. ایجاد چنین عادتی زمان‌بر است و روش‌های زیادی برای گنجاندن آن در کار‌های روزمره‌تان وجود دارد.

برای شروع، موقع راه‌رفتن همیشه شانه‌ها را عقب و چانه را بالا نگه دارید. اگر از کامپیوتر یا گجت‌های دستی مثل تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند زیاد استفاده می‌کنید سعی کنید مدت استفاده‌تان را کم کنید. یا اگر مجبور به استفاده طولانی‌مدت از این وسایل هستید به طور مکرر زنگ تفریح برای خود در نظر بگیرید. خستگی زیاد از حد باعث می‌شود در حالت‌های بدی بنشینید که به گردن یا ستون فقرات‌تان فشار می‌آورد. به علاوه باید ارگونومی مناسب استفاده از این ابزار‌ها را یاد بگیرید. با این حال، بهترین حالت‌های بدنی هم کمکی به رشد شما نمی‌کنند بلکه فقط شما را بلندقدتر نشان می‌دهند.

۵. داشتن سیستم ایمنی قوی

سیستم ایمنی بدن نقشی کلیدی در تعیین قد شما ایفا می‌کند. اگر سیستم ایمنی شما قوی باشد، بیمار‌ی‌ها نمی‌توانند به سادگی روند رشد بدن‌تان را کند کنند. توان مبارزه با بیماری‌ها به خصوص در نوجوانی و زمانی که در سن رشد هستید اهمیت دارد. درست است که بعضی بیماری‌ها در دوران کودکی یا بلوغ می‌توانند رشد شما را متوقف کنند، اما خبر خوب این است که می‌توانید به سادگی و با خوردن غذا‌های سالم سیستم ایمنی خودتان را تقویت کنید. به جای خوردن غذا‌های فراوری شده سعی کنید رژیم غذایی‌تان سرشار از دانه‌ها، لبنیات کم‌چرب، پروتئین، میوه و سبزیجات باشد.
چگونه قد بلند شویم؟ /راه‌های ساده و مهم برای افزایش قد به صورت طبیعی
مرکبات (پرتقال، لیمو و …) سرشار از آنتی اکسیدان‌ها هستند. این مواد با اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و بدن شما را از بیماری‌ها دور نگه می‌دارند. غذا‌هایی مانند ماهی، روغن کبد ماهی و مغز‌ها هم منابعی غنی از اسید‌های چرب امگا۳ هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن شهره‌اند.

۶. خوردن آب فراوان

بشکه بشکه آب نوشیدن شما را غول پیکر نخواهد کرد، اما بدن‌تان برای اینکه به حداکثر رشد بالقوه‌ی خود برسد باید آب کافی داشته باشد. وقتی بحث رشد قد در میان است معمولا کسی به نوشیدن آب فکر نمی‌کند. اما آب هضم غذا را راحت‌تر می‌کند، مواد سمی را از بدن خارج می‌کند و متابولیسم شما را بهبود می‌دهد و به این ترتیب، تأثیر مستقیمی بر قد شما خواهد داشت.

برای اینکه در حالت بهینه‌ی سلامتی خود باشید باید روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید. روش خوب دیگر برای اینکه آب کافی به بدن‌تان برسد استفاده از میوه‌های پرآبی مثل هندوانه و خیار است.

۷. دوری از موانع افزایش قد

الکل و مواد مخدر دو مورد از رایج‌ترین عوامل مانع رشد هستند که باید به هر قیمتی از آنها اجتناب کنید چرا که مخل رشد عادی شما خواهند بود. تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف استروئیدها در سنین پایین هم می‌تواند رشد را متوقف کند. بنابراین اگر نوجوان هستید باید از این مواد هم دوری کنید. اینها صفحه‌ی رشد شما را بسته و به این ترتیب رشد استخوانی را متوقف می‌کنند. در حقیقت،‌ به شهادت تحقیقات، حتی کودکان و نوجوانانی که از داروهای ضد آسم استفاده می‌کنند (این داروها حاوی مقادیر بسیار اندکی از بودزونید هستند که نوعی استروئید به شمار می‌رود) هم معمولا ۲ سانتی‌متر کمتر از همتایان سالم خود قد می‌کشند.

چگونه قد بلند شویم؟ /راه‌های ساده و مهم برای افزایش قد به صورت طبیعی

به جز استروئید،‌ مواد مخدر و الکل، کافئین هم می‌تواند،‌ به خصوص در کودکان، مخل رشد باشد. البته این دخالت مستقیم نیست بلکه کافئین مانع خواب عمیق می‌شود. از آنجایی که کودکان و نوجوانان برای رشد مناسب به ۸ تا ۱۱ ساعت خواب نیاز دارند، مصرف بیش از اندازه‌ی کافئین می‌تواند باعث خواب نامناسب و به نوبه‌ی خود کوتاهی قد شود.

۸. احتیاط در مصرف مکمل‌های «بلندی قد»

حتما هنگام جستجو در اینترنت درباره افزایش قد به نام بعضی مکمل‌های غذایی برخورده‌اید که گفته می‌شود معجزه می‌کنند. در بیشتر موارد این مکمل‌ها صرفا ترکیبی از مواد معدنی، ویتامین‌ها و سایر مواد غذایی هستند که رشد بدن شما را بهبود می‌دهند. بنابراین،‌ قبل از اینکه بررسی کاملی در مورد محتویات این مکمل‌ها انجام بدهید به سرعت سراغ‌شان نروید. بعضی از این مکمل‌ها ممکن است عوارض جانبی شدید داشته و یا اصلا اثری نداشته باشند. بهترین حالت این است که مکمل غذایی حاوی ۱۰۰٪ مواد طبیعی باشد.

چگونه قد بلند شویم؟ /راه‌های ساده و مهم برای افزایش قد به صورت طبیعی

۹. مراجعه به پزشک

اگر خواهر و برادرهای‌تان در سن شما حسابی رشد کرده‌اند اما به نظر می‌رسد شما قرار نیست از اینکه هستید بلندتر شوید، شاید بد نباشد به یک پزشک مراجعه کنید. مشکلاتی که باعث نقص در رشد انسان شوند زیاد رایج نیستند اما وجود دارند. یک متخصص سلامت به شما کمک می‌کند با این مشکلات برخورد کرده و شانس‌تان را برای رشد تا حداکثر رشد بالقوه‌ی خود بالا ببرید.

چگونه قد بلند شویم؟ /راه‌های ساده و مهم برای افزایش قد به صورت طبیعی

برخی مشکلات در دوران کودکی (مانند نرمی استخوان) می‌توانند باعث شوند رشد شما در سنین پایین متوقف شود. به این ترتیب حتی در زمان بلوغ کامل هم به حداکثر قد بالقوه‌ی خود نمی‌رسید. پزشک به شما کمک خواهد کرد تا با انتخاب سبک زندگی سالم تا آنجا که امکان دارد به سقف بالقوه‌ی رشد خود نزدیک شوید.

۱۰. انجام جراحی

جراحیِ بلند کردن طول پا هم یکی از روش‌های مدرنی است که بسیاری از افراد با امید به افزایش قد به سراغ آن می‌روند. اصل روند عمل به این صورت است که استخوان‌های درشت‌نی و نازک‌نی (استخوان‌های ساق پا) شکسته شده و یک میله‌ی تلسکوپی (میله‌ای که طول آن قابل تنظیم است) در میان آنها قرار داده می‌شود. این میله خارج از پا قرار گرفته و باید چندین بار در طول روز تنظیم شود. با هر بار تنظیم، فاصله دو سر استخوان‌ها کمی از هم بیشتر شده و امید می‌رود که بافت جدید شکاف به وجود آمده را پر کند. این میله استخوان‌ها را روزانه ۱ میلی‌متر از هم دور می‌کند. کل روند ممکن است ۶ ماه طول بکشد و بعد هم ۳ تا ۶ ماه فیزیوتراپی سنگین لازم است.

این نوع عمل جراحی،‌ اگر موفقیت‌آمیز باشد،‌ تنها در حدود ۷ سانتی‌متر به قد فرد اضافه خواهد کرد. عددی که می‌تواند برای یک انسان کوتاه قد مطلوبیت زیادی داشته باشد. اما در نظر داشته باشید که این گزینه را باید به عنوان آخرین راه‌حل به کار ببرید چون می‌تواند بسیار گرانقیمت و دردناک بوده و به مشکلاتی منجر شود.

۲
نظرات بینندگان
  • بلال ارسالی در

    سپاس فراوان، از راهنمایی ای که کردین

  • مهرگان ارسالی در

    سلام من 11سالمه دختر هستم قدم 148به نظرتون قدم خوبه و من بیشتر خونوادمون قد بلندن به نظرتون من به اونارفتم؟؟؟

    • آیدا ارسالی در

      آره عزیزم قدت نسبت به سنت خوبه و صد در صد به خونوادت میبری. چون قد بستگی به ژنتیک خونوادگیتون داره

  • یونس ارسالی در

    سلام من ۱۵سالمه قدم ۱۷۴تاس بنظرشما میتونم تا ۱۸سالگی ۲متربشم؟

    • علی ارسالی در

      نه

    • ناشناس ارسالی در

      میتونی بشی ۱۹۰

  • Hanji ارسالی در

    ۱۵ سالمه و قدم ۱۶۶ هس دارم تلاش میکنم که تا ۱۸ سالگی قدمو به ۱۷۵ تا ۱۸۰ برسونم بنظر شما میشه؟ والیبالیست هسم و قد خیلی برام مهمه

  • مونا ارسالی در

    سلام من مونا هستم قد من 154است به نزرتون هنوز بدن رشد میکنه که قد بلند باشم

    • ناشناس ارسالی در

      چند سالته ؟

  • حسین ارسالی در

    من قدم ۱۲ سالمه قدم ۱۴۰ وزنم ۳۶ چیکار کنم

  • علیرضا ارسالی در

    من ۱۴ سالمه و ۱۹۰ سانتی متر هستم
    میخوام بدونم امکان داره تا ۲۰ سالگی قدم ۱/۵ متر بشه؟

    • هادی ارسالی در

      چرا که نه

    • هادی ارسالی در

      بله

    • ناشناس ارسالی در

      همین الان هم بیشتری

  • مهدیه ارسالی در

    سلام من مهدیه هستم ۱۵ سالمه
    قدم ۱۴۳
    چیکار کنم سریع بلند شم تروخدا بگید

    • معراج ارسالی در

      سلام مهدیه
      من خودم 12 سالمه و قدم 150 هست و با چندتا کاری که بهت میگم توی 3 هفته احساس میکنم قدم خیلی بلند تر شده و با متر هم گرفتم قدم خوب است و اینکه بگم این کار هارو انجام بدید که نوشته شده راجبش هوندید مهمتر از همه بحث ژنتیکی هست اگر مادر یا پدرت هر دو مادرت در زن ها قدش متوسطه و پدرت قدش توی مرد ها بلند هست احتمالا قدت بلند میشه ولی اگر مادرت در زن ها قدش کوتاه است و پدرت هم کوتاه متاسفانه قد کوتاهی میگیری اول که خواب کافی و غذا های مناسب از چیپس و این چیزا دوری کنیم بعدشم اینکه ورزش های بسیار کششی در روز به مدت 30 دقیقه و جای خوب و داشتن جایی برای خواب سازگار با بدن مثلا جای خنک دوست داری جای خنک بخواب جای گرم دوست داری جای گرم و بعد هم از سر و صدا و چیز های بلند دوری کن اگر بلند میشی میبینی که کم خوابیدی سعی کن بخوابی و اصلا از قرص های خواب استفاده نکن 15 سالته 9 ساعت خواب کافیه هر روز انجام بده بعد 3 هفته نتیجه میگیری و مخصوصا ویتامین D جلوی خورشید باید بری تا ویتامین D بگیری و پیاده روی کنی و ورزش و بعد تمام و میتونی به دکتر مراجعه کنی که مشکلت رو حل کنه خدانگهدار

    • ساناز ارسالی در

      سلام شما باید هر روز ۲۵ تا ۵۰ بار طناب بزنید چون خودم الان ۱۱سالمه و ۱۴۶ قدم هست . من توی ۳ هفتع از ۱۴۳ به ۱۴۶ رسیدم این روش خیلی موثر هست

  • علی ارسالی در

    من الان 13 سالمه و قدم 145 هست

  • حسین ارسالی در

    ۱۵ سالم هست ۱۷۲ قدم به نظرتون تا ۱۸۰ میرسم؟؟

    • پویا ارسالی در

      سلام والا خودمم هم همسنت هستم وهم، هم قدت بابام که اندازه خودم میگفتن هست ومامانمم قدش157هست دکترم رفتم جوابه درستی جز نا امیدی به آدم نمیدن گفت تا چند سال دیگه دو سه سانت میزنی بالا ولی من میخوام به 190برسم آیا راهی هست

    • ناشناس ارسالی در

      تا چند سالگی ؟

  • ناشناس ارسالی در

    سلام من دخترم تازه رفتم تو چهارده سال قدم ١٥٨ و قد مامان و بابامم بلندن به نظرتون قدم بلند ميشه؟

  • امیر ارسالی در

    سلام
    دوست عزیز من ۱۴ سالمه و ۱۷۲ قدمه
    پدرم ۱۷۵ به نظر شما من تا کجا میرم
    تا ۸۵ میرم؟

  • احسان ارسالی در

    سلام من ۱۴ سالمه قدم ۱۵۹ به نظر شما تا ۱۸ سالگی قدم به ۱۸۰ میرسه

  • پروانه ارسالی در

    سلام من ۲۱سالمه ا قدم ۱۵۸امکان داره ۱۰سانت دیگه اضافه کنم

  • علیرضا ارسالی در

    سلام من ۱۵ ساله ام قدم ۱۶۴ هست به نظر شما تا بیست سالگی به ۱۸۰ یا بالاتر میرسم

  • Zahra mutmaeen ارسالی در

    سلام من زهرا استم
    ۱۳ سالمه و قدم هم ۱۴۵ هستش می‌بلند تر بشه چیکار می تونم بکنم به نظر شما ایا بلند میشم تا سن ۱۸ سالگی به ۱۷۵ میرسم

  • الینا ارسالی در

    سلام من 11 سالمه قدم 137 سانتیمتر هست بنظرتون تا 12 سالگی امکان داره بشم صد و پنجاه؟ قد پدرم بلنده و قد مادرم متوسط

  • محمد ارسالی در

    سلام من محمدم 14 سالمه قدم 160 بنظرتون تا 18 سالگی قدم چقدر رشت میکنه

    • ممد ارسالی در

      صد هفتاد به بالا به شرط رژیم غذایی خوب و ورزش

  • سارا ارسالی در

    سلام من قدم 154 عع و 15 سالم داره میشه . بنظرتون تا چند سال دیگ به 170 میرسم . چون خیلی دوست دارم 170 باشه قدم

  • ناشناس ارسالی در

    سلام من ۱۳ سال سن دارم وقدم ۱۶۵ است می توانم تا ۲۰ سالگی ۲مترو ۳ سان بشوم

  • اوینا ارسالی در

    سلام من 14 سالمه قدم 158 میخوام 170 بشم

  • ریحانه ارسالی در

    سلام‌من‌۱۲‌سالم‌است‌من‌قدم‌۱۳۰هست‌
    انقدر‌دوست‌دارم‌قدم‌بلند‌شود

  • محمد عطار ارسالی در

    ۱۵ سالم قدم ۱۵۰ خوب

  • محمد عطار ارسالی در

    سلام من محمد عطارم ۱۵ساله قدم ۱۵۰ هست خوب یانه

  • ناشناس ارسالی در

    من 15سالمه قدم165آیا خوب است یا نه بلند تر میشود ؟؟؟

  • علی قائمی ارسالی در

    سلام بچه ها بلند شدن قد پسرها 18سالگی و دخترها 16سالگی رسد ادامه دارد کسی که سن رشد است و ادعای بلند قدی دارد باید سیگاروموادمخدروالکل ومشروب مصرف نکندبچه ای اینهارامصرف کندقدش بلند نمی شوداین دخانیات درتمام بدن آسیب می رسدویک آسیبش این است که قدت رابلندنمی کند هرکسی چه سن رشداستچه نیست سعی کنددخانیات مصرف نکنومخصوصاسن رشدباشد

    • ممد ارسالی در

      سازمان بهداشت جهانی گفته تا 20 سالگی تو دو سال ازش کم کردی فازت چیه

  • ستایش ارسالی در

    سلام من ۱۱ سالمه دخترم قدم ۱۵۰ میتونم تا ۱۶۴ بلند شوم ؟؟
    خواهش میکنم زود جواب بدید

    • سبحان سالاری ساران ارسالی در

      بله حتما میشید

  • ماهان ارسالی در

    سلام من 12 سالمه قدم 137 بنظرتون خوبه

  • ناشناس ارسالی در

    من ۱۵ سالمه ۱۷۷ هستم میشه دو ۲ متر شم جنسیتم مرد

  • سبحان سالاری ساران ارسالی در

    سلام
    من سبحان سالاری ساران هستم من قدم۱۷۰ و سنم ۱۳ خانوادگی بلندیم بنظرتون من ۲ متر میشم

  • میلاد ارسالی در

    من ۱۲ سالمه چطوری قدم پانزده سالگی بشه

  • ناشناس ارسالی در

    سلام من دخترم قدش 142 هست و12 سال دارد و قد خودم و همسرم هم متوسط هست بنظرتون چیکار کنم قد ش 170, بشه
    و امکانش هست که قدش 170بشه
    خیلی خوشحال میشم اگر با نظراتون بهمون کمک کنید

  • هلیا ارسالی در

    سلام من دختر هستم 14 سالمه و قدم 165 خودم از قدم اصلا راضی نیستم از نظر ژنتیکی هم مادرم 163و پدرم 175 هست
    3 سال بود که ورزش تکواندو انجام میدادمو طی یک سال گذشته با تکواندو قدم 6 سانت رشد کرد ولی هنوز قدم کوتاهه لطفا اگه کسی با انجام این کار ها به نتیجه رسیده بگه که من هم امیدوار بشم

  • محمد ارسالی در

    سلام دوستان خسته نباشید
    من الان ۱۴ سالمه و بولوغم تازه شروع شده وقدمم ۱۸۲ میخواستم بدونم آیا تا ۱۸ سالگی میتونم ۱۹۳ بشم یا خیر

  • ماهرخ ارسالی در

    سلام من 15 سالمه قدم 158 هستش من قبلا والیبال میرفتم قدم 163 بود وزنمم مناسب بود ولی بخاطر قضیه همین کم کاریه ویتامین و تیروئید این جور چیزا وزنم بالا رفت و قدم کوتاه..!میخواستم بپرسم که آیا واقعا با انجام کل این کارا و رعایت کردنشون میتونم تا 170 برسم یا نه..؟! آخه اصلا از قدم راضی نیستم..!

  • من میتونم ارسالی در

    من ۱۰ سالمه وقدم ۱۴۲ هستش رشتم خیلی کمه و هنوز به سن بلوغ نرسیدم باید چیکار کنم تا ۳۰ سانت به بالا قد اضافه کنم؟؟؟؟؟؟

  • هلیا ارسالی در

    سلام
    من در محدوده چاقی هستم و باید تا ماه دیگه حداقل ۱ سانت اضافه کنم تا قد کوتاه نمونم
    ۱۰ سالمه و نمی دونم چیکار کنم
    به نظر شما تا ۱ ماه دیگه حداقل ۱ سانت قد میکشم ؟

  • ناشناس ارسالی در

    سلام من ۱۳ سالمه قدم ۱۵۵ هست به نظرتان قدم تا ۱۵ سالگی ۱۷۵ میشه؟

  • محمدجواد ارسالی در

    سلام من 14سالمه الان قدم 162هست ، قدم بین دوستام خیلی کوتاهه همه از من بلند تر هستن نمی دونم چیکار کنم که یکم قدم بلند تر بشه لطفاً راهنمایی کنبد

  • Fadya ارسالی در

    سلام من ۱۳ سالم هست قدم هم ۱۵۵ بنظرتون تا ۱۸ سالگی به ۱۷۰ میرسم؟مادر و پدرم هم قد بلند دارن

  • ناشناس ارسالی در

    سلام من ۱۳ سالمه قدم ۱۵۲یا ۱۵۳ هس می‌خوام بدونم قدم لااقل تا ۱۸ سالگی حداقل ۱۶۰ میشه ⁦☹️⁩

  • ناشناس ارسالی در

    سلام من ۱۵ سالمه و دخترم قدم ۱۶۰ هنوز هم به سن یلوغ نرسیدم مادرم قدش متوسطه(۱۶۰)و پدرم هم قدش بلند(۱۸۶) بنظرتون تا ۱۸ سالگی به قد ۱۸۰ میرسم؟

  • فاطی ارسالی در

    ۱۴ سالمه قدم ۱۶۲. یا سه هست خیلی دوست دارم بلند تر شم بنظرتون بلند تر میشم خیلی رشدم کمه

  • محمد ارسالی در

    سلام من 14 سالمع وقدم 152 هستش بنظرتون به 170 میرسم یاهنه

  • ناشناس ارسالی در

    سلام من ۱۳ سالمه قدم ۱۴۵ است رفتم دکتر ،دکتر گفت خوبه بعدا بلند میشی چون پسری ولی هنوز کوتاهم فامیلم نصفشون کوتاه هستند و مادر و پدرم متوسط هستند چیکار کنم که تا حداکثر قدم برسم

  • بدون نام ارسالی در

    سلام ببخشید من دخترم و ۱۱ و نیم سالمه قدمم ۱۴۱ و نیم هستش مادرم قدش ۱۵۴ است و پدرم ۱۷۵ آیا امکانش هست که ۱۶۰ بشم یا ۱۵۰ و خورده ای؟

  • هستی ارسالی در

    سلام من ۱۴سالمه قدم ۱۴۴هست بلند میشم

    • پسر ارسالی در

      سلام من پسرم سنم ۱۴سالمه و قدم ٬۶۱میتونم به ۱۹۰برسم؟

  • مهشاد ارسالی در

    سلام من ۱۴ سال و نیم سنمه و قدم ۱۵۵ دوازده سالگی به بلوغ رسیدم . اگه قد یکی از والدین کوتاه باشه بچه کوتاه میشه یا اندازه میانگین قد هر دوشون ممنون میشم جواب بدین

  • سمانه ارسالی در

    سلام من 13 سالمه و قدم 155 هست بنظر شما امکان داره که تا 18 سالگی به2متر برسم واینکه الان قدم کوتاهه یا خوبه؟؟

  • smjz ارسالی در

    سلام
    من ۱۲سالمه و قدم ۱۵۸ است می خوان بدونم قدم به ۱۸۰ میرسه
    پدر و مادرم کوتاه هستن ولی دایی هام همه قد بلندی

  • ساره زروندی ارسالی در

    من میخواهم قدم از پدر مادرم رد کند

  • ن ارسالی در

    سلام به همگی
    من ۱۲ سالمه و قدم ۱۴۴ هست
    قد مادرم کمی کوتا تر از خانم های دیگر است ولی قدر پدرم بلند تره
    ایا میشه تا ۱۵ سالگی قدم ۱۶۷ یا ۱۶۸ شه؟؟؟

  • مهران ارسالی در

    سلام من ۱۵ سالمه و هم کلاسی های من خیلی رشد کردن من از اونا خیلی قد کوتاه ترم چه کاری کنم

  • ناشناس ارسالی در

    سلام من ۱۳ سالمه و قدم ۱۴۱ و وزنم ۳۰ کیلو گرم ، چطوری می تونم به ۱۶۰ برسم ، همه ی دوستان من قد بلندن ، منم دوس دارم قد بلند باشم ، لطفا بهم کمک کنید ، آیا بلند تر میشم ؟
    ممنون میشم

  • حسین ارسالی در

    سلام من ۱۴ سالمه ، قد من ۱۶۳ هست و پدرم ۱۶۹ هست میتونم به قد ۱۷۵ برسم ؟؟؟؟

  • لیدا ارسالی در

    سلام خسته نباشید من‌۱۳ سالمه و قدم ۱۳۵ به نظرتون‌‌ قدم‌ ۱۶۰ میشه میشه!؟.

  • پرنیان ارسالی در

    سلام من پرنیان هستم 13 سالمه و قدم 149 بنظرتون خوبه وتا بزرگ شم قدم 170 میشم

  • دینا ارسالی در

    سلام من 12 سالمه و قدم 150 هست بنظرتون میتونم 168 بشم؟

  • پرنیان ارسالی در

    سلام به همگی من دخترم ۱۳سالمه قدم ۱۶۰وزنم ۴۰کیلو ۶ماهه به بلوغ کامل رسیدم میدونم وزنم خیلی کمه ولی الان سوالم اینه که ایا تا۱۵سالگی قدم به ۱۷۲میرسه کلا ایا قدم به۱۷۲میرسه؟

  • حنانه ارسالی در

    سلام من ۱۴ سالمه و قدم ۱۶۵ هست
    من ۵ ساله‌ که والیبال بازی میکنم و میخوام قدم بلندتر از این بشه
    دایی‌های بنده نزدیک ۲ متر بودند و مادرم هم قد خودم هست
    هر شب هم ۱۰ ساعت خواب دارم
    تغذیه‌ی تقریبا مناسبی هم دارم
    شیر هم زیاد میخورم
    به نظرتون بلند تر میشم؟
    دلم میخواد ۱.۸۰ بشم تا بتونم وارد تیم ملی والیبال بانوان بشم
    میتونم به قد ایده‌آلم برسم؟

  • ناشناس ارسالی در

    من 11 سالمه و 160 هستم خوبه ؟

  • امیر محمد شهریاری ارسالی در

    سلام
    من 13 سالمه و قدم 161 ایا قد من خوبه؟

  • سلام من یازده سالمه و قدم 146 هستش با چه روشی می تونم چهار سانت در سه هفته اضافه کنم ایا قدم خوبه ارسالی در

    100

  • طاها ارسالی در

    سلام من کلاس هفتم هستم قدم ۱۶۷هست ۱۳سالمه وپدرم ۱۶۹ومادرم ۱۶۲، میشه بگید قد من تا چقد رشد میکنه ممنون

  • طاها ارسالی در

    سلام من کلاس هفتم هستم قدم ۱۶۷هست ۱۳سالمه وپدرم ۱۶۹ومادرم ۱۶۲، میشه بگید قد من تا چقد رشد میکنه ممنون

  • کیان ارسالی در

    سلام من کیانم 13 سالمه قدم 155 هستش میتونم تا 18 سالگی به 175 برسم بلوغ نشدم هنوز

  • رها ارسالی در

    سلام من قدم ۱۵۶هست و ۱۲ سالمه به نظرتون خوبه یا کوتاه هستم

  • رها ارسالی در

    سلام من قدم ۱۵۶هست و ۱۲ سالمه به نظرتون خوبه یا کوتاه هستم

    • جیمین ارسالی در

      سلام من 12سالن هست و طرفدار بی تی اس هستم در واقع ارمی هستم و قدم 157بنظرتون تا 18سالکی به 170میرسم مثل اعضای بی تی اس که قد بلند هستن خدانگهدار

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید