جاذبه های گردشگری آسیا

جاذبه های گردشگری آسیا

اگر بخواهیم به سه مقصد گردشگری آسیایی متفاوت سفر کنیم، به گونه­ای که هیچ یک از آن­ها شبیه دیگری نباشد، با انتخابی هوشمندانه می­توانیم به ترتیب از تور استانبول، سپس تور دبی و در نهایت تور هند شروع کنیم.

کد خبر : ۷۸۷۰۸
بازدید : ۷۰۵۷

سفری در امتداد آسیا

اگر بخواهیم به سه مقصد گردشگری آسیایی متفاوت سفر کنیم، به گونه­ای که هیچ یک از آن­ها شبیه دیگری نباشد، با انتخابی هوشمندانه می­توانیم به ترتیب از تور استانبول، سپس تور دبی و در نهایت تور هند شروع کنیم. تمامی این مقاصد گردشگری در دل قاره‌ی پهناور آسیا قرار گرفته اند، ولی به جرات می­توان گفت: این تنها وجه اشتراکشان است. اقلیم متنوع، فرهنگ و سنت‌های متفاوت و دنیایی از دیدنی‌های متنوع در هر یک از این مقاصد گردشگری وجود دارد که برای هر بیننده‌ای تازگی دارد و گردشگرانی را از سراسر دنیا به این مقاصد جذب می­کند.
جاذبه های گردشگری آسیا

تور استانبول

استانبول، پایتخت فرهنگ اروپا شهری توریستی جزء کلان شهر‌های دنیاست که در دو قاره جهان واقع است. سومین شهر گردشگری جهان از نظر توریست خارجی که بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه است که در واقع استانبول مرکز اقتصادی و فرهنگی ترکیه محسوب میشود این شهر برای ایرانی‌ها به دلیل نزدیکی، همسایه بودن، هزینه‌ی مناسب و امکانات فراوان بسیار پرطرفدار است.

استانبول از نظر جغرافیایی در ساحل دریای مرمره و تنگه بسفر که دریای مرمره را به دریای سیاه متصل می‌کند و دو قارهٔ اروپا وآسیا را از یکدیگر جدا می‌کند واقع است و بخش شرقی استانبول در آسیا (شبه جزیره آناتولی) و بخش غربی آن در قاره اروپا میباشد جالب است بدانید در تنگه بسفر بندر طبیعی و معروف شاخ طلایی (خلیج) وجود دارد.

در تور استانبول دیدنی‌های زیادی انتظار شما را میکشد این تور برای تمام سلایق و تمام اعضای خانواده مناسب است، زیرا تفریحات و امکاناتی که در آن وجود دارد نیاز‌های کل اعضا را میتواند براورده کند. این شهر هم تاریخی است هم مدرن دارای مراکز خرید و رستوران‌های مدرن و البته مکان‌هایی بسیار کهن برای علاقه‌مندان به تاریخ و مکان‌های تاریخی. استانبول دارای مکان هالی معروف بسیاری است، اما امکان ندارد به تور استانبول بروید و به خیابان استقلال سر نزنید، یکی از مشهورترین خیابان‌های استانبول این خیابان است که در قسمت جنوبی میدان تکسیم واقع شده مکانی برای گردش، خوردن غذا، خرید از فروشگاه‌های برند ترکیه، قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های تنگ و عجیب و همچنین استفاده از کلاب‌های متنوع است.

زمان مناسب سفر به استانبول

برای خرید تور استانبول باید به زمان خرید تور توجه کنید تا بتوانید از تفریحات مورد نظرتان استفاده کنید .توجه داشته باشد که بعضی از روزهای زمستان استانبول بسیار سرد و برفی و برخی از روزهای تابستان آن بسیار آتشین وو سوزان است . به طور کلی استانبول دارای ابو هوای مطلوب است که تابستان های مرطوب, گرم و دلنشین و زمستان‌هایی بارانی,سرد و گاها برفی است. بیشترین درجه گرما در تابستان 23 درجه بوده که در ماه ژوئیه و البته ماه های ژوئن تا انتهای سپتامبر و کمترین دما و سرد ترین درجه بین 7 تا 9 بوده که اغلب هم بابارش برف شدید همراه است و خب این شهر بادخیز نیز میباشد. بنابراین زمان مناسب خرید تور استانبول بستگی به خود شما دارد که هدف از سفرتان چیست ! با توجه به آمار آب و هوایی داده شده در بالا که برای شما گردشگران عزیز گذاشته ایم.

جاذبه های گردشگری آسیا

مراکز تفریحی شهر استانبول

در تور استانبول تمام گردشگران با سلایق مختلف میتوانند لذت ببرین، زیرا این کلان شهر هم از نظر تاریخی و مکان‌های تاریخی و هم طبیعت بکر غنی است. میتوانید در تور استانبول از ورزش‌های ساحلی و آبی و همچنین از قدم زدن در طبیعت بکر و بی نظیر لذت ببرید. برای شنا کردن در مکان‌های عمومی باید به کوچوک چِکمِجه (Küçükçekmece) ,باکرکوی (Bakırköy) , تنگه بوآز (Boğaz) , ساریَر (sarıyer) و یا جزایر استانبول بروید. سبک نئوکلاسیک کاج سنگی (چوبی) و کاج، هنر عصر جدید عمارت‌های بزرگ تابستانی در عصرعثمانی از قرن‌های ۱۹ و ۲۰، کالسکه‌های اسبی و رستوران‌های ماهی یک هدف عمومی را برای گردشگران تشکیل می‌دهند.
در خارج از شهرمکان‌هایی همچون؛ سیلیوری، جزایر پرنس دریای مرمر (گروهی از جزایر دریای مرمر، جنوب کارتال پَندیک)، و توزلا مانند کیلیوس و شیله در دریای سیاه وجود دارد. منطقه‌ای مشهور دیگر در ترکیه سیله است یک پناهگاه ساحلی در دریای سیاه، که در ۵۰ کیلومتری استانبول قرار دارد و همچنین کیلیوس پناهگاهی ارام و ساحلی که نزدیک به درب شمالی اروپایی بوسفروس در دریای سیاه که مکان مناسبی برای شنا کردن است؛ و دیگر زیبایی‌هایی که در تور استانبول شاهد آن خواهید بود عبارتند: بازار‌ها، شهرهوای ابری، کلیسا‌های روم شرقی، عمارات عثمانی، مراکز خرید متنوع، بازار روباز محمد پاشا، کوچه پس کوچه‌های دنج و پر از کافه و ...

تور دبی

درکشور امارات متحده عربی بزرگترین شهر، دبی است. دبی در پیرامون این شهر در اطراف خلیج فارس و جنوب کشور ایران واقع شده است. شهر آسمان خراش‌ها، دبی از زمانی که امارات متحده عربی استارت توسعه اقتصادی خود را زدند، بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ را از تمام نقاط جهان به سمت خود کشید که توانست در طی مدت زمان کوتاهی به یکی از قطب‌های اقتصادی مهم منطقه و جهان تبدیل شود.

این شهر دارای چند مورد از خیره کننده ترین آسمان خراش های دنیا را داراست , دبی با ۱۴۹ آسمانخراش که در خود دارد سومین شهر دنیا از نظر سازه‌ها و ساختمان‌های بلند است.این شهر دارای آب و هوایی بسیار گرم و مرطوب است. خب قطعا میدانید با خرید تور دبی شما در این شهر هم شاهد سواحل جذاب و هم شاهد کویر های آتشین خواهید بود دبی معمولا در روزهای سال آسمانی آفتابی دارد اما در تابستان بسیار گرم,آتشین و پر باد واست که دمای آن در طول روز حتی به حدود ۴۰ درجه سانتی‌گراد میرسد .

جاذبه های گردشگری آسیا

تور هند

هندوستان (हिन्दुस्तान) نامی که درمعنای گسترده برای سراسر شبه قاره هند به کار می‌رفته است، اما در زمان‌های بعدی یک نام بومی به شمار میرفته. هند به نام رسمی هندوستان که پایتخت آن دهلی نو است، این کشور از نظر جغرافیایی در جنوب آسیا قرار دارد؛ که از شمال با تبت، نپال، چین و بوتان، پاکستان، برمه و بنگلادش در همسایگی است و از جنوب با اقیانوس هند مرز‌های آبی دارد. هندوستان معروف چندین ملیتی و ادیانی که مشهور به ۷۲ ملت است؛ که میتوان گفت: هند دارای ۴۲۸ زبان است که ۴۱۵ آن زبان کاربردی است و ۱۳تای آن دیگر منسوخ شده است.


این کشور شامل پرچمی سه رنگ که به صورت افقی کنار هم چیده شده اند و هر رنگ دارای معانی بسیار مهمی برا فرهنگ این کشور است. در تورهند شاهد بسیاری از گویش و لهجه‌ها وهمچنین صد‌ها نوع زبان خواهید بود. البته باید بدانید که در قانون اساسی این کشور زبان رسمی، زبان هندی و انگلیسی است.
آیا میدانستید که، بعد از کشور چین قطعا هند دومین کشور پرتن دنیاست با حدودا ۱۴ میلیون تن با بیش از ۳۵ شهر بزرگ و پر جمعیت. نام این کشور از زبان فارسی باستان واژه‌ای فارسی به معنای «سرزمین هندوها» گرفته شده است. در تور هند میتوانید از غذا‌های معروف و آتشین هندوستان بچشید و از گشت و گذار در مکان‌های جذاب و دیدنی این سرزمین پهناور اعم از طبیعت و حیوانات خاص آن تا مراکز مشهور آن خسته نشوید.

برگرفته از وب سایت آژانس مسافرتی گلفام سفر به آدرس اینترنتی https://www.golfamsafar.com
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید