کاهش مصرف ۳۰ میلیون بشکه‌ای نفت در ماه آینده

کاهش مصرف ۳۰ میلیون بشکه‌ای نفت در ماه آینده

مبارزه برای سهم بازار میان عربستان سعودی و روسیه اکنون که حدود سه میلیارد نفر برای مقابله با شیوع کرونا در قرنطینه قرار دارند و هیچ پایان روشنی برای این اپیدمی دیده نمی‌شود، به میزان فزاینده بی معنی است.

کد خبر : ۷۸۷۳۹
بازدید : ۳۸۵۷
کاهش مصرف ۳۰ میلیون بشکه‌ای نفت در ماه آینده
اقتصاددان ارشد شرکت بازرگانی کالای ترافیگورا پیش بینی کرد که تقاضای جهانی برای نفت در آوریل با از کار افتادن گردش چرخ اقتصاد جهانی بر اثر شیوع ویروس کرونا، بیش از ۳۰ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد.
این رقم مورد پیش بینی که بالاترین پیش بینی انجام شده، از سوی یک مقام صنعتی درباره میزان کاهش تقاضا است، معادل یک سوم از مصرف روزانه جهانی نفت به شمار می‌رود.

سعید رحیم، اقتصاددان ارشد ترافیگورا اظهار کرد: مبارزه برای سهم بازار میان عربستان سعودی و روسیه اکنون که حدود سه میلیارد نفر برای مقابله با شیوع کرونا در قرنطینه قرار دارند و هیچ پایان روشنی برای این اپیدمی دیده نمی‌شود، به میزان فزاینده بی معنی است.

وی در مصاحبه تلفنی با رویترز گفت: می‌بینید وقتی ترامپ می‌گوید با پوتین راجب انرژی صحبت خواهد کرد، بازار اندکی اوج می‌گیرد، اما اکنون دیگر خیلی دیر شده است.

اوپک و روسیه در نشست اوایل مارس وین موفق نشدند درباره تمدید پیمان محدودیت عرضه نفت و کاهش بیشتر تولید به منظور مقابله با افت قیمت‌ها به توافق برسند و در نتیجه هر دو کشور اعلام کردند تولیدشان را از آوریل افزایش خواهند داد.

رحیم تخمین زد که نرخ فعالیت پالایشگاه‌های جهانی حدود هفت تا هشت میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرده، اما در دو تا سه هفته آینده که جابجایی مردم و کالا‌ها کمتر می‌شود، این رقم به ۱۲ تا ۱۳ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت. در اروپا و بخش‌هایی از آمریکا، در کلانشهر‌هایی مانند سانفرانسیسکو، پاریس و شهر‌های ایتالیا ترافیک ۱۰ درصد حد معمول است و سفر‌های ایرلاین‌ها در آمریکا در مقایسه با سال گذشته ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

چین، واحد‌های نظامی جهانی و بخش‌هایی از آفریقا که فعلا فعالیت معمول دارند، تنها منابعی هستند که تقاضا برای نفت دارند.

تولیدکنندگان ناچار خواهند بود تا ماه آینده که ظرفیت مخازن تکمیل می‌شود، تولیدشان را کاهش دهند.

اقتصاددان ارشد ترافیگورا گفت: اگر افت تقاضا برای نفت به ۳۰ میلیون بشکه در روز برسد، در این صورت یک میلیارد بشکه نفت باید در مدت یک ماه ذخیره شود در حالی که مخازن نفت در خشکی تنها ۸۰۰ میلیون بشکه ظرفیت خالی و مخازن شناور ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون بشکه ظرفیت موجود دارند.

بر اساس گزارش رویترز، وی پیش بینی کرد تولید نفت آمریکا کاهش پیدا خواهد کرد، زیرا برخلاف ریزش قیمت ۲۰۱۴، شرکت‌های نفت شیل فرصت استقراض از بازار‌های اوراق قرضه یا سهام را از دست داده‌اند. این تولیدکنندگان نمی‌توانند در هزینه خدمات کاهش بیشتری دهند و برای ثابت نگه داشتن تولیدشان باید هر سال دو تا سه میلیون بشکه در روز به تولیدشان اضافه کنند، زیرا ذخایر خوب به سرعت تقلیل پیدا می‌کنند.
در بلندمدت، روز‌های افزایش تولید نفت آمریکا به میزان یک میلیون بشکه در روز یا بیشتر در سال به پایان می‌رسد. افزایش سالانه تولید این کشور تنها چند صد هزار بشکه در روز خواهد بود و صنعت نفت شیل کوچکتر شده و رویکرد محتاطانه تری در پیش می‌گیرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید