دو ماراتن در بالکن سه متری خانه

دو ماراتن در بالکن سه متری خانه

اما هاستلر کم نیاورد و به جای مسیر اصلی و چشم‌انداز‌های معروف آن، یعنی برج بیگ‌بن و کلیسای جامع سنت پل، در بالکن سه متری آپارتمانش در اسکس دوید.

کد خبر : ۷۸۷۵۰
بازدید : ۴۲۰۱
دو ماراتن در بالکن سه متری خانه
این دونده حرفه‌ای طول بالکن خانه‌اش را ۵۰۰۰ بار دوید تا یک نیمه ماراتن را به سرانجام برساند
دونده‌ای که قرار بود در مسابقه نیمه ماراتن بدود، طول بالکن خانه‌اش را ۵۰۰۰ بار دوید تا تسلیم قرنطینه در زمان شیوع کرونا نشود. سام هاستلر ۲۷ ساله قرار بود روز یک‌شنبه ۲۹ مارس در مسابقه دو نیمه ماراتن لندمارکز لندن شرکت کند که به دلیل شیوع ویروس همه‌گیر کرونا لغو شد.

اما هاستلر کم نیاورد و به جای مسیر اصلی و چشم‌انداز‌های معروف آن، یعنی برج بیگ‌بن و کلیسای جامع سنت پل، در بالکن سه متری آپارتمانش در اسکس دوید.

او در همان بامدادی که قرار بود مسابقه برگزار شود، طول بالکن خانه‌اش واقع در ساوت وودفورد را ۵۰۰۰ بار و به اندازه مسیر ۲۱ کیلومتری دو نیمه ماراتن، دوید. این در حالی است که برگزارکنندگان مسابقه هم دوندگان را تشویق کرده بودند که ابتکار و خوش‌ذوقی به خرج دهند و در نزدیکی جایی که زندگی می‌کنند، به اندازه دو نیمه ماراتن بدوند.

البته هاستلر همراه همسرش، کلو اسکریت ۲۸ ساله، از ۲۳ مارس که وی دچار تب و سرفه شد، در قرنطینه خانگی به سر می‌برد.

او چاره‌ای نداشت تا به چشم‌انداز آپارتمان سه طبقه‌اش و تشویق کلو بسنده کند تا این دو نیمه ماراتن را در طی مدت سه ساعت و ۴۵ دقیقه به پایان برساند.

هاستلر در توصیف ماجرا می‌گوید: برای نخستین بار می‌خواستم در مسابقه دو نیمه ماراتن شرکت کنم و خیلی هیجان‌زده بودم. برای همین وقتی که لغو شد، دمغ شدم.»

«خیلی تمرین کرده بودم و انگیزه زیادی داشتم. برای همین می‌خواستم هر طور شده بدوم.»

او افزود: «فیلم مردی در ایتالیا را هم دیده بودم که در بالکن خانه‌اش مسیر کامل دو ماراتن را دویده بود، بنابراین تصمیم گرفتم خودم هم در بالکن خانه‌ام به اندازه مسیر دو نیمه ماراتن بدوم.»

«روز سه‌شنبه، آزمایشی به اندازه ۲ کیلومتر در بالکن خانه دویدم. راستش را بخواهید، خسته‌کننده بود، اما متوجه شدم که شدنی است.» «از دوشنبه در وضعیت خودقرنطینگی بوده‌ایم. البته حال‌مان خوب است و در واقع بیش‌تر به خاطر احتیاط این کار را کردیم.»

هاستلر می‌گوید خودش وهمسرش به خاطر حفاظت از مادر خودش که برای سازمان خدمات بهداشت ملی کار می‌کند، و پدر خودش که به لحاظ سلامتی مشکل دارد، تصمیم به دورکاری و خودقرنطینگی گرفتند.

او همچنین می‌خواست با این کار از جمع‌آوری پول برای پرورشگاه هاسپایس حمایت کند که پشیبان کودکان دچار بیماری‌های خطرناک یا محدودیت‌آفرین است.

هاستلر گفت: «راستش را بخواهید، می‌خواستم برای پرورشگاه کاری کنم و برای‌شان هر چه بیش‌تر پول جمع کنم.»

«گروه خیریه جالبی هستند که اعتقاد دارند برای تمامی کودکان و نونهالان دچار بیماری‌های خطرناک یا محدودیت‌آفرین، می‌توان بهترین زندگی را فراهم کرد.»

او افزود: «تمام همایش‌های آن‌ها برای جمع‌آوری پول لغو شده است و فروشگاه‌های خیریه ای‌شان را هم که منبع اصلی درآمدشان بود، مجبور شده‌اند تعطیل کنند.»

اوایل همین ماه در خبر‌ها آمد که مردی در ساوت‌همپتون نیز به خاطر لغو شدن مسابقه ماراتنی که می‌خواست در آن شرکت کند، طول باغچه‌شان را ۱۰۶۶ بار دوید.

فیلمی از دویدن گرت آلن در فضای مجازی پربیننده شد و کاربران عزم و خلاقیت او را ستودند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید