زندگی با کرونا را یاد بگیرید!

زندگی با کرونا را یاد بگیرید!

این ویروس از بین نخواهد رفت و ما نمی‌دانیم که آیا افرادی که ویروس را گرفته‌اند، بعد از این نسبت به آن مصونیت خواهند داشت یا نه، و همچنین نمی‌دانیم که واکسن ضدویروس کی تولید خواهد شد.

کد خبر : ۷۹۲۴۴
بازدید : ۱۰۴۸۷
زندگی با کرونا را یاد بگیرید!

یک کارشناس ویروس کرونا گفته است که حضور افراد ماسک‌دار در اماکن عمومی، احتمالا به یک امر عادی جدید تبدیل خواهند شد. دکتر دیوید نابورو، فرستاده ویژه سازمان بهداشت جهانی در حوزه ویروس کرونا، گفت: به نظر او مشاهده افرادی که با نوعی از حفاظت در ناحیه صورت، در اماکن عمومی ظاهر می‌شوند، حتی اگر هدفشان تنها محکم‌کاری باشد، به یک امر عادی بدل خواهد شد.

دکتر نابورو در گفتگو با برنامه «تودی» گفت، جوامع باید خود را تطبیق دهند و «یاد بگیرند که با واقعیت جدید زندگی با کووید-۱۹ کنار بیایند»، چرا که این بیماری احتمالا تا مدتی ادامه خواهد داشت.

او گفت: «این ویروس از بین نخواهد رفت و ما نمی‌دانیم که آیا افرادی که ویروس را گرفته‌اند، بعد از این نسبت به آن مصونیت خواهند داشت یا نه، و همچنین نمی‌دانیم که واکسن ضدویروس کی تولید خواهد شد.»

او گفت: «بنابراین می‌گوییم جوامع باید مراقب خودشان باشند. بله، مجبور خواهیم بود که ماسک بزنیم، بله، فاصله اجتماعی میان افراد وجود خواهد داشت، بله، باید مراقب افراد آسیب‌پذیر باشیم.»

دکتر نابارو با اذعان به معضل کمبود ماسک در جهان، گفت که اولویت با کارمندان بخش بهداشت و سلامت است، سپس ماسک باید در اختیار افرادی که نشانه‌های ویروس کرونا را دارند و اطرافیانشان ارائه شود، و پس از آن افرادی که در ارتباط نزدیک با آنان هستند؛ مانند صندوق‌داران و کارکنان سلمانی‌ها.

او گفت: «ما احتمالا قادر به تضمین این که همه به سرعت به ماسک‌های باکیفیت، یعنی ماسک ان-۹۵ دسترسی داشته باشند، نیستیم، اما شک ندارم که حفاظت از صورت به هر نوع و با هر پوششی که باشد، دست‌کم برای اطمینان خاطر افراد، به یک امر عادی جدید بدل خواهد شد.»

این مقام سازمان بهداشت جهانی گفت: «واقعا مایل نیستم کسی در جایگاه من، بگوید که این یک توصیه است. این بستگی به تصمیم دولت‌ها دارد. اما به نظر من و به دلیل آنچه اسمش را آمادگی برای کووید، یا یادگرفتن زندگی با کووید می‌گذارم، این وضعیت پیش خواهد آمد.»

«این یک انقلاب است، مشابه وقتی که در ۱۸۵۰ کشف شد که آب کثیف محتوی میکروب وبا است، یا ۲۵ سال پیش وقتی که همه در مورد اچ‌آی‌وی/ایدز و ارتباطش با رابطه جنسی مطلع شدند.»

«ما تغییر کردیم و خدمات را تطبیق دادیم، و یادگرفتیم که چگونه با این واقعیات جدید زندگی کنیم.»

دکتر نابارو گفت، کلیه جوامع نیاز خواهند داشت که هنگام تسهیل مقررات قرنطینه، نشانه‌های ابتلا به ویروس کرونا را جدی بگیرند. او گفت: «مهمترین کاری که باید انجام شود این است که وقتی نشانه‌ها را در خودتان دیدید، خود را قرنطینه کنید و حتما اطمینان یابید که همه کسانی که با آنان در ارتباط بوده‌اید، نیز خود را از دیگران جدا کرده باشند.»

او گفت: «به نظر ما این روش با موفقیت در آلمان انجام شده است و باید به یک عادت تبدیل شود.»

«این یک عادت است، تاکید می‌کنم؛ و باید به همه جامعه راه یابد… این که تمامی نشانگان بیماری، حتی انواع خفیف آن را جدی بگیریم و حتما خودمان را از بقیه افراد جدا کنیم.»

به دنبال بازشدن دوباره بازار‌های فروش حیوانات زنده در ووهان، خاستگاه و منشاء بیماری مرگبار کووید-۱۹، دکتر نابارو درباره خطرات این قبیل بازار‌ها و خوردن حیوانات وحشی هشدار داد. او گفت: «چنین محیط‌هایی حامل خطرات جدید از نظر جهش پاتوژن‌ها از حیوانات به انسان هستند.»

او گفت: «۷۵ درصد از عفونت‌های نوظهور از قلمرو حیوانات می‌آیند، بنابراین ما واقعا از دولت‌ها و از همه می‌خواهیم تا توجه جدی به‌خرج دهند.»

منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید