جنگ موش‌های شهری برای بقا

جنگ موش‌های شهری برای بقا

برای آن دسته از موجوداتی که از منابع شهری به عنوان منبع اصلی غذای خود استفاده می‌کنند، تغییر فضای حاصل از شیوع ویروس باعث شده است که بسیاری از اعضای این گونه‌ها، دست به اقداماتی افراطی بزنند.

کد خبر : ۷۹۳۶۶
بازدید : ۳۹۱۰
جنگ موش‌های شهری برای بقا
در اثر خانه‌نشینی انسان‌ها، حیوانات ولگرد در شهر‌های بزرگ با کمبود پس‌ماند غذایی برای تغذیه مواجه شده‌اند

به گفته کارشناسان، موش‌های امریکا از شیوع ویروس کرونا آنقدر به ستوه آمده‌اند که در میان آن‌ها جنگ به پا شده و برخی به همنوع‌خواری روی آورده‌اند. بسیاری معتقدند که این رفتار موش‌ها به خاطر تمهیدات فاصله‌گیری در اجتماع که در ایالات متحده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اعمال شده است، به وجود آمده است.

هزاران تجارت غیرضروری در سراسر کشور به خاطر شیوع ویروس کرونای جدید، تعطیل شده است؛ از جمله رستوران‌ها که باعث توقف کامل اصلی‌ترین منبع غذایی موش‌ها شده و به گفته کارشناسان، جماعت آن‌ها را مجبور به نزاع برای بقا کرده است.

بابی کاریگان، متخصص موش‌های شهری، به شبکه خبری ان‌بی‌سی گفت: «وقتی یک رستوران به‌ناگاه تعطیل می‌شود، که نه تنها در شهر نیویورک بلکه در سراسر کشور و دنیا هزاران رستوران تعطیل شده است، موش‌هایی که در نزدیکی آن رستوران‌ها زندگی می‌کردند و احتمالا برای دهه‌ها، نسل‌های متمادی موش‌ها به پس‌مانده غذای آن رستوران‌ها متکی بودند، دیگر وضعیتی مانند زندگی سابق ندارند و اکنون تنها با چند گزینه محدود روبه‌رو هستند.»

برای آن دسته از موجوداتی که از منابع شهری به عنوان منبع اصلی غذای خود استفاده می‌کنند، تغییر فضای حاصل از شیوع ویروس باعث شده است که بسیاری از اعضای این گونه‌ها، دست به اقداماتی افراطی بزنند.

به گفته کارشناسان، گزینه‌های محدود پیش روی موش‌ها، نزاع، همنوع‌خواری، و کودک‌خواری است. کاریگان گفت: «دقیقا مانند وقایعی است که در تاریخ بشر شاهد بوده‌ایم. وقتی انسان‌ها قصد تصاحب زمینی را دارند، با ارتش و نیرو‌های نظامی به جنگ هم می‌روند و واقعا تا سر حد مرگ می‌جنگند تا طرف برنده صاحب زمین شود.
این دقیقا همان اتفاقی است که در دنیای موش‌ها در حال وقوع است. ارتشی جدید از موش‌ها به مصاف هم می‌روند و هر ارتشی که موش‌هایی قوی‌تر داشته باشد، پیروز و مالک آن محل خواهد شد.»

با این وجود، برای گروه‌های مستاصل‌تر، همنوع‌خواری هم گزینه‌ای ممکن است. او گفت: «آن‌ها هم مانند من و شما پستاندار هستند و وقتی ما خیلی خیلی گرسنه شویم، رفتاری غیر عادی نشان می‌دهیم.

ویدیویی فراگیر که در شهر نیواورلئانز گرفته شده و در ماه مارس پخش شد، دسته‌ای پرشمار از موش‌ها را نشان می‌دهد که به دنبال غذا در ملاءعام به خیابان‌های شهر آمده‌اند.

به گزارش نیویورک پست، لاتویا کانترل، شهردار نیو‌اورلئانز، در مصاحبه‌ای مطبوعاتی در ماه مارس گفت: «اتخاذ تمهیدات اخیر باعث جنون جماعت موش‌های ما شده است.»

کاریگان در مصاحبه با سایت NJ.com هشدار داد که شهروندان باید مراقبت باشند تا از هجوم موش‌های مستاصل به خانه‌های خود جلوگیری کنند. او گفت: «ما نمی‌خواهیم شاهد این حیوانات در خانه، آپارتمان، رستوران یا فروشگاه‌های مواد غذایی باشیم، چون در آن صورت با خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف روبرو خواهیم شد. مطمئن هستم که نمی‌خواهید به هیچ یک از ۵۵ بیماری قابل انتقال از آن‌ها مبتلا شوید.»

خانم کانترل با اشاره به هجوم موش‌ها، نسبت به وضعیت جمعیت بی‌خانمان این شهر که در خیابان‌ها زندگی می‌کنند، اظهار نگرانی کرد. خانم شهردار گفت: «موش‌ها صرفا به دنبال آب و غذا هستند و این مسئله، جماعت بی‌خانمان و خیابان‌نشین ما را به طور ویژه تحت خطر قرار می‌دهد. این خطر، دلیل توجه ویژه من به این مسئله، در حال حاضر است.»
کاریگان به مردم اطمینان خاطر داد که تمام نقاط کشور مانند موردی که در نیو اورلئانز اتفاق افتاد، شاهد هجوم موش‌ها نخواهد بود. او گفت: «قطعا این گونه نخواهد بود که موش‌های تمام نقاط به ناگاه تصمیم بگیرند به حریم انسان‌ها یورش ببرند.»

منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید