اسپانیا: اولین روز یدون مرگ و میر کرونایی

اسپانیا: اولین روز یدون مرگ و میر کرونایی

دولت پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا با اعمال یکی از سخت‌گیرانه‌ترین قرنطینه‌های جهان، اکثریت قریب به اتفاق مردم این کشور را برای هفته‌ها خانه‌نشین کرد. قرار است برنامه چند مرحله‌ای بازگشت به زندگی عادی، در اول ژوئیه (یک ماه دیگر) به پایان رسد.

کد خبر : ۸۱۰۱۴
بازدید : ۶۱۴۲
اسپانیا: اولین روز یدون مرگ و میر کرونایی
در حالی که بسیاری از کشور‌های اروپایی پس از هفته‌ها قرنطینه و اعمال محدودیت‌های شدید اجتماعی برای بازگشت به «زندگی عادی» آماده می‌شوند، شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و بریتانیا، کشور‌هایی با بیشترین درگیری با کووید-۱۹ در اروپا به شدت کاهش یافته است.

اسپانیا: اولین روز بدون قربانی پس از سه ماه
مقام‌های بهداشت اسپانیا روز دوشنبه اعلام کردند برای اولین بار از سوم ماه مارس، این کشور در ۲۴ ساعت گذشته هیچ موردی از مرگ ناشی از ویروس کرونا را ثبت نکرده است و تنها در این مدت ۷۱ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در مراکز درمانی این کشور شناسایی شده است.

دکتر فرناندو سیمون، مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی اسپانیا در نشست خبری روزانه با وجود بسیار مثبت خواندن روند نزولی ابتلا به بیماری، خواستار جلوگیری از برگزاری جشن‌های عمومی شد. در اسپانیا بیش از ۲۷ هزار نفر جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند.

دولت پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا با اعمال یکی از سخت‌گیرانه‌ترین قرنطینه‌های جهان، اکثریت قریب به اتفاق مردم این کشور را برای هفته‌ها خانه‌نشین کرد. قرار است برنامه چند مرحله‌ای بازگشت به زندگی عادی، در اول ژوئیه (یک ماه دیگر) به پایان رسد.

شمار مبتلایان به کووید۱۹ در فرانسه با ۳۳۸ مورد جدید ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به ۱۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر رسید.

در این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری در بیمارستان‌ها جان باختند که شمار کل قربانیان کرونا را به ۲۸ هزار ۸۳۳ نفر رساند؛ از این تعداد ۱۸ هزار و ۵۰۶ نفر در بیمارستان‌ها درگذشته‌اند.
این آمار در حالی اعلام می‌شود که فرانسه از روز جمعه شمار جدید قربانیان خانه‌های سالمندان را اعلام نکرده است و احتمالا در روز‌های آینده و با تجمیع شمار این جان‌باختگان باید منتظر جهش دوباره تعداد قربانیان بود.

بنا بر اعلام مقامات بهداشت فرانسه، شمار بیماران کووید۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه نیز رو به کاهش است. فرانسه از سه‌شنبه دوم ژوئن بسیاری از محدودیت‌های اجتماعی را لغو خواهد کرد.

ایتالیا روز دوشنبه کمترین شمار مبتلایان روزانۀ کرونا را از ۲۶ فوریه به اینسو به ثبت رساند. شمار مبتلایان جدید این کشور در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۸ نفر بوده است؛ این در حالیست که آمار روزانۀ مبتلایان در جمعه ۲۹ مه ۵۱۶ نفر و در روز شنبه ۴۱۶ و نهایتا روز گذشته یعنی یکشنبه ۳۵۵ نفر بوده است.

آمار کل بیماران کووید۱۹ در ایتالیا هم اکنون به رقم ۲۳۳ هزار و ۱۹۷ نفر رسیده است و بنا بر گزارش رم، شمار افراد بستری شده در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها نیز رو به کاهش است.

شمار جان باختگان گرونا در ایتالیا در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ نفر بوده که از میانگین روزانۀ هفته گذشته پایین‌تر است. شمار کل قربانیان کرونا در این کشور تا پایان روز دوشنبه اول ژوئن به ۳۳ هزار و ۴۷۵ نفر رسیده است.

در منطقه ۱۰ میلیون نفری «لمباردی» ایتالیا که بیش از دیگر مناطق این کشور درگیر بحران شیوع کروناست، در مجموع ۸۹ هزار و ۱۸ نفر تا کنون به کووید۱۹ مبتلا شده و ۱۶ هزار و ۱۳۱ نفر جان باخته‌اند. این منطقه نیز در روز دوشنبه تنها داده‌های مربوط به ابتلای ۵۰ مورد جدید را ثبت کرد.

آمار‌های جدید برای ساکنان ایتالیا امیدوار کننده هستند بویژه آنکه قرار است از روز چهارشنبه ۳ ژوئن مرز‌های داخلی و بین ۲۰ منطقه این کشور همچنین مرز‌های خارجی آن به روی شهروندان اتحادیه اروپا و منطقه شنگن باز شوند.

بریتانیا؛ رکورد کمترین شمار ابتلا در یک روز
بریتانیا نیز روز دوشنبه کمترین شمار ابتلا به ویروس کرونا از ۲۳ مارس به اینسو را ثبت کرد. در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۷۰ نفر به موارد جدید ابتلا به کرونا اضافه شدند که به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کووید۱۹ در این کشور را بیش از ۲۷۶ هزار و ۳۰۰ نفر و شمار کل قربانیان را به بیش از ۳۹ هزار نفر افزایش داد.

در بریتانیا همچنین از روز دوشنبه مرحله دیگری از کاهش محدودیت‌های اجتماعی از جمله بازگشایی مدارس و از سر گیری برخی فعالیت‌های اقتصادی اجرا شد.

مقامات بهداشت این کشور با اتکا به آمار‌های جدید ابتلا به کرونا، اعلام کرده‌اند که «در نبرد با همه‌گیری این ویروس پیروز شده‌اند.» با این وجود همچنان تجمع بیش از ۶ نفر در اماکن عمومی بریتانیا حتی در پارک‌ها و بوستان‌ها ممنوع است.
منبع: یورو نیوز
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید