شخصیت‌شناسی بر اساسِ عطسه

شخصیت‌شناسی بر اساسِ عطسه

افرادی که با صدای بلند عطسه می‌کنند، معمولاً مرد هستند و معمولاً خودشان را نر‌های آلفا می‌شناسند. آن‌ها باور دارند که یک عطسۀ ۵۰۰‌دسیبلی اهمیتِ آن‌ها را در جهان تأیید می‌کند و معمولاً فاقدِ ملاحظه‌کاری هستند.

کد خبر : ۸۱۱۲۹
بازدید : ۱۰۸۹۱
فرادید | یک کارشناسِ زبان بدن معنای شکل‌های متفاوتِ عطسه‌کردن را برملا ساخته و می‌گوید افرادی که با صدای بلند عطسه می‌کنند، می‌خواهند موقعیتِ خود را به عنوانِ نر‌های آلفا مشخص کنند؛ درحالیکه افرادی که در هنگامِ عطسه کردن، دهان خود را با آرنج می‌پوشانند، دوست دارند از قوانین پیروی کنند و ممکن است فاقدِ استقلالِ فکری باشند.

به گزارش فرادید؛ رابین کِرمُد، مؤسسِ یک وبسایتِ مشاوره ارتباطات در انگلستان و نویسنده کتابِ پرفروشی در همین زمینه می‌گوید: «در عصرِ رعایتِ فاصله‌گذاریِ اجتماعی ما عموماً تلاش می‌کنیم که زیاد نزدیک به دیگران قرار نگیریم تا مبادا از طریقِ عطسه، میکروب‌های ما به دیگران یا میکروب‌های دیگران به ما سرایت کند.»


«بنابراین نحوه عطسه‌کردنِ ما اکنون بیشتر از هر زمانِ دیگری اهمیت دارد. اما همچنین شیوه‌ای که ما عطسه می‌کنیم اطلاعاتِ زیادی درباره شخصیت ما به دیگران می‌دهد.»

او می‌افزاید: «وقتی بچه بودم مادرم همیشه به من می‌گفت که یک مرد همیشه دو عدد دستمال در جیبش داشته دارد. یکی برای وقتیکه می‌خواهد بینی‌اش را پاک کند و دومی برای وقتی که کسی از او دستمال می‌خواهد.»
«مطالعاتِ اخیر نشان می‌دهد که حق با او بود - یک تک‌عطسه در حدودِ ۱۰۰۰۰۰‌میکروب را تا ۸ متر و با سرعتِ ۱۶۱‌کیلومتر در ساعت وارد هوا می‌کند.»

رابین چند مدل عطسه را معرفی کرده که می‌تواند شخصیتِ افراد را مشخص کند:

آن‌ها که قبل و بعد از عطسه عذرخواهی می‌کنند

رابین می‌گوید این دسته آن‌هایی هستند که قبل و بعد از عطسه و شاید حتی در زمانِ عطسه کردن معذرخواهی می‌کنند. «این افراد کسانی هستند که نمی‌خواهند اثرِ زیادی بر زندگیِ دیگران بگذارند.»
«این افراد شخصیت‌ِ ساکتی دارند و همیشه مؤدب هستند. می‌توانید عذابی که را برای نگه‌داشتنِ عطسۀ ناگهانی خود تحمل می‌کنند، در چهره‌شان ببینید. البته، عطسه نهایتاً بیرون می‌آید و وقتی این اتفاق می‌افتد آن‌ها تمامِ تلاشِ خود را می‌کنند که بیشتر صدا در درونِ خودشان شنیده شود. این افراد باید سعی کنند روی اعتماد‌به‌نفسِ خود کار کنند.»


آن‌ها که با صدای بلند عطسه می‌کنند

رابین می‌گوید: «این افراد معمولاً مرد هستند و معمولاً خودشان را نر‌های آلفا می‌شناسند. آن‌ها باور دارند که یک عطسۀ ۵۰۰‌دسیبلی اهمیتِ آن‌ها را در جهان تأیید می‌کند و معمولاً فاقدِ ملاحظه‌کاری هستند.»
شخصیت‌شناسی بر اساسِ عطسه
«تجربه‌های من نشان می‌دهد که افرادی که بلند عطسه می‌کنند به‌ندرت دهانشان را می‌پوشانند و به صدای بلندِ عطسه‌شان افتخار می‌کنند. درباره خطراتی که این افراد می‌توانند برای شما داشته باشند، آگاه باشید. صدای بلند عطسه معمولاً با سرعتِ بیشترِ پرتابِ قطراتِ آبِ دهان نیز ارتباط دارد. به قولِ دولت‌ها، هشیار باشید!»


آن‌هایی که در سکوت عطسه می‌کنند

رابین می‌گوید: «این نوع افراد که دوست ندارند توجه کسی را به خودشان جلب کنند؛ افرادی هستند که در هنگامِ عطسه بینی‌شان را می‌گیرند یا سعی می‌کنند هیچ صدایی از آن‌ها شنیده نشود.»
«این افراد یا فاقد اعتماد‌به‌نفس هستند یا اینکه دوست ندارند خاطرِ افراد را مکدر کنند.» آن‌ها معمولاً وقتی عطسه‌شان می‌گیرد هیچ عکس‌العملی در چهره خود نشان نمی‌دهند و سعی می‌کنند یک چهره بی‌حالت را نمایش دهند، اما نهایتاً عطسه از راه می‌رسد و یک چهره شگفت‌زده با چشمانِ گشاد‌شده از آن‌ها به نمایش می‌گذارد.»


آن‌ها که با صدایِ «اَچو» عطسه می‌کنند

رابین می‌گوید: «این‌ها افرادی هستند که می‌دانند حقِ عطسه‌کردن را دارند، اما در جمع بسیار مؤدب هستند. این نوع عطسه‌ها معمولاً در مکان‌های بسته مانند آسانسور یا قطار دیده می‌شود.»
«این افراد معمولاً بسیار از خودشان مطمئن هستند، اما خودآگاهی بالایی دارند و در بعضی از موقعیت‌ها به خودشان اجازه می‌دهند که تفریحی هم بکنند.»


آن‌هایی که تلاش می‌کنند عطسه نکنند

رابین می‌گوید: «این افراد می‌خواهند دیگران را از خودشان راضی نگه‌دارند. فردی که نمی‌خواهد آرامش جمع را به‌هم بزند یا غر بزند و شکایت کند.»
شخصیت‌شناسی بر اساسِ عطسه
«آن‌ها به هر روشی برای خفه کردنِ عطسه خود متوسل می‌شوند. خوب است که افراد سعی کنند دیگران را خوشحال کنند، اما این نوع افراد باید ببنند که آیا حقیقتِ وجودِ خودشان را ابراز می‌کنند یا به راحتی تحتِ نفوذِ دیگران قرار می‌گیرند.»


آن‌هایی که در آرنج عطسه می‌کنند

رابین می‌گوید: «این نوع افراد از قوانین تبعیت می‌کنند. این افراد خودآگاه و ملاحظه‌کار هستند، اما بعضی اوقات می‌توانند به سمتِ فقدانِ استقلالِ فکری پیش بروند.»
شخصیت‌شناسی بر اساسِ عطسه
«این افراد همچنین من را به این فکر وا می‌دارد که چندبار تا کنون در آستینِ خود عطسه کرده‌اند و هنوز آن را نشسته‌اند. فکر نمی‌کنم نسلِ والدینِ من چنین کاری را تأیید می‌کرد.»


پشت‌سر‌هم عطسه می‌کنند

رابین می‌گوید: «این افراد کسانی هستند که می‌خواهند مرکز توجه باشند. من عمویی داشتم که همیشه دو بار عطسه بلند می‌کرد. بینِ هر عطسه هم ۱۱‌ثانیه وقفه بود و به نظر می‌رسید به عطسه دوم بسیار افتخار می‌کند.»

«بسیاری از ما یک الگوی عطسه کردن داریم که معمولاً بینِ ۲ تا ۵‌عطسه پشتِ‌سرِ‌هم را شامل می‌شود، اما معمولاً عطسه‌هایمان صدای بلند ندارد.»


عطسه‌کنندگانِ فاقدِ دستمال کاغذی

رابین می‌گوید: «این افراد شخصیتِ بی‌نظم و ناآماده دارند. من اخیراً با فردی مصاحبه ویدویی داشتم که او عطسه کرد و، چون دستمال کاغذی نداشت ۵‌دقیقه بعدی مدام دستش را به صورتش می‌مالید که آن را پاک کند؛ درصورتیکه طوری وانمود می‌کرد که اصلاً مشغولِ چنین کاری نیست.»

«این افراد معمولاٌ یک نوع تیپ شخصیتی دارند که من به آن می‌گویم «تیپِ استادِ گیج» [معمولاً تصویرِ معلم یا استاد یا شخصیتِ محقق و کتابخوانی است که سرش را می‌خاراند].

منبع: The Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید