تصویر/ جورج فلوید در اثر هنری جدید بنکسی

تصویر/ جورج فلوید در اثر هنری جدید بنکسی

این اثر جدید هنری یادبودی از فرد سیاه ناشناسی است که در کنار شمعی که زیر پرچم آمریکا گذاشته شده نشان داده می‌شود.

کد خبر : ۸۱۲۳۲
بازدید : ۵۰۶۵
تصویر/ جورج فلوید در اثر هنری جدید بنکسی
بنسکی، دیوارنگار معروف و ناشناس بریتانیایی، با الهام از کشته شدن جورج فلوید در آمریکا اثر هنری جدیدی خلق و منتشر کرده است.

بعد از انتشار اثری جدید بر صفحه اینستاگرام خود در روز شنبه این هنرمند خیابانی اسرارآمیز نوشت: «به عنوان هنرمند فکر می‌کنم باید خفه شوم و صدای سیاهان را درباره این موضوع بشنوم. چرا این کار را می‌کنم؟ چون این مشکل و مسئله من است، نه آنها.»

او ادامه داد: «افراد رنگین‌پوست به واسطه نظام شکست می‌خورند، نظام سفیدپوستان.»

«درست مثل لوله آب خرابی که در آپارتمان محل سکونت مردم در طبقات پایین آب راه می‌اندازد، این نظام معیوب زندگی مردم را به بدبختی کشانده، اما تعمیرکار آن‌ها نیست، چرا که نمی‌توانند. هیچ کس در طبقات بالا به آن‌ها چنین اجازه‌ای نمی‌دهد.»

او در پایان این متن نوشت: «این مشکل سفیدپوستان است و اگر سفیدپوستان آن را حل نکنند، سر آخر کسی به طبقه بالا رفته و با لگد وارد خواهد شود.»

این اثر جدید هنری یادبودی از فرد سیاه ناشناسی است که در کنار شمعی که زیر پرچم آمریکا گذاشته شده نشان داده می‌شود.

به دنبال مرگ جورج فلوید ۴۶ ساله آمریکایی آفریقایی‌تبار که در جریان توقیف توسط پلیس مینیاپولیس کشته شد، تظاهراتی در سراسر آمریکا به راه افتاد که نزدیک به دو هفته است که ادامه دارد. از پلیس سفیدپوست به نام درک شووین زمانی که زانویش را بیش از ۸ دقیقه روی گردن جورج فشار می‌داد، فیلمی گرفته شد.

در این ویدئو دیده می‌شود که فلوید به او التماس می‌کند که بس است و می‌گوید: «نمی‌توانم نفس بکشم.» شووین اخراج، دستگیر و به قتل درجه دو و قتل نفس محکوم شد.

در همین حال روز شنبه معترضان در شهر واشنگتن در آن چه از آن به بزرگ‌ترین تظاهرات علیه توحش پلیس یاد شد گردهم جمع شدند. این تظاهرات از زمان مرگ جورج فلوید در مینیاپولیس آغاز شد.

یک مقام آمریکایی روز جمعه به گزارشگران اعلام کرد که مقامات محلی پیش‌بینی می‌کنند که ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار معترض روز شنبه حضور داشته باشند.
منبع:ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید