قیمت رهن و اجاره آچارتمان در تهران

قیمت رهن و اجاره آچارتمان در تهران

البته بررسی فایل‌های اجاره موجود نزد بنگاه‌های ملکی نشان می‌دهد قیمت‌های پیشنهادی پرت و نجومی در بازار اجاره‌بها چه در مورد فایل‌های رهن کامل و چه در مورد فایل‌های رهن و اجاره همچنان وجود دارد و تعدادشان کم نیست.

کد خبر : ۸۲۱۶۸
بازدید : ۵۶۹۱
بهای پیشنهادی رهن و اجاره آپارتمان‌های مسکونی در محله‌های مختلف تهران نشان‌دهنده تمایل موجران به افزایش اجاره‌بهاست، اما در روز‌های اخیر انعطاف قیمتی نیز در میان برخی موجران از سوی واسطه‌ها گزارش شده است.

هنوز مقیاس دقیقی از میزان تاثیرگذاری تصمیم دولت درخصوص اعلام سقف افزایش اجاره‌بها در تهران و دیگر شهر‌های کشور بر شرایط بازار اجاره وجود ندارد و در این میان واسطه‌های ملکی می‌توانند به‌عنوان حلقه واسط معاملات اجاره و فروش، اطلاعات اولیه را از آخرین وضعیت بازار و میزان همراهی موجران با این مصوبه ارائه کنند.
البته با توجه به گذشت مدت کوتاهی از این مصوبه از یک‌سو و همزمان شدن این ماجرا با اوج‌گیری دوباره کرونا که سبب شده مستاجران و متقاضیان اجاره از مراجعات حضوری و بازدید فایل‌های موجود حذر کنند، آنچه واسطه‌های ملکی عنوان می‌کنند نیز چندان فراگیر نیست.

با این حال تحقیقات میدانی از ضلع سوم معاملات اجاره یعنی واسطه‌ها حاکی است در روز‌های اخیر موجرانی که در زمان روبه‌رو شدن با تقاضای مستاجر با بودجه پایین‌تر از قیمت پیشنهادی اولیه آنها، از قیمت خود عقب نشسته‌اند و مقدار اجاره‌بهای ماهانه را کاهش داده‌اند تا هماهنگی بیشتری با توان متقاضی اجاره پیدا کند، بیشتر از خرداد بوده است.

البته بررسی فایل‌های اجاره موجود نزد بنگاه‌های ملکی نشان می‌دهد قیمت‌های پیشنهادی پرت و نجومی در بازار اجاره‌بها چه در مورد فایل‌های رهن کامل و چه در مورد فایل‌های رهن و اجاره همچنان وجود دارد و تعدادشان کم نیست. باید دید در روز‌های آینده دامنه اثرگذاری اخبار مربوط به تعیین سقف برای اجاره‌بها تا سقف ۲۵درصد در تهران، تا چه اندازه موجران حاضر در بازار را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
قیمت رهن و اجاره آچارتمان در تهران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید