خودکشی مرد جوان بعد از همسرکشی

در این دست‌نوشته که به احتمال زیاد دقایقی قبل از حادثه نوشته شده، اختلاف خانوادگی علت و انگیزه پایان‌دادن به زندگی این زن و مرد عنوان شده بود. باوجود‌این هنوز در واقعی‌بودن این دست‌نوشته که می‌توانست کلید حل معمای جنایی باشد، شک و تردید وجود داشت.

کد خبر : ۸۲۱۹۸
بازدید : ۱۱۷۹۹
اولیای دم زنی که به‌دست شوهرش به قتل رسید، به دلیل خودکشی قاتل از دادگاه درخواست کردند از بیت‌المال به آن‌ها دیه پرداخت شود. والدین عروس جوان بعد از اینکه مشخص شد دامادشان مرتکب قتل شده و خودکشی کرده است، دادخواستی را برای دریافت دیه از بیت‌المال ارائه دادند.
هرچند آن‌ها در ابتدا خواستار دیه از بازماندگان خانواده داماد شدند، اما، چون پدر مرد جوان اعلام کرد پسرش دارایی‌ای ندارد، آن‌ها نیز درخواست دیه از بیت‌المال را مطرح کردند. براساس اسناد موجود در پرونده دو سال قبل مأموران گشت پلیس تهران به خودروی زانتیایی که در نزدیک یک پارک متوقف شده بود، مشکوک شدند.
از آنجایی که هردو سرنشین سر خود را روی داشبورد گذاشته بودند، مأموران تصور کردند آن‌ها دچار مشکلی شده‌اند، به همین دلیل نزدیک رفتند، اما وقتی به شیشه زدند و راننده را صدا کردند، پاسخی دریافت نکردند. آن‌ها بلافاصله به اورژانس خبر دادند و پلاک ماشین نیز استعلام و مشخص شد ماشین متعلق به جوانی به نام کیان است.
پلیس با کیان تماس گرفت و مرد جوان تأیید کرد خودرو متعلق به اوست. این مرد گفت: من ماشین را به برادرم داده بودم تا با همسرش بیرون بروند و نمی‌دانم چه اتفاقی برایشان افتاده است، اما افرادی که در ماشین هستند، احتمالا برادرم و همسرش هستند.
کیان با حضور در محل حادثه جسد برادر و زن برادرش را شناسایی کرد. او به مأموران گفت: برادرم و همسرش مدتی بود با هم اختلاف داشتند. برادرم می‌گفت: مادرزنش در زندگی آن‌ها دخالت می‌کند و همین باعث اختلاف آنهاست. روز حادثه به من گفت: می‌خواهد با همسرش به تفریح برود و ماشین را نیاز دارد.
برادرم دارایی‌اش را از دست داده و ماشینش را هم فروخته بود؛ به همین دلیل از من ماشین خواست. مرد جوان گفت: برادر من ثروتمند بود، اما به‌خاطر شکست مالی اموالش را از دست داد. به همین دلیل با همسرش اختلاف داشت و مادرزنش در زندگی آن‌ها دخالت می‌کرد.
در بررسی‌های اولیه معلوم شد هر دو متوفی با گلوله به قتل رسیده‌اند. کلت کوچکی که در دست مرد جوان بود، در همان ابتدا توجه تیم جنایی را جلب کرد و در بررسی‌های بعدی مشخص شد او خودکشی کرده است. در تحقیقات معلوم شد گلوله‌های شلیک‌شده به این زوج متعلق به همین کلت است.
از سوی دیگر نحوه قرارگرفتن اسلحه و جهت اصابت گلوله فرضیه قتل و سپس خودکشی را پررنگ‌تر کرد. در ادامه جست‌و‌جو‌ها دست‌نوشته‌ای در داخل خودرو پیدا شد که نشان می‌داد احتمالا مرد جوان در‌پی یک انتقام‌گیری ابتدا همسرش را کشته و سپس به زندگی خودش پایان داده است.
در این دست‌نوشته که به احتمال زیاد دقایقی قبل از حادثه نوشته شده، اختلاف خانوادگی علت و انگیزه پایان‌دادن به زندگی این زن و مرد عنوان شده بود. باوجود‌این هنوز در واقعی‌بودن این دست‌نوشته که می‌توانست کلید حل معمای جنایی باشد، شک و تردید وجود داشت.
در بازرسی‌های دقیق خودرو مأموران خودکار آبی‌رنگی را پیدا کردند. رنگ خودکار و سایز نوک آن با نوشته‌های روی کاغذ مطابقت داشت. با پیدا‌شدن این خودکار نحوه وقوع حادثه محرز شد و بررسی‌های تخصصی دیگر از جمله آزمایش‌های پزشکی‌قانونی ثابت کرد مرد جوان ابتدا همسرش را هدف گلوله قرار داده و سپس خودش را کشته است.
مادر دختر جوان که از او در نامه اسم برده شده بود، مورد تحقیق قرار گرفت. او گفت: دخترم دانشجو بود که با دامادم آشنا شد و عقد کردند. آن‌ها وقتی به خواستگاری آمدند، گفتند داماد دارایی زیادی دارد و ثروتمند است. حتی دامادم گفت: پدرش چند شرکت مسافربری دارد و درآمدش بسیار خوب است، اما مدتی بعد دامادم هرچه داشت از دست داد و دخترم در شرایط بدی قرار گرفت.
همین موضوع باعث اختلاف آن‌ها بود. دامادم می‌گفت: یک شکست مالی باعث این اتفاق شده است، اما دخترم حرفش را باور نمی‌کرد و فکر می‌کرد دامادم به او دروغ می‌گوید و همین مسئله هم دلیل اصلی درگیری‌شان بود. چون دخترم درخواست کرده بود از هم جدا شوند و گفته بود دیگر نمی‌خواهد با او زندگی کند، دامادم فکر می‌کرد من در این رابطه دخالت کرده‌ام و تصورش این بود که حرف دخترم در‌واقع خواسته من است.
با اینکه بار‌ها گفته بودم من در این تصمیم دخالتی ندارم و فقط خوشحالی دخترم را می‌خواهم، اما دامادم حرفم را باور نکرد و در‌نهایت هم گفته بود کاری می‌کند که همه پشیمان شویم. روز حادثه دخترم گفت: شوهرش از او خواسته با هم بیرون بروند و صحبت کنند. د
خترم فکر می‌کرد اگر با هم صحبت کنند، می‌تواند او را به این طلاق راضی کند. اما جسد دخترم را تحویل ما دادند. بعد از گذشت دو سال از این حادثه و با قطعی‌شدن موضوع قتل عروس جوان و قاتل‌بودن دامادی که خودکشی کرده بود، اولیای‌دم با ارائه دادخواستی، درخواست دیه از بیت‌المال کردند.
خانواده عروس جوان در شعبه ۱۲ دادگاه کیفری استان تهران گفتند: ما فکر می‌کنیم دامادمان دارایی دارد، اما این دارایی را به نام پدرش کرده و خانواده‌اش از او گرفته‌اند؛ به همین دلیل هم دخترم و دامادم اختلاف داشتند. حالا که آن‌ها می‌گویند دامادمان چیزی نداشته ما هم دیه دخترمان را از بیت‌المال می‌خواهیم.
به‌این‌ترتیب با تصمیم قضات شعبه ۱۲ دادگاه کیفری استان تهران پرونده برای بررسی اموال مرد متوفی یک‌بار دیگر به جریان افتاد تا درصورتی‌که اموالی از او شناسایی شد، برای پرداخت دیه و مهریه زن جوان توقیف شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید