استفاده از ربات در اینستاگرام

استفاده از ربات در اینستاگرام

اینستاگرام در حال بدل‌ شدن به غولی بی‌رقیب در میان شبکه‌های اجتماعی است. امکاناتی که در آن در نظر گرفته شده و روزبه‌روز هم به ظرفیت‌های آنها اضافه می‌شود، کارایی این بستر ارتباطی را بیش از پیش کرده است.

کد خبر : ۸۲۷۰۸
بازدید : ۶۰۹۶

اینستاگرام در حال بدل‌ شدن به غولی بی‌رقیب در میان شبکه‌های اجتماعی است. امکاناتی که در آن در نظر گرفته شده و روزبه‌روز هم به ظرفیت‌های آنها اضافه می‌شود، کارایی این بستر ارتباطی را بیش از پیش کرده است. حالا کافی است که با دیدی دقیق و شناختی کافی از این برنامه کاربردی، کسب‌وکارتان را به سمت آن بکشانید یا برای اهداف دیگر یک صفحه درست و حسابی راه بیاندازید؛ اگر قواعد بازی را بدانید در عرض مدت کوتاهی، موفقیت و استقبال کاربران به سمت‌تان روانه خواهد شد. یکی از امکاناتی که در فضای اینستاگرام وجود دارد، استفاده از اتوماسیون و ربات‌ها برای پیشبرد اهداف مختلف است. اما آیا این امکان، مزیتی بزرگ به حساب می‌آید یا باید در به‌کارگیری از آن دقت و صبر به خرج داد؟

ابعاد مختلف استفاده از ربات‌ها را بشناسید

استفاده از ربات در اینستاگرام

واضح است که استفاده از ربات‌ اینستاگرام باعث می‌شود تا در زمان و انرژی‌تان صرفه‌جویی زیادی صورت بگیرد اما آیا دستاوردها و نتایج هم مطلوب‌تر خواهند بود؟ آیا ربات‌های اینستاگرامی می‌توانند جای تعاملات انسانی را بگیرند؟‌

اینها را که کنار بگذاریم، اینستاگرام هم از سال ۲۰۱۸ به بعد، اجازه فعالیت گسترده ربات‌ها در بستر خود را صادر نمی‌کند و بسیاری از اکانت‌هایی را که کاربرانشان ربات شناسایی شده‌اند، حذف کرده است. پس باید در استفاده از بات‌های اینستاگرامی کمی تأمل به خرج بدهید.

بیشتر بدانید: پیج فیک چیست؟

زمانی می‌توانید در اینستاگرام ادعای موفقیت کنید که مخاطبانتان حقیقی باشند و با شما ارتباطی تنگاتنگ برقرار کنند. تعامل موثر یعنی اینکه مخاطبان بتوانند از محتوایتان بهره‌مند شوند، از آنها خوش‌شان بیاید و نسبت به آنها واکنشی مفید از خود نشان بدهند. اما ربات‌ها هم نتیجه‌ای مشابه به همراه دارند؟ استفاده از آنها می‌تواند نوعی گول‌زدن خود باشد. این‌طور هست یا نیست؟

ربات‌های اینستاگرام چطور کار می‌کنند؟

ربات‌های اینستاگرامی از طریق الگوریتم‌های یادگیری عمیق و یادگیری ماشینی کار می‌کنند. این فناوری‌ها به ربات اجازه می‌دهند تا الگوهای متنی را تشخیص بدهند و قدرت شناسایی و تحلیل عکس‌ها و ویدئوها را داشته باشند. توانایی ربات‌ها برای پیداکردن فالوورها و محتوای موردنظرتان زیاد است و درصد مطلوبی از هوشمندی هم در رفتارشان دیده می‌شود اما با این وجود نمی‌توان برای موفقیت، تمام و کمال روی آنها حساب کرد.

به‌طور کلی، ربات‌های اینستاگرامی طراحی می‌شوند تا به جای شما کنترل برخی از امور یا تمام آنها را به عهده بگیرند. مثلا می‌توانند در مدیریت لایک و کامنت‌ها نقش داشته باشند یا به جای شما به طور خودکار پست منتشر کنند. حال اگر افسار کار را تمام و کمال به دست بات‌ها بدهید، هم وجهه‌تان در نزد مخاطبان پایین می‌آید و هم اینستاگرام با شما مقابله می‌کند. اما اگر آگاهانه و به اندازه از ربات‌ها کمک بگیرید، موضوع فرق می‌کند و احتمال اینکه مدیریت محتوا را به سطحی بالاتر برسانید، بسیار بیشتر خواهد شد. اجازه بدهید که نگاهی دقیق‌تر به ربات‌های اینستاگرامی و نقش‌شان داشته باشیم:

لایک‌ها

لایک‌کردن نشانه‌ای از تایید در اینستاگرام است. ربات‌ها در این زمینه می‌توانند به یاری‌تان بیایند. برای مثال، زمانی که تعداد انبوهی از فالوورها برایتان پیام می‌گذارند، ربات‌های اینستاگرامی می‌توانند کامنت‌ها یا همان نظرات آنها را برایتان لایک کنند.

کامنت‌ها

ربات‌ها کاربردهای دیگری هم دارند. مثلا می‌توانند از جانب شما پای پست‌های مختلف صفحات گوناگون کامنت بگذارند. بدیهی است که هیچ ربات اینستاگرامی هنوز به آن درجه از هوشمندی نرسیده که بتواند کامنت‌هایی دقیق و درست بگذارد. پس نتیجه کار آنها در بخش نظرگذاری احتمالا چیز خنده‌دار یا نامناسبی خواهد بود. بهتر است که دور کامنت‌گذاری با ربات‌ها را خط بکشید.

یافتن مخاطب

برخی از ربات‌های اینستاگرامی هم به شما کمک می‌کنند تا فالوروها و مخاطبان هدف خود را پیدا کنید و برای تبلیغات در اینستاگرام هدفمند عمل کنید. این دسته از ربات‌ها مفیدند. آنها با گشت‌وگذار در میان هشتگ‌ها و صفحات مختلف، مخاطبانی را که به محتوا و هدف‌تان نزدیک‌تر است، شناسایی می‌کنند و می‌توانند آنها را به جمع فالوروهایتان اضافه نمایند.

پاسخ‌دهی به پیام‌های خصوصی

استفاده از ربات در اینستاگرام

ربات‌های اینستاگرامی می‌توانند در زمینه پاسخ‌دادن به پیام‌های دایرکت هم به کمک‌تان بیایند. مثلا ارسال لینکی از صفحه سایت‌تان یا پیام‌های مشابه دیگر برای کسانی که به صفحه‌تان دایرکت مسیج یا پیام مستقیم می‌دهند هم از جمله کارهایی است که از عهده ربات‌ها برمی‌آید.

در آخر

ربات‌ها کاربردهای فراوان دیگری هم دارند. همان‌طور که می‌بینید، در برخی از مواقع می‌توانند به یاری‌تان بیایند و در تولید و مدیریت محتوای تولیدی در سطح اینستاگرام به شما کمک کنند و گاهی هم کاملا به ضررتان عمل می‌کنند و اعتبار و وجهه حضورتان در سطح فضای مجازی را خدشه‌دار می‌کنند. پس باید در استفاده از آنها نهایت دقت را به خرج بدهید. درست است که فناوری رشد چشم‌گیری داشته است اما باید قبول کرد که هیچ‌چیز نمی‌تواند جای هوش بشری را بگیرد و همراهی خرد در کنار ابزارهای فناورانه است که نتایج شگفت‌انگیز و قابل‌تأملی به همراه دارد. در استفاده از ربات‌های اینستاگرامی هم باید دقت کافی داشته باشید و بی‌گدار به آب نزنید. یادتان باشد که برخی از تعاملات اینستاگرامی به ارتباط دوسویه انسان با انسان نیاز دارد. در غیر این صورت، رابطه‌ای الکن و ناقص شکل می‌گیرد که شما و مخاطبانتان را به هیچ نقطه مفیدی نمی‌رساند.

اگر در زمینه تبلیغات در اینستاگرام به مشاوره نیاز دارید یا می‌خواهید با صرفه کمترین هزینه و به موثرترین شکل ممکن در اینستاگرام خودتان را معرفی کنید،سایت نشانت پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ آماده است که این کار را برای شما آسان کند و تا کسب موفقیت موردنظرتان در کنار شما باشد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید