چهار هزار مرگ کرونایی در چهار روز

چهار هزار مرگ کرونایی در چهار روز

دستور فرمانداران و مقامات محلی مبنی بر تعطیلی کسب وکار‌ها و «ماندن در خانه»، به اقتصاد ملی به شدت آسیب رسانده است و به بیکار شدن میلیون‌ها آمریکایی انجامیده است.

کد خبر : ۸۲۹۱۵
بازدید : ۵۵۴۴
چهار هزار مرگ کرونایی در چهار روز
در روز جمعه دستکم مرگ ۱۰۱۹ نفر گزارش شد
در حالی که آمریکا به شدت برای مهار شیوع مجدد ویروس تلاش می‌کند، تعداد تلفات ویروس کرونا در آن کشور برای چهارمین روز پیاپی از مرز ۱۰۰۰ نفر در روز گذشت. در روز جمعه دستکم مرگ ۱۰۱۹ نفر گزارش شد.

تعداد کل مبتلایان در آمریکا با افزایش حدود ۷۰ هزار نفر در روز جمعه به بالای ۴ میلیون نفر رسید، که دلیل عمده آن جهش موارد ابتلا در ایالت‌های آریزونا، فلوریدا، تگزاس و کالیفرنیا بوده است. موارد ابتلا در فلوریدا رسما از نیویورک نیز که زمانی کانون شیوع این ویروس جهان‌گستر بود، گذشته است.

دکتر دبورا بیرکس به ان‌بی‌سی نیوز گفت: «ما هم‌اکنون داریم مشاهده می‌کنیم که وضعیت در نواحی مرکزی و حومه این چهار ایالت، تگزاس، کالیفرنیا، آریزونا و فلوریدا که در طول چهار هفته اخیر به شدت رنج کشیدند، به نوعی روند ثابت رسیده است.»

اظهارات این کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی در حالی مطرح می‌شود که مسئولان آموزش و بهداشت فدرال بر بازگشت دانش‌آموزان به مدارس تأکید دارند. در حال حاضر اختلاف نظر شدیدی بر سر برگشتن یا برنگشتن دانش‌آموزان به مدارس برای شروع ترم پاییزی بین عموم مردم و مقامات رسمی آمریکا وجود دارد.

دکتر بیرکس می‌گوید که کودکان زیر ۱۸ سال در مجموع کمتر از بزرگتر‌ها گرفتار این بیماری کشنده شده‌اند، اما این نکته که زیر ۱۰ ساله‌ها چقدر می‌توانند در شیوع ویروس سهیم باشند، «جای سؤال دارد.» در همین حال، رئیس جمهوری دونالد ترامپ معتقد است که مدارس باید باز شوند و می‌گوید که حضور در مدارس برای سلامت روانی و عاطفی کودکان حیاتی است و مهم است که والدین بتوانند به سر کار‌های خود برگردند.

دستور فرمانداران و مقامات محلی مبنی بر تعطیلی کسب وکار‌ها و «ماندن در خانه»، به اقتصاد ملی به شدت آسیب رسانده است و به بیکار شدن میلیون‌ها آمریکایی انجامیده است.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها (CDC) با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود، خواستار بازگشایی مدارس شده است و ضمن پایین دانستن خطر احتمالی این کار، فهرستی از مزایای حضور در مدرسه را اعلام کرده است. البته در این بیانیه تصریح شده است که برای مراکز موسوم به «کانون ویروس» (hot spots) باید استثناء قائل شد.

راهنما‌ها و توصیه‌ها ضمانت قانونی ندارند و روشن نیست که هر یک از مناطق آموزشی چه مسئولیتی بر عهده دارند. بسیاری از اتحادیه‌های معلمان که در برخی شهر‌ها و ایالت‌ها نفوذ سیاسی بالایی به ویژه میان دموکرات‌ها دارند، با بازگشایی مدارس به شدت مخالفت می‌کنند.

به گفته دکتر رابرت ردفیلد، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها، دستورالعمل آن نهاد «با هدف تسهیل بازگشایی کامل مدارس برای انجام آموزش‌های رو در رو تنظیم شده است.»

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها که نهاد مسئول حفاظت از سلامت شهروندان است، آن اسناد را پس از آن منتشر کرد که ترامپ توصیه‌ها را بیش از حد دشوار، غیرعملی و هزینه‌بردار دانست. رئیس جمهوری جمهوریخواه از این که افزایش موارد ابتلا، اقدامات وی را برای بازگشایی اقتصادی دچار اختلال کرده است، بار‌ها کارشناسان حوزه بهداشت را به باد انتقاد گرفته است.

با این که خطر ابتلا به بیماری شدید کووید۱۹ برای کودکان نسبتا پایین است، این احتمال وجود دارد که آن‌ها بیماری را به آموزگاران و سایر کارکنان مدارس سرایت دهند.

تاریخ بازگشایی مدارس در ایالات سراسر کشور متفاوت است و هر یک شیوه آموزشی متفاوتی را در پیش گرفته‌اند؛ از آموزش مجازی گرفته تا کلاس‌های حضوری یا ترکیبی از این دو، و هر ایالت زمان‌بندی متفاوتی برای انجام هر مرحله در نظر گرفته است.

به گفته لینا هایدالگو، قاضی هریس کانتی، کلاس‌های حضوری در شهر بزرگ هیوستون که در هفته‌های اخیر به شدت از ویروس ضربه خورد، تا ۸ سپتامبر به تعویق افتاده است.

نیوجرسی پس از دریافت پیام بسیاری از شهروندان «که خواهان سهم بیشتری در فرآیند تصمیم‌گیری» بودند، روز جمعه به انتشار رهنمودی پرداخت که بر اساس آن والدین می‌توانند گزینه آموزش تماما از راه دور را برای آموزش فرزندان خود انتخاب کنند.

منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید