مرحله متفاوتی از شیوع کرونا در آمریکا

مرحله متفاوتی از شیوع کرونا در آمریکا

این بیماری اکنون نواحی روستایی را هم در کنار شهر‌های بزرگ تحت تاثیر قرار داده است. او گفت که جوامع روستایی در برابر کووید-۱۹ مصون نیستند، باید از ماسک استفاده کنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

کد خبر : ۸۳۲۰۷
بازدید : ۶۹۶۳
یکی از مشاوران ارشد دولت آمریکا اخطار داده است که این کشور اکنون درحال ورود به مرحله تازه‌ای از نبرد با همه گیری ویروس کروناست. دبورا برکس به شبکه سی‌ان‌ان گفت که این بیماری اکنون به طرز "فوق العاده‌ای گسترش پیدا کرده" و خطر آن جدی‌تر از زمانی است که شیوع آن شروع می‌شد.

او گفت: این بیماری اکنون نواحی روستایی را هم در کنار شهر‌های بزرگ تحت تاثیر قرار داده است. او گفت که جوامع روستایی در برابر کووید-۱۹ مصون نیستند، باید از ماسک استفاده کنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

آمار ابتلا و مرگ در اثر این بیماری در آمریکا بیش از هر کشور دیگر جهان بوده است. براساس شمارش دانشگاه جانز هاپکینز بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در این کشور مبتلا شده اند و حداقل ۱۵۴ هزار و ۸۳۴ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

آمار گزارش شده ابتلا در جهان تقریبا ۱۸ میلیون و آمار درگذشتگان حداقل ۶۸۷ هزار و ۷۲ مورد است.

مرحله متفاوتی از شیوع کرونا در آمریکا
دکتر برکس از مردم خواست از سفر به نقاط شلوغ پرهیز کنند

دکتر برکس که از اعضای ارشد کارگروه مبارزه با همه گیری کووید-۱۹ کاخ سفید است گفت: "باید به همه کسانی که در نواحی روستایی زندگی می‌کنند بگویم که شما در مقابل این ویروس مصون نیستید. این اپیدمی اکنون متفاوت و گسترده است و هم نواحی روستایی را دستخوش می‌کند هم شهری را. "

او همچنین نسبت به سفر به نقاط شلوغ در جریان تعطیلات تابستانی ابراز نگرانی کرد و به ذکر مشاهدات خود در جریان سفر به ۱۴ ایالت در سه هفته اخیر پرداخت. او گفت: "با سفر به اطراف کشور دیدم که مردم دایم درحال جابجایی هستند. اگر تصمیم گرفته اید به نقطه‌ای شلوغ سفر کنید، واقعا باید بعد از بازگشت از سفر فرض کنید که آلوده شده اید و مراقب باشید. "

شیوع ویروس کرونا در آمریکا در طول تابستان به خصوص در ایالات جنوبی و غربی شدت گرفته. در تحولی دیگر نانسی پلوسی رئیس دمکرات مجلس نمایندگان در حمله‌ای به دکتر برکس او را به "اطلاعات نادرستی" که رئیس جمهور ترامپ منتشر می‌کند گره زد.

دکتر برکس در پاسخ گفت که تصمیم‌های او همیشه بر داده‌های علمی استوار است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید