مایکروسافت، مالک جدید "تیک تاک"؟!

مایکروسافت، مالک جدید "تیک تاک"؟!

میلیون‌ها آمریکایی هر روز از تیک‌تاک استفاده می‌کنند و با آن خلاقیت و لذت را به زندگی‌شان می‌آورند. ما شنیده‌ایم که شما حمایت خود را قطع کرده‌اید و ما می‌خواهیم از شما تشکر کنیم. ما قصد نداریم جایی برویم.

کد خبر : ۸۳۲۱۰
بازدید : ۹۸۵۶
مایکروسافت، مالک جدید
به هیچ وجه پایان این مذاکرات پس از ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ نخواهد بود
با توجه به مهلت ۴۵ روزه دونالد ترامپ به برنامک شبکه اجتماعی تیک‌تاک برای فروش، میکروسافت تایید کرد که همچنان مذاکرات خرید این برنامک را پیگیری می‌کند. این خبر درحالی منتشر شده که مدیرعامل تیک‌تاک در آمریکا، ونسا پاپاس، همچنان از این برنامک حمایت می‌کند و می‌گوید‌: «ما برای مدت طولانی این‌جا هستیم.»

دونالد ترامپ آخر هفته گذشته تهدید کرد که تیک‌تاک را در آمریکا مسدود می‌کند، اما هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته و در عوض، با مایکروسافت درباره برنامه‌هایش گفتگو کرده‌است.
در بیانیه‌ای که روز یک‌شنبه منتشر شد، این شرکت آورده است که پس از گفتگو با رئیس‌جمهور و ساتیا نادلا، مدیرعامل، هنوز تعهد خرید برنامک وجود دارد که «با یک بازنگری کامل امنیتی» و با توجه به مهلتی که تا اواسط ماه سپتامبر تعیین شده صورت می‌گیرد.

در این بیانیه آمده‌است: «مایکروسافت در مذاکره با شرکت مادر تیک‌تاک، یعنی بایت‌دنس، سریع پیش می‌رود و در چند هفته این اقدام انجام می‌گیرد. به هیچ وجه پایان این مذاکرات پس از ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ نخواهد بود.»

در روند این مذاکرات، میکروسافت به‌دنبال ادامه گفتگو با دولت آمریکا، از جمله رئیس‌جمهور است. این شرکت به نگرانی‌های امنیتی دولت ترامپ اشاره کرد و ادامه داد: «مایکروسافت تضمین می‌کند که همه اطلاعات خصوصی کاربران آمریکایی تیک‌تاک منتقل می‌شود و در ایالات متحده باقی می‌ماند.»

مایکروسافت حتی تضمین کرد که اگر چنین اطلاعاتی اکنون خارج از آمریکا ذخیره یا کپی شده‌باشد، پس از انتقال، از سرور‌های آن کشور‌ها پاک خواهد شد.

مساله امنیتی، موضوعی است که آینده تیک‌تاک را در آمریکا به شدت تحت تاثیر قرار داده‌است. با توجه به این که نگرش دولت آمریکا درباره چین، مانور‌های نظامی، فعالیت‌های حزب کمونیست و افزایش کنترل بر هنگ‌کنگ هر روز جنجالی‌تر می‌شود، رفع نگرانی‌های موجود درباره نگه‌داری اطلاعات و در خطر افتادن حریم خصوصی در راس برنامه‌های دولت آمریکا قرار گرفته‌است.

در این خصوص، تیک‌تاک و مالک چینی آن، بایت‌دنس، تضمین کرده‌اند که تدابیر امنیتی برای حفاظت از اطلاعات کاربران آمریکایی، حتی بیش از اندازه است. با وجود این، بسیاری از شعبه‌های ارتش آمریکا، اعضای خود را از استفاده این برنامک منع کرده‌اند.

ونسا پاپاس، مدیرعامل این برنامک در آمریکا، به تازگی گفته‌است که این برنامه «برای مدت طولانی در این‌جا می‌ماند».

او در پیام ویدیویی خود افزود: «میلیون‌ها آمریکایی هر روز از تیک‌تاک استفاده می‌کنند و با آن خلاقیت و لذت را به زندگی‌شان می‌آورند. ما شنیده‌ایم که شما حمایت خود را قطع کرده‌اید و ما می‌خواهیم از شما تشکر کنیم. ما قصد نداریم جایی برویم.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید