تست کرونا و آنفولانزا در زمستان با آزمایش جدید

تست کرونا و آنفولانزا در زمستان با آزمایش جدید

این واقعیت که این آزمایش‌ها علاوه بر کووید-۱۹ می‌تواند آنفولانزا را هم تشخیص دهد با توجه به زمستان پیش رو بسیار مفید خواهد بود، بنابراین بیماران می‌توانند توصیه‌های درست برای محافظت از خودشان و سایرین را به کار بندند.»

کد خبر : ۸۳۲۱۳
بازدید : ۹۴۵۰
تست کرونا و آنفولانزا در زمستان با آزمایش جدید
از هفته آینده نیم میلیون آزمایش نمونه‌برداری برای بیماری کرونا به خانه‌های سالمندان و آزمایشگاه‌ها ارائه می‌شود

قرار است در راستای آماده‌سازی کشور برای مبارزه با همه‌گیری در زمستان دو آزمایش که می‌تواند بیماری کرونا و آنفولانزا را در عرض ۹۰ دقیقه تشخیص دهد، به بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان و آزمایشگاه‌ها ارائه شود. از هفته آینده نیم میلیون آزمایش اسواب لمپور (LamPORE swab) (آزمایش نمونه‌برداری برای بیماری کرونا) به خانه‌های سالمندان و آزمایشگاه‌ها ارائه می‌شود و میلیون‌ها آزمایش بیشتر هم در ماه‌های آتی در دسترس قرار می‌گیرد.

آزمایش اسواب یا نمونه‌برداری و همچنین آزمایش دی ان‌ای به پزشکان و سیستم آزمایش و ردیابی وزارت بهداشت کمک می‌کند تا تفاوت بین ویروس‌ها را تشخیص دهند و برای آن‌هایی که به کووید-۱۹ مبتلا شده اند امکان خودقرنطینگی مؤثر را فراهم آورند.

حدود ۵۰۰۰ دستگاه دی ان‌ای که کار بررسی و تحلیل نمونه‌های بینی را انجام می‌دهند از ماه سپتامبر به بیمارستان‌های وزارت بهداشت منتقل می‌شود و انتظار می‌رود که ۵. ۸ میلیون آزمایش دیگر در اواخر سال جاری ارائه شود. این دستگاه‌ها که توسط «دی ان‌ای نادج» فراهم شده در حال حاضر در هشت بیمارستان لندن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزیر بهداشت بریتانیا مت هنکاک گفت: «میلیون‌ها آزمایش جدید و سریع ویروس کرونا نتایج فوری را زیر ۹۰ دقیقه فراهم می‌کند که به ما در شکستن زنجیره انتقال سریع کمک خواهد کرد.

این واقعیت که این آزمایش‌ها علاوه بر کووید-۱۹ می‌تواند آنفولانزا را هم تشخیص دهد با توجه به زمستان پیش رو بسیار مفید خواهد بود، بنابراین بیماران می‌توانند توصیه‌های درست برای محافظت از خودشان و سایرین را به کار بندند.»

هنکاک از دی ان‌ای نادج و «آکسفورد نانوپور» برای این «کارعالی» که انجام داده اند و این که «با اختراع این آزمایش ویروس کرونا، در نجات زندگی مردم پیشرفت حاصل کرده اند»، سپاسگزاری کرد.
این بیانیه دولت به دنبال یادداشتی لو رفته از پروفسور جین کامینگز (مدیر آزمایش مراقبت‌های اجتماعی بزرگسالان دولت) اعلام شد و باعث شد وزارت بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی این موضوع را انکار کند که در تعهد خود در انجام آزمایش‌های منظم از افراد خانه سالمندان در طول تابستان کوتاهی کرده است.

بنابر گزارش ساندی تایمز، پروفسور کامینگ به مقامات محلی اطلاع داد که «جدول زمانی توصیه شده قبلی برای ارائه آزمایش‌های منظم در خانه سالمندان» با «تأخیر‌های غیرمنتظره» مواجه شده است. این آزمایش برای افراد مسن‌تر و همچنین افراد مبتلا به زوال عقل از ۶ ژوئیه به ۷ سپتامبر موکول شده است و سخنگوی وزارت بهداشت هم تأیید کرد که پیرامون «آزمایش مجدد فاقد علائم» مشکل وجود داشته است.

بنابر گفته‌های همین نشریه تقریبا دو سوم خانه‌های سالمندان هنوز اولین دور آزمایش‌های فاقد علائم خود را پشت سر می‌گذارند.

پروفسور کریس تومازو از بنیانگزاران همراه دی ان‌ای نادج و بنیانگزار مؤسسه مهندسی زیست پزشکی در امپریال کالج لندن گفت: «گروه دی ان‌ای ناج با سرعت و مهارت فوق‌العاده‌ای در اوج بیماری همه‌گیر می‌کوشد تا این آزمایش بسیار درست و سریع کووید-۱۹ را ارائه دهد که به هیچ وجه به آزمایشگاه و یا لوله‌های پیپت (مخصوص آزمایش) نیازی ندارد.»

گوردون سانگرا مدیرعامل آکسفورد نانوپور گفت: «آزمایش لمپور این قابلیت را دارد که به صورت بسیار مؤثر و مهمی به عنوان یک راه حل آزمایش جهانی، نه تنها برای کووید-۱۹ بلکه برای طیف گسترده‌ای از سایر عوامل بیماری‌زا مورد استفاده قرار بگیرد.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید