نرخ ارز، دلار، یورو، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه 19 مرداد 99

نرخ ارز، دلار، یورو، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه 19 مرداد 99

نرخ سکه، دلار، یورو و طلای ۱۸ عیار در بازار امروز - قیمت طلا در بازار ایران کاهش یافت و هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید هم ۱۰ میلیون ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

کد خبر : ۸۳۳۵۱
بازدید : ۷۷۷۴

نرخ ارز، دلار، یورو، سکه و طلا در بازار امروز شنبه 19 مرداد 99

فرادید | براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت ۱۰ میلیون ۳۰۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۱۰ میلیون ۲۵۰ هزار تومان معامله شد.


هر قطعه نیم سکه بهار آزادی پنج میلیون ۳۸۰ هزار تومان، ربع سکه هم با ۲۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته سه میلیون ۵۰ هزار تومان قیمت خورد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم یک میلیون و ۳۱ هزار تومان ارزش گذاری شد، ضمن آنکه در بازار‌های جهانی نیز هر اونس طلا ۲۰۳۵ دلار قیمت خورد.

جدیترین قیمت روز سکه، طلا، دلار و یورو در بازار

نوع قیمت روز معاملاتی گذشته قیمت معاملاتی امروز
مثقال طلا
۴۸,۸۰۰,۰۰۰
۴۴,۷۰۰,۰۰۰
طلای ۱۸ عیار
۱۱,۲۶۵,۴۷۰
۱۰,۳۱۸,۹۹۰
سکه جدید
۱۱۵,۲۰۰,۰۰۰
۱۰۳,۰۰۰,۰۰۰
سکه قدیم
۱۱۱,۰۰۰,۰۰۰
۱۰۲,۵۰۰,۰۰۰
نیم سکه
۵۶,۵۰۰,۰۰۰
۵۳,۸۰۰,۰۰۰
ربع سکه
۳۲,۵۰۰,۰۰۰
۳۰,۵۰۰,۰۰۰
سکه گرمی
۱۷,۶۰۰,۰۰۰
۱۶,۳۰۰,۰۰۰
انس طلا
۲۰۴۸دلار
۲۰۳۵دلار

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی

بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، ۲۲۱۰۰ تومان اعلام شد. همچنین این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۲۰۰۰ تومان خریداری می‌کنند. قیمت دلار در بانک مرکزی ۴۲۰۰ تومان قیمت خورده است.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی ملی ۲۶۱۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۶۰۰۰ تومان است. بهای یورو در بانک مرکزی نیز ۴۹۵۰ تومان تعیین شده است.
روند طلا و دلار در هفته پیش رو چگونه می‌شوند؟
به گزارش دنیای اقتصاد هرچند بازار ارز بیشترین بازدهی هفتگی بازار‌ها را در هفته گذشته داشته، اما در هفته پیش‌رو آخرین سیگنال‌ها نشان می‌دهد احتمالا اتفاق جدیدی برای این بازار رخ خواهد داد.

رئیس جمهور گفته است که در هفته جدید گشایش اقتصادی در راه است و از نگاه برخی این گشایش می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر بازار ارز بگذارد.

از سوی دیگر محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری اظهار کرده است: با علامت‌هایی که از کشور‌های اروپایی، آسیایی و دیگران دریافت کرده‌ایم در روز‌های پایانی تحریم قرار داریم.

علاوه بر این، خبرگزاری فرانسه هم گزارش داده که شماری از دیپلمات‌های خارجی در سازمان ملل متحد پیش‌بینی کرده‌اند طرح آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با شکست مواجه شود.

همزمان با گمانی‌زنی درباره گشایش اقتصادی این هفته، برخی کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که اگر طرح‌هایی مثل پیش‌فروش نفت (عرضه اوراق سلف نفتی در بورس) برای جذب نقدینگی مطرح شود یا گشایشی دیپلماسی در حوزه روابط با کشور چین رخ داده باشد، ممکن است این اتفاق ابتدا بر بازار ارز تاثیر بگذارد.

اما اظهارات جدید رئیس جمهور آمریکا هم قابل تامل بوده است.

ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می‌گوید در صورتی که در انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور، پیروز شود خیلی سریع با ایران به توافق خواهد رسید.

کاهش تعداد جانباختگان روزانه کرونا به ۱۳۲ نفر نیز سیگنال دیگر کاهش نااطمینانی‌ها و کاهش قیمت در دو بازار ارز و طلا است.

از سوی دیگر رئیس مجلس نیز بر گشایشی تاکید کرده که بازار پول و ارز را سامان می‌دهد.

اظهارات مهم رئیس کل بانک مرکزی درباره بازار ارز نیز سیگنال هشداری دیگر برای این بازار است. رئیس کل بانک مرکزی گفته است: نرخ واقعی ارز رقمی بسیار پایین‌تر از قیمت فعلی آن در بازار است. اگر بتوانیم نرخ ارز را پایین بیاوریم که در روز‌های آینده انشاالله این اتفاق خواهد افتاد، نشان خواهیم داد که دولت هدف افزایش درآمد از طریق گرانی دلار ندارد.

با این اخبار و سیگنال‌ها به نظر می‌رسد بازار ارز روز‌های پرچالشی را پیش‌رو دارد که در صورت کاهش قیمت در این بازار، این نوسان به بازار طلا نیز سرایت خواهد کرد، اما به واسطه افزایش قیمت جهانی طلا، احتمالا میزان تاثیرپذیری طلا در مقایسه با دلار از تحولات پیش‌رو کمتر باشد. احتمالا هرچند دلار دچار نوسان قابل توجهی شود، اما طلا به میزان دلار ارزان نشود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید