کشف کرونا در بسته‌های منجمد غذا‌های دریایی

کشف کرونا در بسته‌های منجمد غذا‌های دریایی

این ویروس بر روی بسته مواد غذایی منجمدی پیدا شد که توسط سه شرکت در یانتای خریداری شده که شهر بندری دیگری در شرق استان شاندونگ است. 

کد خبر : ۸۳۵۱۶
بازدید : ۵۸۹۲
کشف کرونا در بسته‌های منجمد غذا‌های دریایی
به گزارش سازمان جهانی بهداشت در حال حاضر هیچ مورد تایید شده‌ای از شیوع ویروس کرونا از طریق بسته‌ها یا خود مواد غذایی وجود ندارد

یک دولت محلی در چین گزارش کرد ویروس عامل کووید-۱۹ را بیرون بسته‌های وارداتی غذای دریایی منجمد که از شهر بندری دالیان دریافت کرده، پیدا کرده است. شهر دالیان اخیر شاهد صعود موارد ابتلا بوده است.

این ویروس بر روی بسته مواد غذایی منجمدی پیدا شد که توسط سه شرکت در یانتای خریداری شده که شهر بندری دیگری در شرق استان شاندونگ است. دولت شهر یانتای با صدور بیانیه‌ای اظهار داشت این محصولات بخشی از محموله وارداتی بوده که در دالیان توقف کرده است، ولی اظهار نداشت مبدا اصلی این محموله کجا بوده است.

پیشتر در ماه جاری میلادی، مقامات گمرکی شهر دالیان گزارش کردند ویروس کرونا در بسته میگو‌های منجمد از اکوادور پیدا شده که باعث شد دولت چین واردات میگو از سه تولیدکننده اکوادوری را معلق سازد. به گفته مقامات این شهر محصولات مهر و موم شده‌اند و هر کسی که با آن‌ها در تماس بود به قرنطینه رفته و آزمایش همه آن‌ها در ابتلا به کووید-۱۹ منفی بوده است.

این در حالی است که مقامات نیوزیلند نیز مشغول تحقیق درباره گروهی جدید از موارد ابتلا به ویروس کرونا هستند که اولین موارد کشف شده در این کشور بعد از بیشتر از سه ماه بوده‌اند و از طریق محموله‌ای تجاری به این کشور وارد شده است.

خانواده‌ای چهارنفره در شهر آکلند با نتیجه مثبت آزمایش خود به کووید-۱۹ مواجه شدند که باعث شد نخست وزیر جاسیندا آردرن به سرعت دوباره محدودیت‌های قرنطینه را بر این شهر تحمیل کرده و در سراسر کشور تمهیدات رعایت فاصله در اجتماع را برقرار سازد.

مقامات بهداشتی اطمینان دارند که هیچ موردی از سرایت نفر به نفر در نیوزیلند طی ۱۰۲ روز گذشته اتفاق نیفتاده است و مشغول بررسی احتمال این هستند که ویروس از طریق محموله‌ای از خارج از کشور وارد شده باشد.

اشلی بلومفیلد، دبیر کل بهداشت کشور گفت: مرد این خانواده مبتلا به ویروس در سردخانه‌ای کار می‌کرد که سطوح آن مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. او در مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفت: «می‌دانیم که این ویروس می‌تواند در محیطی منجمد برای مدتی طولانی زنده بماند.»

این سردخانه متعلق به شرکت «امریکلد ریلتی تراست» متخصص آمریکایی یخچال‌های تجاری است که در ایالات متحده، کانادا، آرژانتین، استرالیا و همچنین نیوزیلند فعالیت دارد. ریچارد وینال، مدیر کل این شرکت به روزنامه هرالد نیوزیلند گفت: مرد مبتلا از چند روز پیش مرخصی استعلاجی گرفته و همه کارمندان به خانه فرستاده شده تا برای ابتلا به ویروس آزمایش دهند.

به گزارش سازمان جهانی بهداشت در حال حاضر هیچ مورد تایید شده‌ای از شیوع ویروس کرونا از طریق بسته‌ها یا خود مواد غذایی وجود ندارد، ولی این سازمان اشاره کرده است بعضی از تحقیقات نشان داده این ویروس می‌تواند روی سطوح پلاستیکی تا ۷۲ ساعت زنده بماند.

منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید