سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان رونمایی شد

سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان رونمایی شد

تولید بنتایگا اسپید از اوایل سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد. قیمت پایه ماشین هنوز اعلام نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۴۵ هزار دلار باشد.

کد خبر : ۸۳۶۳۹
بازدید : ۱۳۸۲۰
سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان رونمایی شد
موتور بنتلی بنتایگا "اسپید" دوازده سیلندر با قدرت ۶۳۵ اسب بخار است
شیک و سریع
بنتلی یک ماه پس از معرفی نسل جدید شاسی‌بلند خود، بنتایگا، نمونه‌ای از این مدل رونمایی کرده که موتوری دوازده سیلندر دارد. خودروساز انگلیسی می‌گوید این ماشین با حداکثر سرعت ۳۰۶ کیلومتر در ساعت سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان است.

مدل جدید بنتایگا با پسوند "اسپید" (سرعت) از مدل‌های معمولی این شاسی‌بلند متمایز شده است. ظاهر ماشین نسبت به مدل‌های هشت سیلندر بنتایگا متفاوت است و گلگیر‌ها و چرخ‌های بزرگ‌تری دارد. قدرت موتور بنتایگا اسپید ۶۳۵ اسب بخار است. با این نیرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این شاسی‌بلند ۳/۹ ثانیه است.

سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان رونمایی شد
اتاق بنتلی بنتایگا اسپید از مدل‌های معمولی بنتایگا شیک‌تر است

بنتلی برای کاهش مصرف سوخت، سیستمی طراحی کرده که موتور در اکثر مواقع تنها با شش سیلندر کار کند.

بنتلی مدل اسپید خود را همزمان با آغاز تولید اولین شاسی‌بلند آستون مارتین معرفی می‌کند که تصور می‌شود نزدیک‌ترین رقیب این ماشین باشد. لامبورگینی اوروس و رولزرویس کالینان از دیگر رقیبان بنتلی در بازار شاسی‌بلند‌های بسیار لوکس هستند.

تولید بنتایگا اسپید از اوایل سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد. قیمت پایه ماشین هنوز اعلام نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۴۵ هزار دلار باشد.

سوپرکار هیدروژنی
سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان رونمایی شد
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت هایپریون ۲/۲ ثانیه است

یک شرکت آمریکایی از سوپرکار هیدروژنی رونمایی کرده که حداکثر سرعتش بیش از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است و با هر بار سوخت‌گیری می‌تواند تا ۱۶۰۰ کیلومتر حرکت کند.

شرکت هایپریون (Hyperion)، سازنده این ماشین، کارش تولید فن‌آوری‌های مربوط به سوخت هیدروژنی است. این شرکت می‌گوید اولین محصولش به نام XP-۱ حاصل یک دهه تحقیق بیش از دویست دانشمند است و در ساخت آن فن‌آوری‌هایی به کار گرفته شده که ناسا از آن استفاده می‌کند.

وزن ماشین کمی بیشتر از ۱۰۰۰ کیلوگرم است. برای سبک‌تر شدن ماشین، شاسی و بدنه از فیبر کربن ساخته شده است. ترکیب وزن کم و قدرت زیاد باعث شده تا سرعت ماشین تنها در ۲/۲ ثانیه از صفر به ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.

XP-۱ یک نمایشگر ۹۸ اینچی منحنی دارد که برای استفاده از آن نیاز به لمس صفحه نیست و می‌توان با حرکت دست آن را کنترل کرد. تبدیل هیدروژن به الکتریسیته روشی بهتر از استفاده از باتری در خودرو‌های الکتریکی است. اما فن‌آوری سوخت هیدروژنی پیچیده و گران است و زیرساخت کافی برای آن در جهان وجود ندارد.

تولید XP-۱ از سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود و تنها سیصد دستگاه از آن ساخته خواهد شد.

خانواده الکتریکی هیوندای
سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان رونمایی شد
اولین مدل ایونیک با الهام از کانسپت ۴۵ هیوندای طراحی شده است

هیوندای قصد دارد در آینده ماشین‌های الکتریکی خود را در زیرمجموعه‌ای جدید به نام "ایونیک" به بازار عرضه کند. ایونیک در حال حاضر نام یکی از مدل‌های پرفروش کارخانه کره‌ای است که نمونه‌ای الکتریکی هم از آن تولید می‌شود.

هیوندای در چهار سال آینده سه مدل الکتریکی در این زیرمجموعه به بازار عرضه خواهد کرد. این ماشین‌ها همه ایونیک نام دارند و با یک عدد از یکدیگر متمایز خواهند شد.

اولین مدل ایونیک ۵ است که بر اساس کانسپت ۴۵ هیوندای ساخته شده و سال آینده معرفی می‌شود. هیوندای سپس در سال ۲۰۲۲، یک مدل چهار در اسپرت به نام ایونیک ۶ را به بازار عرضه خواهد کرد. مدل سوم ایونیک ۷ نام دارد که یک شاسی‌بلند بزرگ است و هنوز اطلاعات زیادی درباره آن منتشر نشده است.

سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان رونمایی شد
استفاده از چراغ‌های پیکسلی نقطه اشتراک محصولات الکتریکی هیوندای است

هیوندای می‌گوید برخلاف رسم کارخانه‌های آلمانی که مدل‌هایشان به هم شبیه است، ظاهر محصولاتش با یکدیگر فرق دارد. تنها نقطه مشترک این مدل‌ها، چراغ‌هایی است که از مجموعه‌ای از لامپ‌های کوچک مربع تشکیل شده است.

همه این مدل‌ها بر روی یک پلتفرم مشترک ساخته می‌شود که به گفته کارخانه قابلیت شارژ سریع دارد و می‌تواند با هر بار شارژ مسافتی طولانی حرکت کند. هیوندای همچنین گفته داخل این ماشین‌ها با الهام از اتاق نشیمن یک خانه طراحی شده است.

کارخانه کره‌ای می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ شانزده مدل با موتور الکتریکی در محصولاتش داشته باشد و سالانه بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه ماشین الکتریکی بفروشد. این تعداد حدود ده درصد کل فروش شرکت را شامل می‌شود.

تسلا با قیمت ارزان
سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان رونمایی شد
مدل ارزان تسلا به احتمال زیاد براساس تسلا "مدل ۳" ساخته خواهد شد

تسلا با هدف افزایش فروش و در واکنش به مدل‌های تازه شرکت‌های رقیب، ماشینی کوچک و ارزان به بازار عرضه خواهد کرد. ماشین ارزان تسلا به احتمال زیاد، مدلی هچ‌بک از تسلا مدل ۳ است که با هدف فروش در بازار اروپا طراحی شده و در کارخانه جدید این شرکت در آلمان تولید خواهد شد.

تسلا به تازگی روشی تازه برای ساخت خودرو ابداع کرده که می‌توان با آن ماشین را سریع‌تر و ارزان‌تر تولید کرد. ایلان ماسک، مدیر تسلا می‌گوید که در این روش تعداد قطعاتی که چارچوب ماشین را شکل می‌دهد از ۷۰ به دو قطعه کاهش یافته است.

تسلا امیدوار است با این روش تازه بتواند هزینه ساخت را آنقدر پایین بیاورد تا تولید یک ماشین ارزان مقرون به صرفه باشد. هچ‌بک ارزان تسلا به فهرستی از ماشین‌هایی اضافه می‌شود که تسلا قول ساخت آن‌ها را داده است. خودروساز آمریکایی پیش از این، دو کامیون الکتریکی، یک ماشین اسپرت و یک وانت الکتریکی رونمایی کرده است. اما به نظر می‌رسد به خاطر شرایط بازار، ساخت مدل ارزان برای تسلا اولویت بیشتری داشته باشد.

فولکس‌واگن و پژو با عرضه هچ‌بک‌های کوچک الکتریکی در حال تصرف بخشی از بازار هستند که تسلا در آن ماشینی ندارد. خودروسازان ژاپنی و کره‌ای هم به زودی ماشین‌های الکتریکی کوچکی به بازار عرضه می‌کنند که قیمت آن‌ها ارزان‌تر از محصولات تسلا است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید