نامه سرگشاده به آقای وزیر

بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور که در مناطق گرمسیر کشور هنوز نیاز به سیستم‌های خنک‌کننده است و البته تقریبا هیچ مدرسه‌ای از آن برخوردار نیست خود معضلی است بزرگ.

کد خبر : ۸۴۱۷۴
بازدید : ۵۱۴۴
غزل لطفی | آقای وزیر از اوایل شهریور شاهد تصمیمات و بخشنامه‌های شما در مورد بازگشایی مدارس بودم که هر کدام دیگری را نقض می‌کرد و به همین علت تصمیم گرفتم این نامه را برای‌تان بنویسم شاید در آخرین نظر خود مبنی بر بازگشایی حضوری مدارس در همه مناطق (قرمز، زرد و سفید) تجدیدنظر کنید.
آقای وزیر! نمی‌دانم از آخرین بار که در یک مدرسه حضور داشته‌اید (نه به عنوان وزیر) چه مدت گذشته ولی فکر می‌کنم باید زمان زیادی باشد، چون فراموش کرده‌اید تصمیمات یک‌باره و هیجانی جز القای استرس رهاوردی برای دانش‌آموز و اولیا ندارد.
آقای وزیر! اینکه از اولیا می‌خواهید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی با مراکز آموزشی همکاری کنند بسیار جای تقدیر دارد، اما مگر شما در فرصت تعطیلات تابستان به آموزش آن پرداخته‌اید که الان انتظار دارید اولیا به یادآوری آن‌ها برای فرزندان‌شان بپردازند؟
آقای وزیر! معلمین و اولیای مدرسه همیشه از فداکارترین قشر جامعه ما بوده و هستند ولی از شما انتظار بیشتری می‌رفت راضی نشوید بهای سال‌ها از خودگذشتگی خود را خدای نخواسته با جان‌شان بدهند. از شما درخواست می‌کنم برای اینکه همه بتوانند با اطمینان کامل به تصمیم بازگشایی حضوری مدارس احترام بگذارند و تصور نکنند که این تصمیم از پشت میز وزارت گرفته شده؛ به یکی از مدارس مناطق قرمز ایران بروید (مثلا بندرعباس) و با توجه به شرایط آب و هوایی و امکانات مدارس به تدریس با ماسک بپردازید تا همه ایمان بیاوریم که این دستورالعمل‌ها کاملا کاربردی است.
آقای وزیر! گفت‌وگوی خبری شما را دیدم و برداشتم از آن، این بود که قرار است انجمن اولیا و مربیان آگاهی‌های لازم را به اولیا بدهند، در آینده! سرویس‌های مدارس هم قرار است آگاهی‌های لازم را کسب کنند، در آینده! به نظر خودتان ابتدا نباید این آگاهی‌ها داده می‌شد بعد مدارس باز می‌شد؟
در ضمن شنیدم که گفتید در اروپا هم مدارس باز شده‌اند؛ بله باز شده، اما شما به عنوان وزیر آموزش و پرورش به من بگویید کدامیک از مدارس ما (به جز بعضی مراکز از ما بهتران) دارای استاندارد‌های اروپا هستند؟ در کدام مدرسه ما سیستم تهویه مطلوب داریم؟
بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور که در مناطق گرمسیر کشور هنوز نیاز به سیستم‌های خنک‌کننده است و البته تقریبا هیچ مدرسه‌ای از آن برخوردار نیست خود معضلی است بزرگ و در مناطق سردسیر هم تا یکی دو ماه آینده که باید از سیستم گرمایشی استفاده کنند و دیگر امکان باز کردن پنجره‌ها هم برای گردش هوا نیست به معضلی بزرگ‌تر تبدیل خواهد شد.
زمانی فرزندم را به مدرسه می‌فرستم که شما به عنوان وزیر آموزش و پرورش، دو هفته در یکی از مدارس کشور در مناطق کرونایی قرمز، به تدریس بپردازید به عنوان یک مادر از پیشنهاد آقای باقرزاده؛ رییس حوزه هماهنگی وزارتی شما، مبنی بر اینکه شنبه صبح ابتدا با مدرسه تماس بگیرید بعد حرکت کنید، کمال تشکر را دارم، اما تصورم این است که تماس‌های پی‌درپی رهاوردی به جز کلافگی اولیای مدارس و ما پدر و مادر‌ها نخواهد داشت و چنین کاری را نخواهم کرد. این شنبه یک شنبه عادی نیست، فرزندم را به مدرسه نمی‌فرستم.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید