میزبانی جشنواره شیکاگو از ۳ فیلم ایرانی

میزبانی جشنواره شیکاگو از ۳ فیلم ایرانی

پنجاه و ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم "شیکاگو"، دو فیلم بلند و یک فیلم کوتاه ایرانی را به نمایش خواهد گذاشت.

کد خبر : ۸۴۹۶۹
بازدید : ۹۶۳
میزبانی جشنواره شیکاگو از ۳ فیلم ایرانی
در این رویداد سینمایی که از تاریخ ۱۴ تا ۲۵ اکتبر امسال (۲۳ مهر تا ۴ آبان) در آمریکا برگزار می‌شود، فیلم «جنایت بی دقت» ساخته جدید شهرام مُکری یکی از فیلم‌های بخش رقابتی بین المللی است و برای کسب جایزه هوگوی طلایی بهترین فیلم این رویداد سینمایی با فیلم‌هایی از کشور‌های آلمان، یونان، روسیه، آمریکا، مکزیک، ایتالیا، لهستان و ژاپن رقابت خواهد کرد.

«جنایت بی دقت» اولین نمایش جهانی خود را در بخش افق‌های جشنواره فیلم ونیز تجربه کرد. بابک کریمی، راضیه منصوری، ابوالفضل کاهانی، محمد ساربان، عادل یراقی، محمد بهرازنیا و بهزاد دورانی بازیگران فیلم جدید و ۱۳۹ دقیقه‌ای شهرام مُکری با عنوان «جنایت بی‌دقت» هستند.

در خلاصه داستان این فیلم که پخش بین المللی آن را نسرین میرشب برعهده دارد، آمده است: «فیلم مضمونی مرتبط با سینما دارد و درباره تماشاگرانی است که قبل از شروع اکران فیلمی درباره ان حرف می‌زنند و با شروع ماجرا‌ها بر پرده سینما، داستان آن‌ها و قصه فیلم با هم یکی میشود.»

در سایر بخش‌های جشنواره فیلم شیکاگو، فیلم کوتاه «زرد خالدار» به کارگردانی باران سرمد نیز در بخش آثار کوتاه این رویداد سینمایی انتخاب شده است و «شیطان وجود ندارد» ساخته محمد رسول اُف محصول مشترک ایران، آلمان و جمهوری چک هم در بخش "مسترز" جشنواره شیکاگو به روی پرده خواهد رفت.
منبع: ایسنا
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید