لغو ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا؟!

لغو ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا؟!

یکی از وکلای این برنامه گفته است: "این چه منطقی است که این برنامه امشب ممنوع شود در حالی که هم‌چنان مذاکراتی در جریان است که شاید این ممنوعیت را بلاوجه کند؟ "

کد خبر : ۸۵۲۰۰
بازدید : ۸۷۸۸
ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا لغو شد؟!
یک قاضی در آمریکا حکم داده که به طور موقت جلوی ممنوعیت دریافت برنامه تیک‌تیک از فروشگاه‌های مجازی آمریکایی را می‌گیرد. قرار بود نصب و به‌روزرسانی این نرم‌افزار از نیمه‌شب به وقت واشنگتن، از فروشگاه‌های مجازی اپل و اندروید ممنوع شود.

قاضی کارل نیکولس در دادگاه فدرال منطقه پایتخت آمریکا روز یک‌شنبه این دستور موقت را به درخواست تیک‌تاک صادر کرد.

صاحبان تیک‌تاک در شکایت به دادگاه گفته بودند که منع حضور آن‌ها در فروشگاه‌های مجازی شرکت‌های آمریکایی، نقض متمم اول و پنجم قانون اساسی ایالات متحده خواهد بود؛ این‌طور که حق آزادی بیان کاربران را می‌گیرد که نمی‌توانند این برنامه را نصب کنند، و همین‌طور حق خود این شرکت برای گذراندن رویه قضایی نقض می‌کند، چون به آن فرصت مناسب برای دفاع از خود نداده‌اند.

یکی از وکلای این برنامه گفته است: "این چه منطقی است که این برنامه امشب ممنوع شود در حالی که هم‌چنان مذاکراتی در جریان است که شاید این ممنوعیت را بلاوجه کند؟ "

وکلای دولت آمریکا در این دادگاه استدلال کرده بودند که این ممنوعیت باید اجرا شود، چون شرکت مادر این برنامه "بلندگوی" حزب کمونیست چین است. یک هفته پیش برنامه وی‌چت هم که با ممنوعیت مشابهی مواجه بود، توانسته بود در آخرین ساعات از دادگاه آمریکا حکم بگیرد که جلوی این ممنوعیت را بگیرد.

هفته پیش دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، به ادامه فعالیت تیک‌تاک در آمریکا چراغ سبز نشان داده بود و گفته بود که توافق بین این شبکه اجتماعی و دو شرکت آمریکایی، مورد حمایت اوست. ترامپ به خبرنگاران گفته او با همکاری تیک‌تاک و دو شرکت آمریکایی اوراکل-فعال در زمینه تولید کامپیوتر- و فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای وا‌لمارت موافقت کرده است.

او پیش‌تر فعالیت این شرکت چینی را به دلیل "نگرانی‌های امنیتی" در آمریکا منع کرده بود. مقام‌های امنیتی آمریکا گفته‌اند نگران اند که داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط این برنامه چینی به دست حزب حاکم در پکن برسد. تیک‌تاک یک شبکه اجتماعی است که به کاربران امکان می‌دهد تصاویر ویدیویی منتشر کنند. مالکیت آن در اختیار شرکت چینی "بایت‌دنس" است که این اتهامات را رد می‌کند.

تیک‌تاک گفته است قرارداد جدید متضمن ملاحظات امنیتی آمریکاست. شرکت مالک این برنامه هم می‌گوید در حال کار روی توافقی است که در تطابق با قوانین چین و آمریکا باشد.تنش‌ها میان چین و آمریکا در زمینه‌های مختلفی نظیر اختلافات تجاری، اعتراضات هنگ‌کنگ و مدیریت شیوع کووید-۱۹ در چین بالا گرفته است.

تیک‌تاک رشد سریعی در جذب کاربر داشته و هرچند آمار کاربرانش را آشکار نکرده، اما به نظر می‌رسد که بیش از یک میلیارد بار در فروشگاه‌های اینترنتی اپلیکیشن‌ها دانلود شده باشد و برآورد می‌شد در آمریکا نزدیک به ۱۰۰ میلیون کاربر داشته باشد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید