کرونا به چه بیماری شباهت دارد؟

کرونا به چه بیماری شباهت دارد؟

بررسی پژوهشگران اموری نشان داد که فعالیت «سلول‌های بی» (B cell) در کووید-۱۹، به فعالیت آن‌ها در بیماری لوپوس شباهت دارد.

کد خبر : ۸۵۷۵۰
بازدید : ۸۷۲۱
کرونا به چه بیماری شباهت دارد؟
در یک تحقیقات جدید، شباهت‌هایی میان کووید-۱۹ و بیماری خودایمنی «لوپوس» یافت شده است. پژوهشگران دانشگاه «اموری» در بررسی موارد شدید کووید-۱۹، فعالیت قابل توجه سلول‌های ایمنی را مشاهده کرده‌اند که به بیماری خودایمنی لوپوس شباهت دارد.

نتایج این پژوهش، با نتایج پژوهش‌های اخیر مطابقت دارد که نشان می‌دهند بروز التهاب شدید در کووید-۱۹ ممکن است تشکیل مراکز اصلی و ساختار‌هایی که سلول‌های تولیدکننده پادتن در آن‌ها پرورش می‌یابند، مختل کند. بررسی پژوهشگران اموری نشان داد که فعالیت «سلول‌های بی» (B cell) در کووید-۱۹، به فعالیت آن‌ها در بیماری لوپوس شباهت دارد.

سلول‌های بی، رونوشت‌هایی از پادتن‌ها را ارائه می‌دهند که سیستم ایمنی می‌تواند به کمک آن‌ها با عفونت مبارزه کند.
سلول‌ها در بیماران مبتلا به لوپوس، به صورت غیرمعمول فعال می‌شوند و تعادل عادی آن‌ها به هم می‌ریزد. این موضوع اغلب به تولید پادتن‌هایی منجر می‌شود که نسبت به سلول‌های بدن واکنش نشان می‌دهند و علائمی مانند خستگی، درد مفصلی، بثورات پوستی و مشکلات کلیوی را به همراه دارند.

یافته‌های این پژوهش به مطرح کردن این ایده می‌پردازند که بیماران کووید- ۱۹ نیز باید مورد ایمنی‌درمانی قرار بگیرند و دارو‌های ضد التهاب مصرف کنند.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید