نوآوری "آمازون" برای تشخیص هویت

نوآوری "آمازون" برای تشخیص هویت

آمازون می‌گوید این فناوری را «در ورودی فروشگاه نصب خواهد کرد تا مشتریان از این راه مناسب برای ورود به فروشگاه استفاده کنند.»

کد خبر : ۸۵۸۲۹
بازدید : ۸۹۸۰
نوآوری
آمازون برای توسعه خدمات تشخیص هویت خود مهلتی قانونی در نظر گرفته است و پیشنهاد آن را به سازمان گمرک و مهاجرت آمریکا داده است
آمازون اعلام کرد مشتریانش به زودی می‌توانند از فناوری تشخیص کف دست این شرکت در فروشگاه‌های آمازون استفاده کنند. نرم‌افزار موسوم به «آمازون یک» (Amazon One) امکان دسترسی مؤثرتر به فعالیت‌هایی نظیر ورود به اماکن ورزشی و کاری یا استفاده از خدمات کارت‌های مشتریان را فراهم می‌کند.

در حال حاضر فناوری «آمازون یک» فقط در فروشگاه‌های «آمازون به‌پیش» (Amazon's Go) در دسترس عموم قرار گرفته که هر دو در سیاتل واقع شده‌اند.

آمازون می‌گوید این فناوری را «در ورودی فروشگاه نصب خواهد کرد تا مشتریان از این راه مناسب برای ورود به فروشگاه استفاده کنند.» آمازون در نظر دارد این خدمات را به ذینفعان دیگری شامل عمده‌فروشی‌ها، ورزشگاه‌ها و ساختمان‌های اداری نیز ارائه کند.

لازم نیست کاربران برای اسکن کف دستشان در آمازون حساب کاربری داشته باشند. اما اگر داشته باشند، این خدمات به یکدیگر وصل می‌شوند. قطعاً این دستگاه تصویر کف دست افراد را ذخیره نمی‌کند، بلکه پس از کدبندی، آن را به «حوزه امنی» در فضای ابرواره اختصاصی دستگاه می‌فرستد.

مشتریان می‌توانند داده‌های زیست‌سنجی خود را با استفاده از دروازه موجود در تارنمای آمازون پاک کنند. این شرکت گفت: «از نظر ما مشتریان باید همیشه بتوانند انتخاب کنند چه هنگام و کجا از این فناوری استفاده کنند و آمازونِ یک را با رعایت این اصل طراحی کرده‌ایم.»

پس از اعتراضات «جان سیاهان مهم است»، آمازون برای توسعه خدمات تشخیص هویت خود مهلتی قانونی در نظر گرفته است و طبق گزارش‌ها، پیشنهاد آن را به سازمان گمرک و مهاجرت آمریکا داده است، چون معتقد است که دولت باید در استفاده اخلاقی از فناوری تشخیص چهره، سامان‌مندتر عمل کند.

اما آمازون می‌گوید در تشخیص هویت از روی تصویر کف دست، «حریم خصوصی افراد نسبت به برخی گزینه‌های دیگر تشخیص هویت بیشتر رعایت می‌شود، چون نمی‌توان با دیدن تصویر کف دست کسی پی به هویتش برد.»

این شرکت می‌گوید: «طراحی این خدمات به گونه‌ای است که بسیار امن است و در آن از الگوریتم‌ها و سخت‌افزار‌های اختصاصی استفاده شده تا تصویر منحصر به فردی از کف دست هر فرد ایجاد کند.»

آمازون هم‌چنین می‌گوید با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، از دستگاهی برای تشخیص خطوط کف دست استفاده کرده که نیازی به تماس دست افراد با آن نیست و بدین ترتیب مشتریان «راضی‌تر» خواهند بود.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید