هونگچی H۹؛ سدان لاکچری چینی

هونگچی H۹؛ سدان لاکچری چینی

فضای کابین این خودرو مملو از تودوزی چرمی و قطعات چوبی و کرومی است و در آن دو نمایشگر بزرگ یکی برای سیستم سرگرمی و دیگری برای نشانگر‌های پشت فرمان طراحی و نصب شده است.

کد خبر : ۸۷۴۲۷
بازدید : ۳۹۵۲۵
هونگچی H۹؛ سدان لاکچری چینی
فرادید | چینی‌ها با هیچکس شوخی ندارند و گروه فاو نیز بعد از مدت‌ها مونتاژکاری سعی بر توسعه برند‌های بومی خود نظیر هونگچی دارد. استخدام سرطراح رولزرویس، سرمایه‌گذاری هنگفت برای توسعه واحد تحقیقات و البته گردآوری بهترین تکنسین‌های دوخت و دوز، تزئینات و پرداخت چوب و فلز موجب شده تا نام هونگچی به تهدیدی تازه برای خودروسازان لوکس‌ساز غربی در بازار چین تبدیل شود.
این شرکت که زیرمجموعه گروه معظم فاو (FAW) چین است، قدمتی دیرین در سرزمین اژد‌ها داشته و از سال‌ها پیش، اتومبیل رسمی اعضای بلندپایه حزب کمونیست است.
هونگچی H۹؛ سدان لاکچری چینی
حالا، اما بعد از یک دوره طولانی انزوای تاریخی، هونگچی قصد ورود به بازار‌های جهانی و رقابت با بزرگانی نظیر ب. ام. و، آئودی، بنتلی، کادیلاک، رولزرویس، لینکلن، می‌باخ، استون مارتین و مازراتی را دارد. هونگچی در این راستا اخیرا نسلی کاملا نوین از لیموزین H۹ را به بازار معرفی کرده است.
هدف هونگچی از توسعه سدان H۹ آغاز رقابت با سدان‌های لوکسی مانند آئودی A۶، مرسدس بنز E کلاس و ب‌ام‌و سری ۵ بوده است.
هونگچی H۹؛ سدان لاکچری چینی
هونگچی H۹ در مقایسه با رقبای اروپایی خود حتی نمونه‌های کشیده (Long WheelBase) آن‌ها مانند نسخه تشریفاتی مرسدس E کلاس و یا سدان آئودی A۶ L، فضای پا بیشتری در ردیف عقب دارد. از نظر ابعادی این خودرو با دارابودن طول کلی ۵.۱۳ متر و فاصله بین دو محوری ۳ متر و ۶ سانتی‌متری، ابعادی نزدیک به سدان‌های فول سایز دارد.
این یعنی فضای پای سرنشینان در ردیف عقب اچ ۹ با سدان‌های برجسته بازار فاصله چندانی ندارد. در واقع نسخه معمول این خودرو با ابعادی مابین بنز اس کلاس و کادیلاک CT ۶ لانگ، یک سدان فول‌سایز تمام عیار است. در عین حال در نسخه EWB با طول بیشتر، فضای بهتری را در اختیار سرنشینان متمول و ثروتمندش قرار می‌دهد.
هونگچی H۹؛ سدان لاکچری چینی
نسخه EWB؛ با امکانات بهتر و طول بیشتر رقیب مستقیم لیموزین‌های آمریکایی،آلمانی و انگلیسی است
به گفته این خودروساز چینی، طراحی H۹ برگرفته از جدیدترین زبان طراحی هونگچی است؛ اما طراحی کلی این خودرو کاملا بیانگر تقلید مستقیم این کمپانی چینی از تمام خودرو‌های رقیب اروپایی و آمریکایی است. به عنوان مثال تم دو رنگ بدنه از محصولات می‌باخ، طراحی گوشه‌های پروفیل عقب برگرفته از کادیلاک XTS و طراحی پروفیل جلو نیز از رولزرویس الگوبرداری شده است.

البته هونگچی خاطرنشان گرده که طراحی H۹ قبل از ورود گیلز تیلور به عنوان مدیرجهانی و مدیر ارشد طراحی به این کمپانی FAW در سال ۲۰۱۸ صورت گرفته است؛ اگر گیلز تیلور برایتان آشنا نیست باید یادآور شویم که وی طراحی کمپانی رولزرویس بوده است.
هونگچی H۹؛ سدان لاکچری چینی
جلوپنجره کرومی بزرگ هونگچی H۹ با چراغ‌های LED نواری باریکی که به تکنولوژی LED ماتریکس مجهز هستند احاطه شده است. لوگوی پرچم مانند هونگچی هم از اواسط کاپوت به صورت یک خط قرمز نازک آغاز شده و تا بالای جلوپنجره امتداد یافته است.
یکی از ویژگی‌های جالب هونگچی H۹ دستگیره‌های پاپ-آپ در‌ها و همچنین رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی آن هستند که به زیبایی ظاهری این سدان لاکچری چینی افزوده‌اند. فضای کابین این خودرو مملو از تودوزی چرمی و قطعات چوبی و کرومی است و در آن دو نمایشگر بزرگ یکی برای سیستم سرگرمی و دیگری برای نشانگر‌های پشت فرمان طراحی و نصب شده است.
هونگچی H۹؛ سدان لاکچری چینی
نورپردازی کابین و وجود شیفتر تعویض دنده لمسی هم به زیبایی فضای داخلی این خودرو افزوده‌اند. هونگچی اظهار کرده که به صورت آپشنال امکان سفارش H۹ به صورت چهار سرنشین نیز وجود دارد. وجود هدآپ دیسپلی، سیستم اطلاعات -سرگرمی مخصوص با نام اسمایل وان و صفحه نمایش ۱۲ اینچی لمسی درکابین خودرو هم لیموزین اچ ۹ را به خودرویی امروزی و مدرن بدل می‌سازد.

قلب تپنده این سدان لاکچری چینی یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بوده که قادر به تولید بیشینه قدرت ۲۵۲ اسب‌بخار و بیشینه گشتاور ۳۸۰ نیوتن‌متر است.
هونگچی H۹؛ سدان لاکچری چینی
البته به صورت آپشنال امکان نصب یک پیشرانه سه لیتری شش سیلندر سوپرشارژ با بیشینه قدرت و گشتاور تولیدی ۲۷۲ اسب‌بخار و ۴۰۰ نیوتن‌متر هم وجود دارد که جدا از نوع پیشرانه، نیروی تولیدی آن توسط گیربکس خودکار به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.
هونگچی اظهار کرده که نسخه شش سیلندر این خودرو قادر است در کمتر از ۸ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد که برای خودرو‌های امروزی عملکردی عادی است. در آخر باید اظهار کنیم که این خودرو دارای تعلیق بادی و سیستم‌های نیمه خودران سطح ۲.۵ است.
این خودرو که در چین با مرسدس اس کلاس رقابت می‌کند، بسته به سطح تجهیزات بین ۴۹ هزار و ۷۴۰ تا ۶۴ هزار و ۵۵۰ دلار قیمت دارد که رقم چندانی برای یک لیموزین نیست حتی اگر این لیموزین ساخت چین باشد. نمایندگی‌های فاو از ۱۲ آوریل پذیرای هونگچی اچ ۹ و خریداران این محصول هستند.
هونگچی H۹؛ سدان لاکچری چینی
فروش خودرو شگفت‌انگیز بوده و حتی غافلگیری سازنده را در پی داشته است. اغلب خریداران اذعان می‌کنند با پولی که بابت یک بیوک آمریکایی پرداخت می‌کنند، می‌توانند کیفیتی بالاتر از کادیلاک را حس کنند. البته این ادعای گزاف فعلا از سوی مجلات مشهور جهان جدی گرفته نشده، اما بازخورد اولیه ورود این محصول به بازار بسیار خوب بوده است.

نسخه EWB این خودرو که در تریم پایه بهایی معادل ۵۰هزار دلار قیمت دارد، در فول‌ترین نسخه به قیمت ۸۰هزار دلار به دست مشتریان می‌رسد در حالیکه هنوز با مرسدس بنز اس کلاس فاصله دارد. لوکس‌ترین خودرو چینی بازار در حالی به سگمنت F پا گذاشته که هنوز راه بلندی در پیش دارد. فعلا البته گام اول را محکم برداشته‌است.
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    کشور ما چکار میکنه. هنوز می‌خواد چراغ عقب پراید رو عوض کنه و نام جدید بذاره .. بخاطر انحصار صنعت خودرو چهل ساله رشد نکرده..

  • جعفر ارسالی در

    بالاخره چینیه و مفتش گرون ...کارشون اصلا درست نیست

    • ناشناس ارسالی در

      کار تو درسته. تو لحاف تشک خوابیدی داری نظر میدی.

    • سعید ارسالی در

      پس معلومه هنوز از چین و صنعت حیرت انگیزش اطلاعی نداری

  • حسین ارسالی در

    بالاخره هرکاری کنن چینی هست

    • ناشناس ارسالی در

      از قدیم میگن آنچه عیان است چه حاجت ببین است. تا چند سال پیش قابل قبوله خودرو. هاشون بی کیفیت بود اما انصافا خوب دارن پیشرفت میکنن. اگر توی کشور ما از جوونا استفاده بشه وزمینه رو براشون بزارن تا انگیزه پیدا کنند دیگه لیاقت ایرانی ها این ماشین های بی کیفیت نخواهد بود

  • ناشناس ارسالی در

    این جنس هایی که میادایران درجه ۵ چینی هستندکه بااین همه سرمایه ملی معامله میکندوگرنه وهیچ مشتری توی کشورخودشان ندارند

  • علی ارسالی در

    ما باید پنجاه سال دیگر دنبال قیمت مرغ و تخم مرغ باشیم چینی سوسمار خور ببین چی میکنه

    • سعید ارسالی در

      چینی سوسمار خور فعلا چهارمین قطب صنعت دنیاست

  • ناشناس ارسالی در

    قابل توجه خودرو (فرغون) سازان داخلی

  • اروپا ارسالی در

    فقط بلند بگو مرگ بر آمریکااااااااااا،
    پرایدو پس نگیریم،آروم نمیگیگیریم

    • علی ارسالی در

      مشکل ما اینه که صنعت خود وما افتاده دست شیفتگان غرب وآمریکا دارن ازهمین راه خدمت به امریکا وغرب وخیانت به ایران وایرانی می کنن

    • ناشناس ارسالی در

      بله... وقتی باشعورهایی مثل شما هستند که نمی فهمند خودروسازی دست دولت مفتخور بنفش و غیر آن به این وضع افتاد، و برعکس هر صنعتی از نانو و موشک و فضا و ... رشد داشتیم، دولت دخالتی نداشت... روشن میشه رشد رو باید کجا جستجو کرد.... عقل که نباشد جان در عذاب است

  • Aziz ارسالی در

    باسلام.چه دوست داشته باشیم ویادوست نداشته باشیم.ازاین به بعدباغول فناوری چینی نمابلکه دنیاطرفه.تکنولوژی چینی،قدرت اقتصادچینی حرف اول واخرومی زنه.خبر امروزامدتبادل کالابین،اروپا باچین ازامریکا بااروپاپیشی گرفت .

  • ناشناس ارسالی در

    اینقدر نا شکری کردید دیگه پرایدم نمیشه خرید الان همین هونگوچی قیمت یه سمند تو ایرانه

  • منصور ارسالی در

    حالا بعضیا برن شعاربدن تاانتقام نگیریم آروم نمیگیگیرم خخخخخخخخخخخخ

  • علیرضا ارسالی در

    خب کارشون درسته چون اونا روحانی ندارند ولی ما داریم

    • ناشناس ارسالی در

      دمت گرم... روحانی زلزله ده ریشتری بود که هشت سال طول کشید

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید