کاون؛ تنهاترین فیل جهان وارد پناهگاه جدیدش شد

کاون؛ تنهاترین فیل جهان وارد پناهگاه جدیدش شد

فیل‌ها حیواناتی اجتماعی هستند و ارتباط‌هایی قوی در میان خود و در گروه‌های خانوادگی تشکیل می‌دهند. فقدان ساحلی بر سلامت روحی کاون تاثیر زیادی گذاشت.

کد خبر : ۸۷۷۲۱
بازدید : ۶۷۵۶۱
کاون؛ تنهاترین فیل جهان وارد پناهگاه جدیدش شد
کاون پس از سفر هفت ساعته، مورد استقبال گرم مقام‌ها و محافظان و راهبان بودایی قرار گرفت

فیل ۳۶ ساله‌ای که عنوان «تنهاترین فیل جهان» را به خود اختصاص داده است، وارد پناهگاه حیات وحش به عنوان خانه جدیدش در کامبوج شد. کاون سال‌ها پس از درگذشت شریکش به نام «ساحلی» در سال ۲۰۱۲، در باغ وحش مرغزار در اسلام‌آباد پاکستان در رنج و محنت به سر می‌برد. او در سال ۱۹۸۵ به عنوان هدیه از سریلانکا به پاکستان اهدا شده بود.

فیل‌ها حیواناتی اجتماعی هستند و ارتباط‌هایی قوی در میان خود و در گروه‌های خانوادگی تشکیل می‌دهند. فقدان ساحلی بر سلامت روحی کاون تاثیر زیادی گذاشت.

این فیل ۹ هزار پوندی قبل از آن که سوار هواپیما شود، درست مانند همه مسافرانی که به خارج از کشور پرواز می‌کنند، مورد آزمایش کووید-۱۹ قرار گرفت و ۴۴۰ پوند خوراکی، به عنوان توشه سفر همراه او در جایگاه مخصوص و فلزی او در هواپیما قرار گرفت.

کاون پس از سفر هفت ساعته، مورد استقبال گرم مقام‌ها و محافظان و راهبان بودایی قرار گرفت که برای هماهنگی و شکوفایی او دعا کردند. نت پهکترا، سخنگوی وزارت محیط زیست، در بیانیه‌ای گفت که کاون پس از طی دوره تطابق، در پناهگاه حیات وحش در استان اودار منیچی، در شمال کامبوج رها خواهد شد.
پهکترا افزود که حدود ۶۰۰ فیل آسیایی در این پناهگاه «در آرامش و صلح زندگی می‌کنند». باغ وحش مرغزار، جایی که کاون تقریبا تمامی حیاتش را در آن به سر برده است، دچار مشکلات فراوان شد و شرایطش چنان بد شد که دادگاهی در پاکستان در ماه اوت، به تعطیلی آن جا رای داد.

وضعیت اسفبار او توجه جهانی را به دنبال داشت، از جمله از سوی شر، خواننده و بازیگری که از نزدیک در نجات او سهیم بود و هنگام ورود او به کامبوج، در آن جا بود. گروه رفاه حیوانات متعلق به شر، به نام «آزاد و وحشی»، همراه با شرکت «چهار پنجه» و اریک مارگولیس، کارآفرین و ستون‌نویس آمریکایی، برای انتقال کاون تلاش کردند و زندگی آزاد و جدیدی را برای او رقم زدند.

به گفته «چهار پنجه» تاکنون شمار اندکی از فیل‌های بالغ با هواپیما جابه‌جا شده‌اند از همین رو، سازوکار آماده‌سازی نقل و انتقال کاون با هواپیما کار دشواری بود.

دامپزشکان و کارشناسانی که برای گروه نجات حیوانات مستقر در وین کار می‌کنند، سه ماه در اسپانیا بودند تا فیل را به طور روزانه درباره ورود و خروج به محفظه چهار تنی در هواپیما آموزش دهند تا این کار بی‌خطر و بدون استرس صورت گیرد.

امیر خلیل، دامپزشک شرکت چهار پنجه که کاون را در طول پرواز همراهی می‌کرد، گفت که فیل در طول پرواز اضطراب نداشت، غذایش را خورد و حتی در حالت ایستاده در محفظه خود، خوابید. عارف علوی، رییس‌جمهور پاکستان در تاریخ ۲۴ نوامبر، چند روز قبل از ترک کاون، با او وداع کرد.

علوی گفت اطمینان دارد که کاون در کامبوج و در جمع دیگر فیل‌ها، خوشحالی را خواهد یافت و خواستار اجرای قانون جلوگیری از ظلم به حیوانات (مربوط به سال ۱۸۹۰) در کشور شد. قبل از سفر کاون، شر با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان ملاقات کرد تا از او بابت اجازه انتقال فیل به کامبوج سپاسگزاری کرد.

بیانیه دفتر عمران خان می‌گوید: «نخست‌وزیر ضمن قدردانی از تلاش‌های شر برای انتقال کاون به پناهگاه فیل‌ها، از او بابت کارزار و نقشی که در این میان بازی کرد، سپاسگزاری کرد.»

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید