خودکشی نرگسِ ۱۶ ساله

خودکشی نرگسِ ۱۶ ساله

نگرانش می‌شوند و به خانه می‌روند؛ اما نرگس را درحالی‌که شیشه بالای در اتاق را شکسته بود و با چادر مادرش خودکشی کرده بود، می‌بینند.

کد خبر : ۸۸۹۳۲
بازدید : ۲۱۱۹۷
خودکشی نرگسِ ۱۶ ساله
اهدای اعضای بدن دختر ۱۶‌ساله‌ای که دچار مرگ مغزی شده بود، باعث شد چهار بیمار به زندگی بازگردند. دخترک حلق‌آویز شده بود. بلافاصله او را به بیمارستان منتقل کردند. پزشکان تمام تلاش خود را به کار بستند تا او دوباره به زندگی بازگردد؛ اما اهدای عضو و جان‌بخشیدن به بیماران نیازمند آخرین برگ از دفتر زندگی او شد. ماجرا به یکی از روز‌های آذر سال جاری بازمی‌گردد.
صدای فریاد‌های دختر کوچک خانواده مطلب‌پور سکوت خانه را در هم شکست. وقتی والدین نرگس ۱۶‌ساله دخترشان را حلق‌آویز از چارچوب در مشاهده کردند، دنیا روی سرشان خراب شد. بلافاصله دختر نوجوان به بیمارستان منتقل شد. شاید امیدی به بازگشتش به زندگی باشد؛ اما دست سرنوشت در آخرین برگ دفتر زندگی او پایان دیگری را نوشته بود.

نرگس مهربان بود، هنوز در شوک ماجرا هستیم. در خانواده آن‌ها حتی کوچک‌ترین ناراحتی و مشکلی وجود نداشت.‌ای کاش علت این ماجرای تلخ را می‌دانستیم. این‌ها را اکبر باقری، دایی نرگس، می‌گوید و ادامه می‌دهد: آن روز خواهر نرگس و دوستش چند بار با او تماس می‌گیرند؛ اما او پاسخ نمی‌دهد.
نگرانش می‌شوند و به خانه می‌روند؛ اما نرگس را درحالی‌که شیشه بالای در اتاق را شکسته بود و با چادر مادرش خودکشی کرده بود، می‌بینند.

خانواده دختر جوان با دیدن این صحنه بلافاصله او را به بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان بهارستان منتقل می‌کنند. به این ترتیب بود که نرگس تحت نظر پزشکان بیمارستان قرار گرفت و این در حالی بود که خانواده‌اش دست به دعا برداشته بودند تا دختر نوجوان‌شان دوباره به زندگی بازگردد.
دایی نرگس می‌گوید: خواهرزاده‌ام حدود یک هفته در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود. پزشکان برای بازگرداندن او به زندگی خیلی تلاش کردند؛ اما در نهایت او دچار مرگ مغزی شد و همه امیدهای‌مان از بین رفت. با اعلام مرگ مغزی نرگس، پزشکان به خانواده او پیشنهاد دادند اعضای بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کنند.
اکبر باقری می‌گوید: در ابتدا پدر و مادر نرگس با این کار موافق نبودند. بالاخره برای هر پدر و مادری سخت است که از فرزندشان دل بکنند؛ اما از‌آنجایی‌که هیچ امیدی به بازگشت نرگس نبود، با آن‌ها صحبت کردم. شراط خیلی سختی داشتیم؛ اما در نهایت پدر و مادر نرگس قبول کردند که اعضای بدن فرزندشان را به بیماران نیازمند اهدا کنند.
او ادامه می‌دهد: همه خانواده کارت اهدای عضو را داریم و حتی ۱۰ روز قبل از این اتفاق نرگس به مادرش گفته بود اگر روزی برای من اتفاقی رخ داد، دوست دارم که اعضای بدنم اهدا شود و حالا با این اتفاق مطمئن هستیم که نرگس به خواسته قلبی‌اش رسیده و روحش در آرامش است.

دکتر ساناز دهقانی، رئیس واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینای تهران، نیز در‌این‌باره می‌گوید: با رضایت اولیای‌دم، بیمار مرگ مغزی از بیمارستان امام حسین (ع) به بیمارستان سینا منتقل شد تا با تلاش پزشکان اعضای بدن او به بیماران نیازمند اهدا شود.

او در ادامه افزود: پس از انتقال بیمار مرگ مغزی به اتاق عمل کلیه‌ها، کبد و قلب دختر جوان به چهار بیمار نیازمند جان دوباره‌ای بخشید.
۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید