به خطر افتادن بینایی در دوران قرنطینه

به خطر افتادن بینایی در دوران قرنطینه

خیریه فایت فور سایت به مردم توصیه کرده برای جلوگیری از به خطر افتادن بینایی هر ۲۰ دقیقه به هدفی که ۲۰ فوت (معادل تقریباً ۷ متر) دورتر است به مدت ۲۰ ثانیه نگاه کنند.

کد خبر : ۸۹۳۸۴
بازدید : ۱۰۷۴۴
به خطر افتادن بینایی در دوران قرنطینه
فرادید | خیریه‌های سلامتی در انگلستان به مردم توصیه می‌کنند برای محافظت از بینایی‌شان در دوران قرنطینه قانون «۲۰، ۲۰، ۲۰» را رعایت کنند، زیرا افزایش دوران قرنطینه و خیره شدن به صفحات نمایش باعث افزایش مشکلات بینایی شده است.

به گزارش فرادید به نقل از بی‌بی‌سی ورلد، خیریه فایت فور سایت به مردم توصیه کرده که هر ۲۰ دقیقه به هدفی که ۲۰ فوت (معادل تقریباً ۷ متر) دورتر است به مدت ۲۰ ثانیه نگاه کنند. نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که از ۲۰۰۰ نفری که در این پژوهش مشارکت کرده بودند، نیمی در دوران کووید ساعات بیشتری را به تماشای صفحات نمایش گذرانده بودند و حدود یک‌سوم یا ۳۸ درصد باور داشتند که بینایی آن‌ها در این دوران بدتر شده است.
بیشتر بخوانید:

مشارکت‌کنندگان در این پژوهش گفته‌اند که مطالعه برایشان سخت شده و سردرد، میگرن و ضعف بینایی پیدا کرده‌اند. بیش از نیمی از مشکلات بینایی در صورت تشخیص زودهنگام قابل پیشگیری است و چشم برداشتن از صفحات نمایش به مدت کوتاه نیز می‌تواند در بهبود بینایی اثر چشمگیری داشته باشد.

یکی دیگر از علل بدتر شدن وضعیت بینایی مردم در دوران کووید ۱۹ ترس از مراجعه به پزشک به دلیل ترس از بیمار شدن اعلام شده است.

پارادیب بیخو، مشاور درمانی در کالج چشم‌پزشکان بریتانیا که این پژوهش را انجام داده است، می‌گوید فقط یک‌چهارم از افراد در دوران قرنطینه احساس کرده‌اند که بینایی‌شان بدتر شده است. «مطالعه ما نشان می‌دهد که مردم باور دارند افزایش ساعات تماشای تلویزیون در دوران قرنطینه باعث شده چشم‌هایشان ضعیف‌تر شود. اما خبر خوب این است که بعید است نگاه کردن به تلویزیون اثرات بلندمدت روی بینایی داشته باشد. اما مهم است که افراد به محض آنکه احساس کردند بینایی‌شان ضعیف شده یا احساس قرمزی یا سوزش در چشم‌ها دارند به پزشک مراجعه کنند.»

منبع: BBC World
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید