چطور بیت کوین بخریم؟

چطور بیت کوین بخریم؟

برای خرید بیت کوین اگر در ایران سکونت دارید نگران نباشید، چرا که صرافی‌های آنلاین متعددی در طول سال‌های اخیر راه اندازی شده اند؛ که به راحتی می‌توانید با ریال اقدام به خرید پادشاه ارز‌های دیجیتال کنید. صرافی نوبیتکس، ارزجو، بیدارز، بیت برگ، اکس کوینو، والکس، اکسیر و... برای خرید و فروش بیت کوین و تعدادی زیادی از ارز‌های دیجیتال در ایران فعال هستند.  

کد خبر : ۸۹۵۲۶
بازدید : ۶۰۲۵
چگونه بیت کوین بخریم؟
فرادید | برای خرید بیت کوین راه‌های مختلفی وجود دارد، اما امن‌ترین راه خرید از دوستان و آشنایان است. اگر چنین شرایطی برای شما فراهم نیست، می‌توانید از صرافی‌های معتبر بیت کوین بخرید. البته اگر در ایران سکونت دارید، با ریال هم می‌توانید از صرافی‌های داخل کشور بیت کوین بخرید. در غیر این صورت چندین صرافی معتبر بین المللی وجود دارد که بیشترین میزان خرید و فروش بیت کوین در آن صرافی‌ها انجام می‌شود.

به گزارش فرادید؛ پیش از آنکه توضیح دهیم که چگونه اقدام به خرید بیت کوین کنید، لازم است که یک کیف پول داشته باشید. جایی که بیت کوین‌های خریداری شده را در آن نگهداری کنید. از طرفی کیف پول بیت کوین را می‌توانید مانند حساب بانکی خود در نظر بگیرید که از آن می‌توان برای دریافت، ذخیره و ارسال بیت کوین استفاده کرد.


کیف پول‌های نرم‌افزاری این ارز دیجیتال رایگان و به‌راحتی قابل نصب بر روی گوشی‌های تلفن همراه (اندروید و iOS) یا کامپیوتر‌های شخصی (ویندوز، لینوکس و مک) هستند. برخی از کیف پول‌ها هم تحت وب هستند و با مرورگر‌های اینترنت (مانند کروم) می‌توان به آن‌ها متصل شد. اما کیف پول‌های سخت‌افزاری که امنیت بیشتری دارند، به‌شکل فیزیکی موجود هستند و باید خریداری شوند.

برای شروع می‌توانید از نرم‌افزار‌های اتمیک والت (Atomic Wallet) یا تراست والت (Trust Wallet) استفاده کنید. اتمیک برای دسکتاپ و موبایل قابل دانلود و نصب است، اما تراست فقط برای موبایل در دسترس است. البته به جز این دو کیف پول، ده‌ها کیف پول دیگر برای بیت کوین وجود دارد. فراموش نکنید حتماً کیف پول‌ها و نرم‌افزار‌های مربوطه را از منابع رسمی و معتبر دانلود کنید. نرم‌افزار‌های دانلودشده از منابع غیررسمی می‌توانند حاوی بدافزار باشند و دارایی شما را به سرقت ببرند.

برای دریافت بیت کوین، باید آدرس کیف پول بیت کوین خود را در هنگام خرید ارائه کنید. آدرس بیت کوین یک رشته متنی مثل شماره حساب بانکی است که در داخل کیف پول به شما نمایش داده می‌شود.
خرید بیت کوین
کجا بیت کوین بخریم؟
برای خرید بیت کوین اگر در ایران سکونت دارید نگران نباشید، چرا که صرافی‌های آنلاین متعددی در طول سال‌های اخیر راه اندازی شده اند؛ که به راحتی می‌توانید با ریال اقدام به خرید پادشاه ارز‌های دیجیتال کنید. صرافی نوبیتکس، ارزجو، بیدارز، بیت برگ، اکس کوینو، والکس، اکسیر و... برای خرید و فروش بیت کوین و تعدادی زیادی از ارز‌های دیجیتال در ایران فعال هستند.

اما برای خرید و فروش در این سایت‌ها باید ثبت نام و احراز هویت شما انجام شود. این احراز هویت هم بدین‌گونه نیست که شما نام و نام‌خانوادگی خود را در فرمی در وب‌سایت وارد کنید، بلکه باید نام، نام‌خانوادگی، کد ملی، شماره موبایل، شماره تلفن ثابت، شهر، آدرس محل سکونت، تاریخ تولد و اسکن کارت ملی خود را نیز وارد کنید.

البته این اطلاعات به‌تنهایی کافی نیست. بلکه باید اثبات کنید که این اطلاعات درست است. به همین دلیل باید یک سلفی از خود در حالی که کارت ملی خود را زیر صورت خود گرفته‌اید بگیرید و در وب‌سایت آپلود کنید.

بعضی از وب‌سایت‌ها سلفی با یک برگه را نیز از شما می‌خواهند. برگه‌ای که در آن شما توضیح داده‌اید که می‌خواهید از وب‌سایت مذکور استفاده کنید و کارت ملی خود را کنار آن چسبانده‌اید و زیرش را نیز امضا کرده‌اید. علاوه بر این‌ها شما باید مدرکی مبتنی برای صحت آدرس ارائه دهید. مدارکی مثل اسکن یکی قبض‌هایی که به خانه شما می‌آید. البته به‌شرط اینکه اصلا قبضی داشته باشید.

پس از این‌ها نیز باید شماره کارت‌بانکی، شماره‌حساب بانکی و شماره شبای آن حساب را که آن هم متعلق به شماست، وارد کنید. کل ایده پشت ارز‌های دیجیتال این است که شما بتوانید به‌صورت ناشناس با آن‌ها به مبادله پول بپردازید؛ اما آنچه در این وب‌سایت‌ها وجود دارد، نادیده‌گرفتن کامل حق ناشناس‌بودن کاربران است.

با این حال برای آن‌ها که در ایران ساکن هستند شاید راحت‌ترین راه همین صرافی‌های فعال و امتحان پس داده در ایران باشند.

صرافی فروش بیت کوین خرید بیت کوین از صرافی‌های خارجی

برای خرید از صرافی‌ها خارجی تنها با کارت‌های اعتباری بین‌المللی (مانند مسترکارت و ویزا)، پی‌پل، وبمانی، پرفکت مانی، ارز‌های دیجیتال دیگر (مانند تتر یا اتر) و … می‌توانید بیت کوین خریداری کرد. البته اگر ساکن ایران هستید، به‌دلیل تحریم‌ها امکان خرید مستقیم وجود ندارد و معمولاً باید از واسطه‌ها کمک بگیرید که هزینه تمام‌شده شما را افزایش می‌دهد.

کوین‌بیس (Coinbase.com)، بیت‌استمپ (Bitstamp.net) و بایننس (Binance.com) بزرگترین صرافی‌هایی هستند که شما می‌توانید با کارت اعتباری خود (ویزا و مسترکارت) از آن‌ها بیت کوین بخرید. چنجلی (Changelly.com) هم یکی دیگر از سایت‌های مطرحی است که امکان خرید بیت کوین با کارت اعتباری در آن وجود دارد.

معمولاً در هر کشور یک روش خرید از دیگر روش‌ها محبوب‌تر است. به‌عنوان مثال، در استرالیا، اغلب کاربران از وب‌سایت Coinspot برای خرید ارز‌های دیجیتال استفاده می‌کنند. برای پیدا کردن روش مناسب خرید بیت کوین در کشور محل زندگی خود، فقط کافی است کلمه «Buy Bitcoin» را با نام کشور محل زندگی خود گوگل کنید؛ مثال: Buy Bitcoin in Australia.

اگر تتر یا ارز دیجیتال دیگری داشته باشید، می‌توانید در صرافی‌های بین‌المللی مانند بایننس آن را به بیت کوین تبدیل کنید. برای این روش هم اغلب اوقات ناگزیر هستید به صرافی‌های ایرانی مراجعه کنید تا تتر بخرید و سپس آن را به بیت کوین تبدیل کنید. این روش برای زمانی به‌کار شما می‌آید که هزینه تمام‌شده کمتری داشته باشد؛ یعنی اگر قرار باشد تتر بخرید و به بیت کوین تبدیل کنید، ارزان‌تر برای شما تمام شود.

به این نکته توجه داشته باشید که صرافی‌های بین‌المللی به‌دلیل تحریم‌ها به کاربران ساکن ایران اجازه فعالیت نمی‌دهند و ریسک مسدود شدن حساب وجود دارد. با این حال، اغلب کاربران ایرانی در حال حاضر از بایننس استفاده می‌کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید