ترامپ، مخفیانه خود را عفو کرده است؟!

ترامپ، مخفیانه خود را عفو کرده است؟!

کوهن در گفتگو با ام‌اس‌ان‌بی‌سی، گفت معتقد است که ترامپ خود، وکیلش رودی جولیانی و فرزندانش را تحت آن چه که «بخشودگی جیبی» خوانده می‌شود عفو کرده است تا در صورت نیاز خود را از تفهیم اتهام جنایی ایمن نگاه دارد.

کد خبر : ۸۹۸۸۷
بازدید : ۵۰۰۱
مایکل کوهن

مایکل کوهن، وکیل سابق دونالد ترامپ گفت که رییس‌جمهور سابق ایالات متحده، ممکن است که در دوران ریاست جمهوری خود مخفیانه خود و فرزندانش را عفو کرده باشد و در صورتی که او مورد تفهیم اتهام قرار گیرد، این موضوع روشن خواهد شد.

کوهن در گفتگو با ام‌اس‌ان‌بی‌سی، گفت معتقد است که ترامپ خود، وکیلش رودی جولیانی و فرزندانش را تحت آن چه که «بخشودگی جیبی» خوانده می‌شود عفو کرده است تا در صورت نیاز خود را از تفهیم اتهام جنایی ایمن نگاه دارد.

رئیس‌جمهور سابق در روز‌های آخر کاری خود، عفو‌های زیادی را صادر کرد. او ۷۰ نفر را عفو کرد و ۷۳ نفر را شامل تخفیف مجازات کرد و با استفاده از اختیارات ریاست جمهوری، خود و خانواده‌اش را مستثنی کرد. کوهن با ابراز تعجب از این که چرا رئیس جمهور سابق ممکن است خودش را عفو نکرده باشد، گفت زندانی شدن یکی از چیز‌هایی است که ترامپ به شدت از آن می‌ترسد.

او به الکس ویت، از شبکه خبری ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: «گمان می‌کنم که فهمیدم. به نظر من دونالد ترامپ در واقع خودش را عفو کرده است. فکر می‌کنم که او همچنین برای فرزندانش و رودی از بخشودگی جیبی استفاده کرده است و این عفو‌ها جایی نگهداری می‌شوند و در صورتی که این افراد تفهیم اتهام شوند و یک محکومیت کیفری علیه آنان باشد، فرمان عفو را حاضر و آماده در دست دارند.»

او گفت که پس از تحقیق درباره قانونی بودن اعلان عفو به مردم و رسانه‌ها، به این نتیجه رسیده است.

وکیل سابق ترامپ که دیگر برای او کار نمی‌کند گفت که نتوانسته در قانون اساسی نکته‌ای پیدا کند که بگوید او می‌بایستی عفو را علنی کند و این امر شبیه سخنان جورج کانوی، وکیل مخالف ترامپ، است. کانوی در واشینگتن‌پست نوشت که رییس‌جمهور سابق ممکن است از ترس کیفرخواست «شماری از قوانین» را نقض کرده باشد و باید بابت این جرایم محاکمه شود.

با در نظر گرفتن این که خانواده ترامپ، بیش از هر خانواده رئیس‌جمهور دیگر در تاریخ آمریکا، با مشکلات حقوقی مواجه است، اگر آقای ترامپ برای خود و خانواده‌اش فرمان عفو صادر نکرده باشد، برای بسیاری از کارشناسان و سیاستمداران مایه تعجب خواهد بود.

به استناد گزارش‌های رویترز و نیویورک‌تایمز، ترامپ به دستیارانش گفته بود که به دنبال عفو‌های «پیشگیرانه»‌ای است که قبل از طرح هرگونه اتهام صادر شوند. این گزارش به نقل از منابع آگاه می‌گوید که «سطح علاقه‌مندی ترامپ به عفو خود فراتر از تصور» است.

با این حال، پاسخی قطعی به این سؤال وجود ندارد که آیا رئیس‌جمهور می‌تواند خود را عفو کند یا نه، چرا که در قانون اساسی از این امکان سخنی به میان نمی‌آورد و هیچ‌یک از روسای جمهوری سابق در گذشته از این اختیار برای خودشان استفاده نکرده‌اند.

اما متخصصان گفته‌اند که این کار مغایر با قانون اساسی است، چرا که در تقابل با این اصل اولیه است که می‌گوید هیچ کس نمی‌تواند خطا‌های خود را مورد قضاوت قرار دهد.

منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید