فرادید | مجله زندگی - خوردنی

Faradeed | فرادید اخبار

طرز تهیه فلافل؛ از فست‌فودی تا خانگی

طرز تهیه فلافل؛ از فست‌فودی تا خانگی

شاید دیده باشید که در برخی از مغازه‌های فلافل فروشی نکات بهداشتی را رعایت نکرده و روغنی که با آن گلوله‌های نخود را سرخ می‌کنند را تا روز‌ها نگهداری می‌کنند که همین امر سلامتی مان را بیشتر از هر زمانی به خطر میندازد. اما هنگامی که خودتان بتوانید فلافل خوشمزه و همانند مغازه‌ها را تهیه کنید، دیگر لازم نیست نگران سلامتی خود باشید.
معرفی ۱۰ غذای ساده نونی

معرفی ۱۰ غذای ساده نونی

معرفی ۱۰ غذای ساده نونی؛ آشنایی با انواع غذا‌های نونی/ غذا‌هایی که با نان سرو می‌شوند، اغلب ساده هستند و سریع هم حاضر می‌شوند. با این وجود اگر قرار است برای شام غذایی بخوریم که هم سبک باشد و هم خوشمزه و البته به درد بخور از نظر سلامتی برای بدن و  صد البته گرم باید غذا‌هایی که با نان سرو می‌شوند را در دستور کار قرار دهیم.
طرز تهیه کیک ساده اسفنجی و کیک تابه‌ای

طرز تهیه کیک ساده اسفنجی و کیک تابه‌ای

شما می‌توانید در این گزارش طرز تهیه کیک تابه‌ای و کیک ساده اسفنجی داخل فر را یاد بگیرید. همچنین، در صورتی که می‌خواهید کیک شما طعم شکلاتی داشته باشد می‌توانید وانیل را از مواد لازم حذف کرده و به اندازه یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو جایگزین کنید.
طرز تهیه خمیر پیتزای خانگی، خمیر پیتزای ایتالیایی

طرز تهیه خمیر پیتزای خانگی، خمیر پیتزای ایتالیایی

برخی اوقات پیش می آید که خمیر پیتزایی که تهیه کرده اید، همچون فست فودی ها از آب درنیامده و پف ندارد و یا ترد نشده و یا حتی چسبندگی و انسجام لازم را ندارد. اما با آموزشی که امروز در اختیار شما گذاشته می شود، دیگر جای نگرانی نیست و شما نیز می توانید خمیر پیتزای خانگی متناسب با سلیقه تان را تهیه کنید.
چگونه پنکیک خانگی درست کنیم؟

چگونه پنکیک خانگی درست کنیم؟

پنکیک یکی از شیرینی های محبوب در دنیا است که در دسته کیک ها قرار می گیرد. پنکیک را می توان به عنوان وعده صبحانه و یا میان وعده نهیه کرد. این وعده غذایی یکی از صبحانه‌های مقوی است که می‌تواند انرژی فرد را تا اواسط روز تامین کند.

فواید خوردن سیب‌زمینی

سیب‌زمینی منبع بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند پتاسیم، منگنز، منیزیم، ویتامین C، فیبر و پروتئین است. سیب‌زمینی پخته‌شده با پوست منبع خوبی از بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند پتاسیم و ویتامین C است.
سوپرفود‌های فصل سرما؛ از همین امروز مصرف کنید

سوپرفود‌های فصل سرما؛ از همین امروز مصرف کنید

اگر به خوردن میوه‌های ترش‌مزه علاقه‌مند هستید، می‌توانید از نوشیدن یک لیوان آب گریپ فروت که سرشار از آنتی اکسیدان است لذت ببرید و اگر ترش بودن آب این میوه برای شما چندان لذتبخش نیست، می‌توانید آن را همراه با انواع مغز‌ها و خشکبار مصرف کنید.
بادام هندی خام؛ سمی و کشنده؟!

بادام هندی خام؛ سمی و کشنده؟!

این ماده سمی می‌تواند باعث ایجاد درماتیت تماسی آلرژیک شود که باعث ایجاد خارش یا لکه‌های پوستی در فرد می‌شود. درماتیت به هر نوع ضایعهٔ پوستی که ماهیت اصلی و اولیه آن واکنش التهابی باشد گفته می‌شود.
۸ ماده خوراکی برای بهبود خلق و خو

۸ ماده خوراکی برای بهبود خلق و خو

سالم غذا خوردن می‌تواند نقشی کلیدی در مدیریت خلق و خو ایفا کند. حتی در افراد مبتلا به بیماری‌های روانی، تغییر رژیم غذایی می‌تواند به تسکین برخی علائم کمک کرده و به طور کلی امکان مدیریت بهتر اختلالات را فراهم کند.
فواید خوردن

فواید خوردن "نخود" برای بدن

مصرف نخود پخته، موارد لزج و اضافی بدن را دفع می‌کند که علاوه بر آن خون سالم هم تولید می‌کند؛ خون بسیار خوبی که بدن می‌تواند با آن تغذیه و اندام‌ها را بازسازی و تقویت کند.
از

از "هوس‌های غذایی" چه می‌دانید؟

هوس‌های غذایی می‌توانند به واسطه عوامل مختلفی - چه جسمانی و چه روانی - شکل بگیرند. در برخی موارد، آن‌ها ممکن است نشانه‌ای از یک بیماری زمینه‌ای باشند و نباید نادیده گرفته شوند.
عمر طولانی می‌خواهید؟ انار بخورید!

عمر طولانی می‌خواهید؟ انار بخورید!

این تحقیق سپس روی جوندگان انجام شد و دانشمندان دریافتند اورولیتین A عملکرد عضلات را بهبود می‌بخشد و میتوکندری‌های فرسوده را قبل از خرابکاری در بدن از بین می‌برد.