فرادید | مجله زندگی - روانشناسی

Faradeed

با فکر و خیال ناخواسته چه کنیم؟

با فکر و خیال ناخواسته چه کنیم؟

مثال دیگر افرادی هستند که تمایل دارند وزن‌شان را کاهش دهند و در نتیجه باید رژیم غذایی متناسبی را رعایت کنند. هر چقدر این افراد تلاش کنند که به غذا خوردن فکر نکنند، بیشتر احساس گرسنگی به سراغ‌شان می‌آید.
از

از "خودرایانی" چه می‌دانید؟

. فهم این موضوع کمک می‌کند هم تفاوت‌های فردی را درک کنیم هم بفهمیم چگونه می‌توان مهارت در هدایت احساسات، افکار و رفتار را پرورش داد. ضمن اینکه با مطالعه فرایند‌های مغزی و ذهنی خودرایانی، می‌توان به درک و دریافت بهتری از ساز و کار مغز دست پیدا کرد.
مشکل تمرکز دارید؟ اضطرابتان را کم کنید

مشکل تمرکز دارید؟ اضطرابتان را کم کنید

وقتی شما تجربه یک اضطراب شدید را دارید، مثلا هنگامی که در تاریکی عازم خانه‌تان هستید شخصی که که پشت سر شما راه می‌رود، شما را تهدید می‌کند، ممکن است به یاد داشتن جزئیات قیافه آن شخص برایتان دشوار باشد.
۱۲ نکته درباره تاثیر روانی کرونا؛ چه باید کرد؟

۱۲ نکته درباره تاثیر روانی کرونا؛ چه باید کرد؟

روش‌های خلاقانه‌ای برای برقراری ارتباط ابداع شده است. ازتماس‌های آنلاین گرفته تا کنفرانس‌های مجازی ومانند آن. اما همه مردم به فناوری و امکانات لازم برای اتصال آنلاین دسترسی ندارند. پس دولت‌ها چگونه ازاین افراد حمایت خواهند کرد؟
کودکان و

کودکان و "استرس پس از بحرانِ" کرونا

بسیاری از کودکان «کابوس‌های حقیقی» را درمورد ویروس کرونا و مرگ در قرنطینه تجربه می‌کنند که به گفته وی منجر به عوارض جانبی و اختلال استرس پس از بحران (پی‌تی‌اس‌دی) می‌شود.
چرا همیشه خسته هستیم؟

چرا همیشه خسته هستیم؟

از علل خستگی مدام می‌توان به کمبود ویتامین بی یا دی، بیماری قلبی و یا دیابت اشاره نمود. اگر همیشه بی انرژی هستید باید به پزشک مراجعه کنید.
از

از "اضطراب ریاضیات" یا "ریاضی ترسی" چه می‌دانید؟

وحشت، درماندگی، عجز و آشفتگی ذهنی است که در بعضی افراد ظاهر می‌شود وقتی از آن‌ها خواسته می‌شود که یک مسئله ریاضی را حل کنند. "و همچنین به عنوان "ترس عمومی در مواجهه با ریاضیات" نیز تعریف شده است.
منفی‌باف‌ها بیشتر آلزایمر می‌گیرند

منفی‌باف‌ها بیشتر آلزایمر می‌گیرند

همچنین خوش‌بین‌ها سیستم ایمنی قوی‌تری نسبت به افراد بدبین دارند. محققان معتقدند شیوه‌های آموزش ذهنی مانند مراقبه ممکن است در ضمن کاهش افکار منفی به ارتقاء تفکر مثبت کمک کند.
۶ قدم ساده برای تقویت ذهن

۶ قدم ساده برای تقویت ذهن

بسیاری از افراد مشاغلی دارند که آن‌ها را از نظر ذهنی فعال نگه می‌دارد. دنبال کردن یک سرگرمی، یادگیری مهارتی جدید، انجام فعالیت‌های داوطلبانه یا آموزش مهارتی به افراد دیگر از روش‌های موثر برای تیزبینی ذهن هستند.
بازی شغل بچه‌هاست، در آن دخالت نکنید

بازی شغل بچه‌هاست، در آن دخالت نکنید

اما اگر بچه‌ها مهارت مستقل بازی‌کردن داشته باشند، دیگر نیازی به ساعت‌ها تماشای تلویزیون و بازی با تبلت نیست؛ والدین هم می‌توانند زمانی برای خود در خانه داشته باشند، اما مشکل کجاست که بیشتر بچه‌ها نمی‌توانند تنها بازی کنند؟
چگونه تغییر کنیم؟ / چگونه شخصیت خود را تغییر دهیم؟

چگونه تغییر کنیم؟ / چگونه شخصیت خود را تغییر دهیم؟

شخصیت قابلیت تغییر هم دارد. با تغییر تجارب و گذر زمان، شخصیت هر فرد تا حدودی عوض می‌شود. پس تغییر شخصیت امکان‌پذیر است و اگر از بخشی از آن ناراحت هستید، می‌توانید با استفاده از راهکار‌های زیر آن را تغییر دهید.
جهان اسکیزوفرنیک
جدایی بدن از ذهن

جهان اسکیزوفرنیک

هر بیماری جسمانی به‌ویژه مغزى می‌تواند نفی خصوصیاتی از ماهیت انسانی باشد که از طریق آن می‌توان به اهمیت ماهیت آن خصوصیات از‌دست‌رفته پی برد. برای قرن‌ها، اسکیزوفرنی، بیماری مهمی با عللی مجهول بود.