فرادید | مجله زندگی - سلامت

Faradeed

زیاد گردو نخورید

زیاد گردو نخورید

در مورد کسانی که بیماری‌های التهابی مزمن دستگاه گوارش دارند نیز باید با احتیاط گردو بخرند. محتوای بالای چربی در هسته‌های گردو فشار زیادی را بر کبد و لوزالمعده و همچنین سایر اندام‌های دستگاه گوارش وارد می‌کند.
نوشیدنی انرژی‌زا و خطر مُرده‌زایی

نوشیدنی انرژی‌زا و خطر مُرده‌زایی

مرده‌زایی وقتی است که جنین پس از هفته ۲۴ بارداری می‌میرد. از هر ۲۵۰ بارداری در بریتانیا، یک مورد به مرده‌زایی منجر می‌شود. این آمار بیانگر هشت مرده‌زایی در روز در بریتانیا است.
چند راه ساده برای کاهش مصرف نمک

چند راه ساده برای کاهش مصرف نمک

نمک دریایی و نمک آشپزخانه هر دو کلرید سدیم هستند پس برای هر دو مصرف روزانه حدود ۶ گرم است. هر چند، چون نمک دریایی دانه‌های درشت‌تری دارد، مقدار کمی از آن وزن کمتری از نمک آشپزخانه دارد.
در زمستان چگونه ورزش کنیم؟

در زمستان چگونه ورزش کنیم؟

هدفی برای خودتان تعیین کنید که شما را به هیجان بیاورد و این همان چیزی است که باعث می‌شود حتی در روز‌های سرد و تاریک و نمناک هم همت کنید و از خانه بیرون بزنید.
کوئِرسِتین؛ رنگدانه‌ای با فواید سلامت

کوئِرسِتین؛ رنگدانه‌ای با فواید سلامت

کوئرستین رنگدانه‌ای متعلق به گروهی از ترکیبات گیاهی به نام فلاونوئید‌ها است. فلاونوئید‌ها در سبزیجات، میوه ها، غلات و چای وجود دارند. آن‌ها با فواید سلامت مختلفی پیوند خورده اند که از آن جمله می‌توان به کاهش خطرات بیماری قلبی، سرطان و اختلالات انحطاطی مغز اشاره کرد.
فرمول میوه‌ای برای سلامت ریه

فرمول میوه‌ای برای سلامت ریه

انار میوه‌ای آبدار و خوشمزه است که منبعی عالی برای مواد مغذی مختلف از جمله ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها است و می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با عوامل بیماری‌زا از جمله ویروس‌ها کمک کند.
چای کیسه‌ای بنوشیم با نه؟

چای کیسه‌ای بنوشیم با نه؟

کنه‌های آبی را در معرض اندازه‌های مختلفی از میکرولاستیک و نانوپلاستیک حاصل از کیسه چای قرار دادند. به گزارش تیم تحقیق، اگرچه این موجودات زنده ماندند، ولی نشانه‌هایی از ناهنجاری‌های آناتومی و رفتاری در آن‌ها دیده شد.
پرطرفدار