فرادید | مجله زندگی - سلامت

Faradeed | فرادید اخبار

چرا باید به پشت بخوابیم؟

چرا باید به پشت بخوابیم؟

«اگر شما در زمره افرادی هستید که روی شکم می‌خوابند باید بدانید زاویه‌ای که برای مدت طولانی به گردن خود می‌دهید منجر به کوتاه شدن و اسپاسم عضلانی و انحراف مهره‌های گردن می‌شود، که تمامی این موارد می‌تواند به سردرد تنشی منجر شود.»
کمبود روی منجر به دیستروفی ناخن می‌شود؟

کمبود روی منجر به دیستروفی ناخن می‌شود؟

دیستروفی ناخن بر اثر عوامل مختلفی از جمله عوامل فیزیکی شامل ضربه و فشار، بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی، سوءتغذیه، بیماری‌های پوستی و عفونت‌های قارچی ایجاد می‌شود.
جنجال عوارض کرونا؛ آیا واکسن کرونا عقیم می‌کند؟

جنجال عوارض کرونا؛ آیا واکسن کرونا عقیم می‌کند؟

از زمانی که دانشمندان درحال تلاش برای ساخت واکسن کرونا بودند شایعاتی درمورد زدن یا نزدن این واکسن و همچنین عواقب ناشی از تزریق آن در سراسر جهان پخش شده بود که یکی از شایعات گسترده در مورد واکسن کرونا این بود که تزریق واکسن می‌تواند باعث ناباروری شود.

کرونا؛ عامل مرگ سلول‌های اسپرم

این بیماری ویروسی که سرتاسر جهان را فراگرفته و تعداد تقریبی ۲.۲ میلیون مرگ را با خود به همراه آورده است، عامل مرگ سلول‌های اسپرم، التهاب یا به اصطلاح «استرس اکسیداتیو» می‌شود.

از کاروتنوئید‌ها چه می‌دانید؟

کاروتنوئید‌ها ترکیبات محلول در چربی هستند. غذا‌های غنی از کاروتنوئید هنگامی که وارد جریان خون می‌شوند، جذب مواد مغذی را در بدن بالا می‌برند.
خواب شبانه کمتر از ۵ ساعت خطر فراموشی را ۲‌برابر می‌کند

خواب شبانه کمتر از ۵ ساعت خطر فراموشی را ۲‌برابر می‌کند

در حدود ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان از فراموشی رنج می‌برند و در حدود ۱۰‌میلیون مورد جدید هر سال به این آمار اضافه می‌شوند. بیماری آلزایمر یکی از انواع شایع فراموشی یا زوال عقل است که بین ۶۰ تا ۷۰ درصد از موارد فراموشی را شامل می‌شود.
۱۰ حرکت ورزشی برای تقویت زانو

۱۰ حرکت ورزشی برای تقویت زانو

بنشینید و پا‌ها را راست کنید. در حالی که زانو را در وضعیت کشیده قفل کرده‌ایـد، پای آسیـب دیـده را بالا ببرید، سپس تا نزدیکی زمین پایـیـن بیاوریـد. این تمرین را به صورت متوالی و سریع ۱۰ بار انجام دهید و سعی کنید به ۳۰ بار برسانید.
۶ باور غلط درباره گیاه خواری

۶ باور غلط درباره گیاه خواری

تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم‌های گیاهی مبتنی بر کاهش خطر ابتلا به دیابت، کاهش فشار خون بالا، چاقی و بیماری‌های قلبی هستند.

۵ عادت اشتباه بعد از غذا خوردن

بسیاری از افراد عادت دارند بعد از غذا چای یا قهوه مصرف کنند، اما این یک عادت بد است. با این کار بدن نمی‌تواند آهن موجود در مواد غذایی و همچنین پروتئین را هضم کند.
بیش از ۹ ساعت خوابیدن، حافظه را مختل می‌کند

بیش از ۹ ساعت خوابیدن، حافظه را مختل می‌کند

کارشناسان بر‌این باورند که افرادی که مدت طولانی می‌خوابند، کیفیت خواب خوبی ندارند که باعث می‌شود مناطق مختلف مغز این افراد به درستی با هم ارتباط برقرار نکند و آن‌ها را در معرض خطرات مرتبط با قوه شناخت قرار می‌دهد.
پاک‌کننده‌های طبیعی کبد

پاک‌کننده‌های طبیعی کبد

گرچه کبد توانایی پاکسازی بافت خود را دارد، اما گنجاندن بعضی خوراکی‌ها در رژیم روزانه این وظیفه را تسهیل می‌کند.

چند افسانه درباره سلامتی

دانشمندی که در سال ۱۹۷۸ برای پیچ‌خوردگی قوزک پا، گرفتگی عضله ساق پا یا درد عضلانی اصطلاح «رایس» به معنی «استراحت»، «یخ»، «کمپرس» و «تخفیف درد» را معرفی کرد، خود به این نتیجه رسیده که استفاده از کمپرس یخ بعد از آسیب‌دیدگی می‌تواند زمان بهبود را طولانی‌تر کند.

۸ نوشیدنی برای کاهش و کنترل کلسترول

چای سیاه نیز می‌تواند اثر مثبتی بر کلسترول داشته باشد، اما قدرت آن نسبت به چای سبز کمتر است. افزون بر این، کافئین نیز می‌تواند به افزایش سطوح کلسترول خوب (HDL) کمک کند.